Snikpellik Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Man uttaler heldigvis ikke alt sånn det skrives. Det mest irriterende jeg ser er folk som skriver "hærlig". 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Når det gjelder verre/værre, så oppfatter jeg forskjellen ligger i hvilken grad man snakker om. Om det er moderat, skriver jeg verre. Om det er noe i mer graverende grad, kan jeg skriver værre. Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Dubious skrev (1 time siden): Uttaler du ordene med E eller nærmere Æ? Osloere bruker nok E, mens mesteparten av landet bruker Æ, så da blir det værre. Det er jo likevel 100% feil norsk. Skriver du "jei" fordi det uttales sånn? 4 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Så lenge jeg forstår budskapet er jeg ikke så veldig grammar nazi, selv om jeg stort sett (tror jeg) holder meg innafor det som er grammatisk riktig for egen del. Språk er alltid i endring, så de reglene man tviholder på i nåtiden er forsvunnet i fremtiden uansett. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 (endret) KarvaBlad skrev (31 minutter siden): Det er jo likevel 100% feil norsk. Skriver du "jei" fordi det uttales sånn? Næi, æ bruke æ. Endret 21. august 2021 av Dubious 1 1 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Larzen_91 skrev (4 minutter siden): Så lenge jeg forstår budskapet er jeg ikke så veldig grammar nazi, selv om jeg stort sett (tror jeg) holder meg innafor det som er grammatisk riktig for egen del. Språk er alltid i endring, så de reglene man tviholder på i nåtiden er forsvunnet i fremtiden uansett. Jeg har helt sluttet å korrigere folk som skriver feil, da hadde jeg ikke fått tid til stort annet. Men denne tråden heter "ting som irriterer", så da måtte jeg lufte meg litt. Kan slenge på folk som skriver "blandt", og ikke "blant". Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Bor du langs Æ trættiniii? 1 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Dubious skrev (1 minutt siden): Næi, æ bruke æ. Hvis du prøver å irritere meg, så lykkes du! 😆 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 KarvaBlad skrev (Akkurat nå): Jeg har helt sluttet å korrigere folk som skriver feil, da hadde jeg ikke fått tid til stort annet. Men denne tråden heter "ting som irriterer", så da måtte jeg lufte meg litt. Kan slenge på folk som skriver "blandt", og ikke "blant". Joda for all del, jeg lar meg irritere over språkfeil selv også, men tenker mer filosofisk på det når impulsen har gitt seg. Så var ikke kritikk sånn sett. 1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Klødd meg til blods der det var et myggstikk på foten. Og selvsagt har såret blitt litt betent, og foten hoven.. 1 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Folk som ikke tørr å si fra. Ver nettopp på kino også var det tre drittunger som absolutt skal prate. Så jeg snudde meg og sa "fint om dere kan holde kjeft og heller prate etter filmen er ferdig". Og da hørte jeg et par andre sa noe lignende "bra noen endelig sa fra". 2 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Sarcoex - Gnålern skrev (6 timer siden): Klødd meg til blods der det var et myggstikk på foten. Og selvsagt har såret blitt litt betent, og foten hoven.. Etter den søte kløe kommer den sure svie 3 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Alle ord som inneholder lyden Æ burde skrives med Æ. Der er danskene mye flinkere enn oss. Det er ingen vits i å ha tre eksotiske bokstaver om vi ikke skal bruke dem. Har forresten vokst fra å være grammatikknazist selv. Jeg mener fortsatt folk bør skrive så riktig som mulig, og helst unngå skriving på dialekt, men så lenge jeg forstår hva de skriver er det egentlig helt greit. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. august 2021 Del Skrevet 22. august 2021 At Norsk Tipping sender gratulasjons-SMS når "premien" er på 45,-. "Gratulerer, du har tapt 5,-." 4 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. august 2021 Del Skrevet 22. august 2021 At det popper opp en chat-box med "hva skal jeg hjelpe deg med i dag?" på snart hver side du bare skal innom og sjekke noe. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. august 2021 Del Skrevet 22. august 2021 https://www.nrk.no/nordland/hundeloven-skal-revideres-_-noah-og-siri-martinsen-mener-avlivning-er-blitt-en-enkel-utvei-1.15611561 For de som ikke liker hunder, så er det bare å provosere de sånn at de biter, for så å anmelde og få de avlivet. 1 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 22. august 2021 Del Skrevet 22. august 2021 Dubious skrev (37 minutter siden): https://www.nrk.no/nordland/hundeloven-skal-revideres-_-noah-og-siri-martinsen-mener-avlivning-er-blitt-en-enkel-utvei-1.15611561 For de som ikke liker hunder, så er det bare å provosere de sånn at de biter, for så å anmelde og få de avlivet. Alt for mange slike saker rundt omkring, personene det gjelder som har provosert skulle blitt avlivet i stedet. 3 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. august 2021 Del Skrevet 22. august 2021 (endret) Hunder skremmer folk og katter. Hunder pisser og skiter der andre skal ferdes. Hvis et menneske slår lens blir det flere tusen kroner i bot mens hunder har frikort. Hunder lager leven fra morgen til kveld. Forby alt annet enn tjenestehunder. Endret 22. august 2021 av BadCat 2 1 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 22. august 2021 Del Skrevet 22. august 2021 BadCat skrev (29 minutter siden): Hunder skremmer folk og katter. Hunder pisser og skiter der andre skal ferdes. Hvis et menneske slår lens blir det flere tusen kroner i bot mens hunder har frikort. Hunder lager leven fra morgen til kveld. Forby alt annet enn tjenestehunder. Katter driter i alt, går inn steder de ikke hører til, pisser og driter over alt.... Eneste de er brukandes til er kebab. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. august 2021 Del Skrevet 22. august 2021 Har du hørt om innekatt? Hunder må ut mange ganger per dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå