frohmage Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dart skrev (6 minutter siden): På 1960-tallet brukte ingen bilbelte. Det var allment akseptert at de som kræsja bare var idioter. Min tante satt i forsetet og ammet et barn uten belte, mens baksetet var fullt av løse barn og et par røykende voksne inkl min tante. Og nå har vi skilt inne i bilene som minner om beltebruk. Om en bader på ukjent sted skal en selvfølgelig sjekke dybden før man stuper, men på et sted der veldig mange bader er det kanskje greit å skilte tydelig når det har skjedd flere ulykker. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) Man kan grue seg til skilthelvetet i fremtiden om vi skal oppnå amerikanske tilstander. Men klart! Jobber man med å produsere klistremerker, skilter og annet så er det jo bra for økonomien at folk ikke har et grunnleggende nivå av dømmekraft. Endret 30. juni 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (22 minutter siden): Hvor mange ulykker må skje før du synes skiltingen er for dårlig, da? 24 1 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (28 minutter siden): Hvor mange ulykker må skje før du synes skiltingen er for dårlig, da? Hvorfor er det nødvendig med skilting over alt? Alle med litt vett i huet vet at en ikke skal stupe på ukjente områder. Det som kommer til å skje om folk klager, er at de fjerner bryggen. SÅ da straffer man alle fordi en person valgte å stupe.. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dubious skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det nødvendig med skilting over alt? Økonomisk? Fordi skilt er billigere enn å behandle skader. Ellers ønsker jo oppegående folk at færrest mulig skal skade seg. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) Akkurat på badeplasser hvor man har hatt flere skadetilfeller over tid er jeg enig i at et skilt er en liten kostnad for å sikre liv og helse. Endret 30. juni 2021 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (Akkurat nå): Økonomisk? Fordi skilt er billigere enn å behandle skader. Ellers ønsker jo oppegående folk at færrest mulig skal skade seg. Da vil jeg ha skilt foran hver eneste fartshump. De skal også males med striper. Alle hullene i veien skal også skiltes. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dubious skrev (Akkurat nå): Da vil jeg ha skilt foran hver eneste fartshump. Om flere har blitt lamme av å følge fartsgrensa der, så synes jeg du burde fremme det, ja. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (36 minutter siden): Hvor mange ulykker må skje før du synes skiltingen er for dårlig, da? Kina er oversvømmet av skilter. Ingen ser på de lenger. Et autoritært samfunn av meget betenkelig type. Skiltet er fra den østlige inngangen til "Den Forbudte By" meget talende 😆 Ikke mye er lov der. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (2 minutter siden): Om flere har blitt lamme av å følge fartsgrensa der, så synes jeg du burde fremme det, ja. Nei, det skal skje før noen blir lamme, eller skader noen. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dart skrev (1 minutt siden): Kina er oversvømmet av skilter. Jeg vil heller ikke ha skilter overalt, men når flere har skada seg på et populært badested må det da være greit å ønske seg et skilt. JEG veit at det er grunt der, men jeg ønsker ikke at andre skal brekke ryggen. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (4 minutter siden): Jeg vil heller ikke ha skilter overalt, men når flere har skada seg på et populært badested må det da være greit å ønske seg et skilt. JEG veit at det er grunt der, men jeg ønsker ikke at andre skal brekke ryggen. Flere? Har kun lest om EN. Og det er allerede masse skilt. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Hvorfor er det så mange som ikke vet at flertall av skilt er skilt. Ikke skilter. Skilter er noe man gjør. Man skilter med flere skilt. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dragen skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det så mange som ikke vet at flertall av skilt er skilt. Ikke skilter. Hehe, akkurat DET forstår jeg at er irriterende. Dubious skrev (8 minutter siden): Flere? Har kun lest om EN. https://www.aftenposten.no/oslo/i/JJjdO6/sjekker-sikkerheten-paa-soerenga-og-munch-museet-etter-badeulykker Dødsulykken i 2018 var noen hundre meter bortenfor, men ingen dauer vel av ekstra skilting? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (9 minutter siden): men ingen dauer vel av ekstra skilting? Noen kommer nok til å kræsje med skiltet, så miste balansen, og falle ut i vannet med hodet først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (18 minutter siden): Jeg vil heller ikke ha skilter overalt, men når flere har skada seg på et populært badested må det da være greit å ønske seg et skilt. JEG veit at det er grunt der, men jeg ønsker ikke at andre skal brekke ryggen. Faktum er vel at UTROLIG mange steder er farlig å stupe fra, men noen steder er mere fristende enn andre, og dybden kan se større ut enn den er, samt at ulike døgnvariable synsbedrag kan lure en stuper, samt at stuperen har tatt seg en pinne eller fem, samt at stuperen har dårlig syn, samt at noen kaster folk uti vannet (noe som kan føre til tiltale om uaktsomt drap) Og.... da koker vi ned på vei til at hopp ut i ukjent rom/vann er farlig generelt. En vennegjeng som vil stupe sender en eller to badere i forveien for å sjekke dybden før noen stuper. Jeg ville ikke stupe ut i noe jeg var i tvil om. Først uti å sjekke dybden og kikke etter evt sunkne trær. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) 21 minutes ago, Dragen said: Hvorfor er det så mange som ikke vet at flertall av skilt er skilt. Ikke skilter. Skilter er noe man gjør. Man skilter med flere skilt. Godt poeng og sommervarme fører til sløvhet. Ser folk skrive "får" når de opplagt vet at det er for de skulle skrevet Brainfarts. La oss håpe skiltingen får en god ende. Selv kan jeg skilte med litt sløvhet innimellom. Endret 30. juni 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Kjøleskap skrev (44 minutter siden): 24 12 døde og 12 skadede syns jeg er grensen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Irritasjon over skilting: Det kom opp et skilt på en dør i en større bedrift i Oslo i 2001 der det jobbet ganske mange unge: Rasismefri sone! Trolig noen velmenende individer som ville hjelpe til å skape en bedre verden. Skiltet ble ikke tatt ned, så jeg hengte et lite skilt på døra til mitt lille kontor: Kvinnefri sone. Kvinner bes snu skiltet når de går inn. På baksiden sto det: Kvinner kan påtreffes i sonen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dubious skrev (19 minutter siden): Noen kommer nok til å kræsje med skiltet, så miste balansen, og falle ut i vannet med hodet først. Man kan jo skilte mot slikt også Ellers er det vel en ganske grei regel å ha at med mindre man vet det er trygt å stupe, så stuper man ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå