Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

frohmage skrev (9 minutter siden):

Ja, hvem er det som stopper bare fordi kjerra brenner?

Kunne ha stoppet ute av tunnelen..

Dette kunne ført til at liv hadde gått tapt.  Bare flaks at det gikk så bra som det gikk.
Røyk dreper flere enn flammer.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner (eller har alltid vært, ærlig talt) å bli drittlei disse sparkesyklene. Hvor vanskelig er det å bruke beina? Eller å ta bussen. Alt for mange ganger har jeg blitt sneiet av en slik sykkel som dundrer forbi meg i alt for stor fart. Jeg skjelver av irritasjon hver gang. Dette er nok forhåpentligvis starten på slutten for disse jævla syklene. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg hater dobbeltmoralen rundt elsparkesykler. Eneste betydelige forskjellen mellom en elsparkesykkel og en helt vanlig sykkel er at vanlige folk (+ idioter) faktisk gidder å bruke førstnevnte.

Utleiesykler som du kan sette fra deg hvor som helst er en helt annen debatt, og der er det helt klart grep som må gjøres.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Viktig å ikke skjære alle over én kam, for øvrig.

Det blir som å fordømme biler og alle som kjører dem nord og ned fordi noen få kjører i fylla, narkorus eller som om de har stjålet bilen.
Eller hvorfor ikke like godt fordømme menneskeheten fordi noen mennesker begår vold, drap og det som verre er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (2 timer siden):

Det blir som å fordømme biler og alle som kjører dem nord og ned

En ekstra ting med elsparkesykler er at foten noen ganger settes ned og faktisk kan bli vridd mens sykkelen går videre. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/el-sparkesykkel-ulykke---smertene-er-groteske/73765791

Hun sier at det skyldtes trikkeskinnene i Oslo i regnvær, og at Oslo egentlig ikke er tilpasset alle elsparkesyklene. 

Et annet offer for trikkeskinnene: https://www.vg.no/rampelys/i/zrA6j5/yasmine-san-miguel-fikk-albuebrudd-i-elsparkesykkel-ulykke-aldri-vaert-saa-redd

Sikkert greit å bruke disse i et Oslo der miljøforkjemperne vil fjerne stadig flere biler og parkeringsplasser. Men også kjempefarlig. 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (16 timer siden):

Jeg hater dobbeltmoralen rundt elsparkesykler. Eneste betydelige forskjellen mellom en elsparkesykkel og en helt vanlig sykkel er at vanlige folk (+ idioter) faktisk gidder å bruke førstnevnte.

Utleiesykler som du kan sette fra deg hvor som helst er en helt annen debatt, og der er det helt klart grep som må gjøres.

Kanskje elsykkel og elsparkesykkel..

Et eldrevet kjøretøy idag kjører med mye større fart og kraft når en heroinglad fyr kjører i full fart inn i et barn.

Før hadde de rollerblades eller sykkel, nå elsparkesykkel..

De går sykt fort også synes jeg, hva er maks hastighet?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
On 7/15/2021 at 8:09 PM, frohmage said:

Kanskje de synes det er rart at folk vil spare penger på å kjøpe kjølepasta fra utlandet.

Jeg måtte selv kjøpe synskorrigerende linser til VR briller fra utlandet fordi ingen i Norge selger disse. Prisen ble dobbelt så dyr pga. tollen. Det gir lite mening.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
On 7/15/2021 at 9:47 PM, Milhouse85 said:

20180425_085003-2028296-1-1524643672524.

= problem løst!

Kan attestere på at dette merket på langt nær respekteres av alle. Vi har hatt det lenge og vi tømmer postkassa omtrent daglig for reklame. I tillegg har man begynt å trykke navn på en del reklame for å omgå dette.

Lenke til kommentar
On 7/16/2021 at 12:41 AM, GiaMahan said:

Apropos og leve så papirløst som mulig og posten.  Irriterer meg over det som kreves sendes per post fordi det er for sensitivt til å sendes over nett.  Hvorfor ikke kunne sende via  Digipost med bruk av BankID og lignende. Jeg føler meg ikke trygg på å sende det fysisk i posten, men må jo når enkelte krever det.  

Og litt irriterende at for eksempel NAV har en tendens til å sende akkurat de samme brevene  som de sender digitalt, via posten i tillegg. Skulle ønske det gikk an å velge dette bort for oss som vil leve papirløst som mulig og ikke trenger samme beskjed to ganger. 

Dette er ganske ironisk ja. Er det sensitivt og skal sendes på papir må det være rekommandert post. Det stjeles daglig post fra fysiske postkasser.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Kanskje elsykkel og elsparkesykkel..

Et eldrevet kjøretøy idag kjører med mye større fart og kraft når en heroinglad fyr kjører i full fart inn i et barn.

Før hadde de rollerblades eller sykkel, nå elsparkesykkel..

De går sykt fort også synes jeg, hva er maks hastighet?

Absolutt ikke. En syklist uten elsykkel trenger ikke å forholde seg til 20 km/t sperren en gang. Syklister sykler mye fortere enn den jevne elsparkesyklisten på en lovlig elsparkesykkel.

Hvis man må blande heroinrus inn i debatten så er jeg ferdig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke. En syklist uten elsykkel trenger ikke å forholde seg til 25 km/t sperren en gang.

Det er vanskeligere å sykle en sykkel i svært påvirket tilstand.

Og en sykkel slakker ofte av i sjokkmomentet, kollisjon mens elsparkesykkel har bånn pine helt til krasj.

Lenke til kommentar

Det du prater om gir ikke mening, det er ganske grunnleggende fysikk. Det som har noe å si er fart og hvor mye personen veier, om vi skal se bort i fra vekten til selve fartøyet som sannsynligvis er en del mindre. Det finnes da plenty idioter på sykkel, rullebrett/skøyter og lignende, og de kan holde så stor fart som de bare får til. Menneskelig reaksjon spiller også selvfølgelig inn, om du "slakker" på en tråsykkel så klarer du å bremse med en elsykkel også.

Hvor stort problem er det egentlig at "barna våres blir kjørt i hjel av heroinhøye elsyklister"? Har du noen tall å vise til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Det er vanskeligere å sykle en sykkel i svært påvirket tilstand.

Og en sykkel slakker ofte av i sjokkmomentet, kollisjon mens elsparkesykkel har bånn pine helt til krasj.

Er det elsparkesyklene sin feil at folk driver med hasardiøs oppførsel mens beruset, fordi de er så lette å bruke? Man kan bruke det argumentet mot alle kjøretøy, våpen eller andre ting som krever en velfungerende prefrontal cortex, men faktumet forblir at man argumenterer mot rusmidler og ikke hva enn som tillot en rusa person å gjøre noe farlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (11 minutter siden):

Er det elsparkesyklene sin feil at folk driver med hasardiøs oppførsel mens beruset, fordi de er så lette å bruke? Man kan bruke det argumentet mot alle kjøretøy, våpen eller andre ting som krever en velfungerende prefrontal cortex, men faktumet forblir at man argumenterer mot rusmidler og ikke hva enn som tillot en rusa person å gjøre noe farlig.

Det er mangel på lovverk jeg snakker om, regler og et førerkort eller par dagers kurs og maks hastighet MÅ ned.

Promillegrense og straff for brudd. Og maks grense/sperre på fart.

Kurs vet jeg ikke, kunne hatt en innføring som utleier står for ved første lån. Litt om regler og oppførsel i trafikken... Synd at det er nødvendig.

Våpen ER noe av det strengest regulerte i Norge, brudd på våpenloven er vel vil eller uvilkårlig fengsel?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...