Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
djgudleif skrev (17 minutter siden):

Jeg synes verden vi lever i er helt hånete, og jeg skylder på pride (tidligere SJW) og BLM for å guilt trippe folk inn i en fremtidig totalitær ideologi som blir langt mer dystopisk enn noe George Orwell klarte å skildre.

Det er om å gjøre å være sær skjønner du 👹

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktum er at store deler av verden ble bygd og skapt av folk som ruset seg for å takle presset, og all den tid kapitalisme krever evig vekst så er det dumt å dra matta under beina på oss alle og si at det ikke er lov - da vi lever i en mer stressende tid enn våre forfedre gjorde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Elsparkesykler i fylla eller på ville fortausveier i over mopedfart.

Slike Led neon lys under stylede biler som i Fast and the Furious er forbudt.

Men du kan lovlig speede runt på elsparkesykler i fylla og blant gående. Ikke aldersgrense, ikke noe kurs, og ikke noe promille regler.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m1keMg/santiago-1-ble-paakjoert-av-elsparkesyklist-kunne-gaatt-mye-verre

• Liker 1
Lenke til kommentar

Videoer på VG TV og spesielt Dagbladet. 

Eksempel, en video på 1 minutt og 9 sekunder.... 
Etter 49 sekunder med prat som ikke forteller meg en dritt, kommer et 6 sekunder klipp med det jeg VIL se. Etterfulgt av mer blablabla.... og det eneste de sier er: "Det ser helt sjukt ut".

https://www.dagbladet.no/video/hoydehopperen-sjokkerer/ZuXBsMgW

Nei, jeg trenger ingen 16-åring med caps som bruker kule engelske ord for å fortelle hvor "sykt, fett, skinnsykt" og "bro-shake" om klippet vi skal se om et minutt er. Gi meg i det minste litt faglig dybde. 

https://www.dagbladet.no/video/angrer-pa-dette/cP0FgtR1

Dette her er så latterlig at det er flaut. Flamme-effekter, lydeffekter.... wtf. 

Endret av Kris85
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Valgkortet ditt er nå tilgjengelig via våre nettsider. Ta gjerne med valgkortet når du skal stemme. Husk legitimasjon. Godt valg! Hilsen Valgdirektoratet

Jeg skal ikke stemme for det har ikke kommet på plass elektronisk valg. Jeg lever i 2021, ikke i 1985.

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Kris85 said:

Videoer på VG TV og spesielt Dagbladet. 

Eksempel, en video på 1 minutt og 9 sekunder.... 
Etter 49 sekunder med prat som ikke forteller meg en dritt, kommer et 6 sekunder klipp med det jeg VIL se. Etterfulgt av mer blablabla.... og det eneste de sier er: "Det ser helt sjukt ut".

https://www.dagbladet.no/video/hoydehopperen-sjokkerer/ZuXBsMgW

Nei, jeg trenger ingen 16-åring med caps som bruker kule engelske ord for å fortelle hvor "sykt, fett, skinnsykt" og "bro-shake" om klippet vi skal se om et minutt er. Gi meg i det minste litt faglig dybde. 

https://www.dagbladet.no/video/angrer-pa-dette/cP0FgtR1

Dette her er så latterlig at det er flaut. Flamme-effekter, lydeffekter.... wtf. 

3 annonser for et minutt med «innhold»? Fyfaen for et makkverk. Det er det verste jeg har sett. Dagbladet er et større problem enn folkemord. Få det vekk

Lenke til kommentar

Ting som irriterer?

Ordforrådet til artister, idrettsutøvere, kommentatorer og andre forståsegpåere etter at et eller annet har gått bra. Det være seg idrettsprestasjoner, en gevinst i et realityshow/konkurranse eller annet uviktig. Da er det:

1. Sykt

2. Sinnssykt

3. Sjukt

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 timer siden):

Elsparkesykler i fylla eller på ville fortausveier i over mopedfart.

Slike Led neon lys under stylede biler som i Fast and the Furious er forbudt.

Men du kan lovlig speede runt på elsparkesykler i fylla og blant gående. Ikke aldersgrense, ikke noe kurs, og ikke noe promille regler.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m1keMg/santiago-1-ble-paakjoert-av-elsparkesyklist-kunne-gaatt-mye-verre

Promillegrensene for kjøring av motorvogn gjelder både for tråsykkel og elsparkesykkel.

