Dubious Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Svært få gode grunner til at man skal stå stille på rullebånd og i rulletrapper. 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 (endret) 1 hour ago, Dubious said: Svært få gode grunner til at man skal stå stille på rullebånd og i rulletrapper. Det må vel være opp til den enkelte så lenge man ikke hindrer de som ønsker å gå forbi? Svært få gode grunner til å stresse avgårde om man ikke har en grunn til det også. Endret 4. september 2021 av Zork 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Zork skrev (7 minutter siden): Det må vel være opp til den enkelte så lenge man ikke hindrer de som ønsker å gå forbi? Svært få gode grunner til å stresse avgårde om man ikke har en grunn til deg også. Nei, det er ikke opp til den enkelte. Alle med førerkort vet at man ikke skal stoppe på motorveier. Et rullebånd er en motorvei. Trenger ikke stresse, men det er heller ingen grunn til å stå stille. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 4 minutes ago, Dubious said: Nei, det er ikke opp til den enkelte. Alle med førerkort vet at man ikke skal stoppe på motorveier. Et rullebånd er en motorvei. Trenger ikke stresse, men det er heller ingen grunn til å stå stille. Jo, det er opp til den enkelte. Og nei - et rullebånd er ikke en motorvei. Ei heller trenger man førerkort for å benytte det. Står man til høyre så er det fritt frem for de som ønsker å gå å gjøre det til venstre. Så kan de som ønsker, eller har behov for, å ta det litt rolig gjøre det. Det er en vinn-vinn situasjon og jeg ser ingen grunn til å skulle komplisere eller problematisere dette. 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Blokkerer man ei rulletrapp med vilje er man rett og slett en drittsekk. 2 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Tåkefyrste skrev (11 minutter siden): Blokkerer man ei rulletrapp med vilje er man rett og slett en drittsekk. Kan også hende at folk gjør det ubevisst og ikke tenker noe særlig over det?! 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Just now, Sarcoex - Gnålern said: Kan også hende at folk gjør det ubevisst og ikke tenker noe særlig over det?! Ja det tror jeg er mest vanlig, derav min første post på forrige side. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Husk at folk kan ha usynlige handikap som for eksempel gjør at de ikke takler at du kommer så nær. Vis litt respekt. Du buser frem som om det ikke gjør noe og folk står i din vei. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 (endret) 4 minutes ago, BadCat said: Husk at folk kan ha usynlige handikap som for eksempel gjør at de ikke takler at du kommer så nær. Vis litt respekt. 🤣🤣🤣 Er virkelig stå til høyre, gå til venstre (som er helt vanlig folkeskikk i de aller fleste byer i verden), så kontroversielt for din del at du må finne på dårlige unnskyldninger for å forsvare å blokkere hele rullebåndet? Endret 4. september 2021 av Tåkefyrste 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 BadCat skrev (3 minutter siden): Husk at folk kan ha usynlige handikap som for eksempel gjør at de ikke takler at du kommer så nær. Vis litt respekt. Det må da gå an å passere noen uten å måtte anta at de er hypersensitive. Skulle det være et problem i ei rulletrapp så må du si ifra. 5 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 (endret) Tåkefyrste skrev (11 minutter siden): Ja det tror jeg er mest vanlig, derav min første post på forrige side. Fortsatt ingen grunn å oppføre seg som en dust og presse seg fram. Er høflig pirk på skulderen og spørre på en rolig og hyggelig måte om man kan komme forbi er mye bedre for alle involverte. Evt bare vente til man er på toppen. Ett stykk rulletrapp er da aldri himla lang. Edit: Og under den nåværende pandemien så er det ekstra viktig å holde avstand uansett. Tålmodighet er en dyd. Endret 4. september 2021 av Sarcoex - Gnålern 2 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 3 minutes ago, Sarcoex - Gnålern said: Edit: Og under den nåværende pandemien så er det ekstra viktig å holde avstand uansett. Tålmodighet er en dyd. Det forsvarer ikke å ta fritt for seg av andres tid. Er det greit om jeg stopper midt i inngangen i en butikk og trykker på mobilen, så får de som vil inn eller ut bruke tålmodigheten mens jeg sjekker mail i 10sek? Jeg synes det er morsomt at du mener det er jeg som er uhøflig som gjør et poeng av folk som ikke følger vanlig høflighet. 2 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Tåkefyrste skrev (1 minutt siden): Det forsvarer ikke å ta fritt for seg av andres tid. Er det greit om jeg stopper midt i inngangen i en butikk og trykker på mobilen, så får de som vil inn eller ut bruke tålmodigheten mens jeg sjekker mail i 10sek? Jeg synes det er morsomt at du mener det er jeg som er uhøflig som gjør et poeng av folk som ikke følger vanlig høflighet. Man dytter aldri borti folk og presser seg fram. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 1 minute ago, Sarcoex - Gnålern said: Man dytter aldri borti folk og presser seg fram. Har aldri sagt jeg dytter bort folk. Man kan fint presse seg frem uten å være borti noen. Men man kommer ganske nærme ja. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Man kan sikkert smyge seg frem Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Tåkefyrste skrev (1 time siden): Blokkerer man ei rulletrapp med vilje er man rett og slett en drittsekk. Ofte har man alternativer, som trapp - hvis man har det veldig travelt, for som kjent kan man som regel bruke handlevogn i rulletrapp og da er det lite plass til å komme forbi uansett. I disse tider bør man uansett holde seg fra å passere andre i rulletrapp - man bør holde avstand og da er det vel mer de som absolutt må forbi som er noe egoistisk. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 3 minutes ago, D0vendyret said: for som kjent kan man som regel bruke handlevogn i rulletrapp og da er det lite plass til å komme forbi uansett det blir noe annet, da har man ikke noe valg. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Er det så himla farlig å måtte stå 10 sekunder ekstra i ei rulletrapp, med mindre man er sent ute til et møte e.l.? Dette stresset om å MÅ komme fortest mulig frem og absolutt MÅ spare 10 sekunder, irriterer meg. 5 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Mange av oss som ikke klarer å stå stille når vi skal til en plass. Ofte jeg velger trappen, fordi den er tom, mens folk står stille i rulletrappen, og jeg kommer til toppen først. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 5 minutes ago, N-4K0 said: Dette stresset om å MÅ komme fortest mulig frem og absolutt MÅ spare 10 sekunder, irriterer meg. Man står nok i kø, så hadde vært greit å slippe å stå i kø steder der det faktisk kan unngås om folk følger uskrevne regler. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå