Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk uten ambisjoner! Vær så snill å ikke flame meg for dette innlegget, for jeg mener på ingen måte å rakke ned på folk.

 

Jeg synes det at folk ikke har ambisjoner irriterer meg! For man lever kun en gang, og likevel bruker man opp livet sitt til å ende opp som en søppeltømmer, eller anleggsarbeider.

Hvorfor vil noen spa jord og gjørme eller tømme søppel resten av livet sitt? Komme hjem fysisk sliten og få dårligere betalt enn om man brukte kanskje 3 eller 5 år til på skolen?

 

Er det bare jeg som ikke synes at 300.000kr i året er nok? Er det bare jeg som ser på en god jobb som en nødvendighet til et godt liv?

 

Få dere ambisjoner og bli noe større!

 

Det er tull. En god jobb er ingen forutsetning for et godt liv. En god jobb er en fotutsetning for et godt A4-liv der man baserer sin lykke på materialistiske ting.

 

Personlig trenger jeg bare penger til mat.

Baserer ikke min glede på omgivelsene mine.

Det kommer innenfra. Ergo livet mitt er komplett, kan bruke resten av det til å mestre noe annet. Jobb er bare jobb. Uviktig hva jeg jobber med, det definerer ikke hvem jeg er.

 

Edit:

Nå må jeg si meg enig i at det er viktig å ha ambisjoner. Men ambisjoner om å tjene penger? Det er ikke noe jeg ser etter i et menneske.

Ambisjoner om å bli et bedre menneske, bli en sterkere idrettsutøver eller gå på månen, det veier uendelig mye mer i mine øyne.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eksisterer et ulykksalig fenomen i Norge hvor personer som vil gi uttrykk for eget sinne og egen aggresjon pga. en eller flere uheldige livssituasjoner, gjerne blir ansatt i stillinger i det offentlige, da spesielt i NAV.

 

Det er en ubrukelig institusjon, og er en skamkulminasjon av både byråkrati, ineffektivitet og vanskeliggjøring for å slippe å utbetale..

Lenke til kommentar

Folk uten ambisjoner! Vær så snill å ikke flame meg for dette innlegget, for jeg mener på ingen måte å rakke ned på folk.

 

Jeg synes det at folk ikke har ambisjoner irriterer meg! For man lever kun en gang, og likevel bruker man opp livet sitt til å ende opp som en søppeltømmer, eller anleggsarbeider.

Hvorfor vil noen spa jord og gjørme eller tømme søppel resten av livet sitt? Komme hjem fysisk sliten og få dårligere betalt enn om man brukte kanskje 3 eller 5 år til på skolen?

 

Er det bare jeg som ikke synes at 300.000kr i året er nok? Er det bare jeg som ser på en god jobb som en nødvendighet til et godt liv?

 

Få dere ambisjoner og bli noe større!

 

 

Så du irriterer deg over at folk gidder å komme å hente søppla de, så du slipper å kjøre til dynga selv?

 

Takknemlig skulle du vært, og alt annet enn irritert!

 

 

Noen folk altså... :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det at folk ikke har ambisjoner irriterer meg! For man lever kun en gang, og likevel bruker man opp livet sitt til å ende opp som en søppeltømmer, eller anleggsarbeider.

Hvorfor vil noen spa jord og gjørme eller tømme søppel resten av livet sitt? Komme hjem fysisk sliten og få dårligere betalt enn om man brukte kanskje 3 eller 5 år til på skolen?

 

Kanskje man trives med den jobben man har fått da? Kanskje man er mer praktisk anlagt og derfor fortrekker slike jobber?

Lenke til kommentar

snip

 

Det er tull. En god jobb er ingen forutsetning for et godt liv. En god jobb er en fotutsetning for et godt A4-liv der man baserer sin lykke på materialistiske ting.

 

Personlig trenger jeg bare penger til mat.

Baserer ikke min glede på omgivelsene mine.