Lenke til kommentar
Dragen skrev (6 minutter siden):

Promillegrensene for kjøring av motorvogn gjelder både for tråsykkel og elsparkesykkel.

For tråsykkel morsomt ja, men for elsparkesykler er det ikke noe lovverk.

Og promillereglene for tråsykkel er veldig vanskelig å bryte, er ikke promille kontroll av syklister eller? Og ikke noen alkogrense som med båt og moped motorsykkel og bil.

Om du ikke er helt Alkefull og sykler i ut i havet eller sovner i krysset så er du trygg.

This https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jdwzV0/ingen-promillegrense-for-elsparkesykkel

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sparkesykkel skal vel regnes for sykkel. Ingen promillegrense, men det kan vel brukes paragrafer om generelt ansvar og om man er skikket til å gjøre det man faktisk frivillig gjør selv , enten det er sykkel eller andre lette transportmidler. Alle er ansvarlig for det de måtte forårsake, men fører og motpart er ikke forsikret på leiesykkel. Hjemforsikring har ofte noen vilkår om sykkel, men om det gjelder selvdrevet sparkesykkel må sjekkes.

Hvis en fører skulle skade seg selv og har personlig fritids- og ulykkesforsikring, så er det et stort problem om man er beruset - uansett lovens bokstav, for da er det forsikringsvilkåra som gjelder. Ingen erstatning.

Jeg ville blitt salig forbannet om jeg eller mine skulle bli påkjørt av en som kjørte i fylla uansett. Og jeg er ikke verken redd, nådig, tilbakeholden eller tålmodig. 

Det virker som mange er opptatt av om de kan slippe eller snike seg unna et ansvar for ulykker om de er fulle. Å undersøke hvordan man kan slippe unna ansvar for egne handlinger er umoralsk - så det holder.

Å stikke av fra et åsted er uansett forhold - strengt forbudt, og det blir saftige bøter om vedk blir tatt.

Det er en ting til: regress. Om noen kjører på andre i fylla, og offeret er forsikret, så vil selskapet kreve regress for alle kostnader av den som har skylda. Da kan det bli dyrt.

Det er ingen enkel problemstilling, men samme ansvar som sykkel stort sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I gode gamle dager drakk folk døgnet rundt mange steder. Mange drakk på jobb. Mange fikk øl av arbeidsgiver, og noen steder var det pliktig ølservering i visse sammenhenger og til visse folk. Gårder måtte brygge øl som plikt. På skip fikk de romkvote. Londonere drakk ofte opptil en liter gin i døgnet, og selv spebarn fikk gin for å sove. Jeppe drakk og drakk fordi kona var slem, og kona var slem fordi Jeppe drakk. Baronen ble kjørt i vogn midt på dagen fordi han var for full til å gå. I brylluper i hele Skandinavia var folk fulle i tre dager til ende.

Lenke til kommentar
Dart skrev (29 minutter siden):

I gode gamle dager drakk folk døgnet rundt mange steder. Mange drakk på jobb. Mange fikk øl av arbeidsgiver, og noen steder var det pliktig ølservering i visse sammenhenger og til visse folk. Gårder måtte brygge øl som plikt. På skip fikk de romkvote. Londonere drakk ofte opptil en liter gin i døgnet, og selv spebarn fikk gin for å sove. Jeppe drakk og drakk fordi kona var slem, og kona var slem fordi Jeppe drakk. Baronen ble kjørt i vogn midt på dagen fordi han var for full til å gå. I brylluper i hele Skandinavia var folk fulle i tre dager til ende.

I gode gamle dager drakk de stort sett øl med veldig lav alkoholprosent fordi det ofte, spesielt i tettbebygde strøk, var direkte livsfarlig å drikke vannet som var tilgjengelig. På båter ble det brukt sprit til samme formål fordi det tar mindre plass enn øl og man blandet det ut i vann. Selv om mange gikk rundt på en konstant liten snurr så var man ikke sørpe fulle med mindre det var formålet. Man hadde heller ikke tilgang på motoriserte kjøretøy... 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...