Det kommer innenfra. Ergo livet mitt er komplett, kan bruke resten av det til å mestre noe annet. Jobb er bare jobb. Uviktig hva jeg jobber med, det definerer ikke hvem jeg er.

 

Edit:

Nå må jeg si meg enig i at det er viktig å ha ambisjoner. Men ambisjoner om å tjene penger? Det er ikke noe jeg ser etter i et menneske.

Ambisjoner om å bli et bedre menneske, bli en sterkere idrettsutøver eller gå på månen, det veier uendelig mye mer i mine øyne.

 

Meget bra sagt, støtter denne 100 % :)

Lenke til kommentar

NAV ja.

 

Etter 6 måneders venting fikk jeg brev i retur som jeg skulle sende til min far. Grunnen var at de hadde skrevet delstatsnavnet feil og jeg måtte sende inn enda en gang med korrekt navn denne gangen. Er da ikke min feil at det står en idiot av en kjerring i skranken og samtidig står jeg og staver navnet for henne.

 

Q-U-E-B-E-C.

Lenke til kommentar

Folk uten ambisjoner! Vær så snill å ikke flame meg for dette innlegget, for jeg mener på ingen måte å rakke ned på folk.

 

Jeg synes det at folk ikke har ambisjoner irriterer meg! For man lever kun en gang, og likevel bruker man opp livet sitt til å ende opp som en søppeltømmer, eller anleggsarbeider.

Hvorfor vil noen spa jord og gjørme eller tømme søppel resten av livet sitt? Komme hjem fysisk sliten og få dårligere betalt enn om man brukte kanskje 3 eller 5 år til på skolen?

 

Er det bare jeg som ikke synes at 300.000kr i året er nok? Er det bare jeg som ser på en god jobb som en nødvendighet til et godt liv?

 

Få dere ambisjoner og bli noe større!

 

Det er tull. En god jobb er ingen forutsetning for et godt liv. En god jobb er en fotutsetning for et godt A4-liv der man baserer sin lykke på materialistiske ting.

 

Personlig trenger jeg bare penger til mat.

Baserer ikke min glede på omgivelsene mine.

Det kommer innenfra. Ergo livet mitt er komplett, kan bruke resten av det til å mestre noe annet. Jobb er bare jobb. Uviktig hva jeg jobber med, det definerer ikke hvem jeg er.

 

Edit:

Nå må jeg si meg enig i at det er viktig å ha ambisjoner. Men ambisjoner om å tjene penger? Det er ikke noe jeg ser etter i et menneske.

Ambisjoner om å bli et bedre menneske, bli en sterkere idrettsutøver eller gå på månen, det veier uendelig mye mer i mine øyne.

 

 

Jeg snakker ikke om materielle verdier. Jeg snakker om å vise hva man duger til!

 

Jeg har ingen tro på at noen søker en jobb for å bidra til samfunnet! Jeg har en tro på at de søker jobb for å klare seg og leve som et menneske.

 

Men jeg vil ikke tenke slik. Jeg vil teste meg selv og få belønning gjennom litt høyere lønn!

 

Jeg ser på ingen måte ned på dem uten ambisjoner, men jeg forstår bare ikke hva de vil med livet dems.

 

Så du irriterer deg over at folk gidder å komme å hente søppla de, så du slipper å kjøre til dynga selv?

 

Takknemlig skulle du vært, og alt annet enn irritert!

 

 

Noen folk altså... :nei:

 

 

Jeg er på ingen måte irritert! (Kanskje jeg ga litt feil inntrykk) Jeg respekterer dem! Men de tar neppe jobben for å "bidra til samfunnet".

 

Hvilket liv spiller de? Man har vunnet Sims når man har en god jobb og familie. Så hvorfor gjelder ikke dette i virkeligheten?

 

Kanskje man trives med den jobben man har fått da? Kanskje man er mer praktisk anlagt og derfor fortrekker slike jobber?

 

Jeg valgte heller ikke min utdanning ved å trekke et lodd. Men blir man der så ser man ikke opp, man ser frem.

 

Lurer på om jeg skal opprette en egen tråd for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...