Budeia Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) Er det vanlig å melde fra hvis noen kjøper en bil med kontanter? Sett at det er penger fra NOKAS-ranet, kan vel sedlene kjennes igjen på serienr. Men er sikkert mer sannsynlig at det er nyere penger, som narkopenger der de ikke kan kjenne igjen serienr. En annen "hvis om atte dersom" er at hvis det er et lite sted, kan de som eier pengene gå etter den som plutselig har kjøpt en fin bil. Redigert; er det vanlig at noen grillede kyllinger er mindre stekt enn andre? Noen kyllinger har brun skorpe mens andre er helt lyse. Og for sistnevnte står det på pakningen at kyllingen må gjennomvarmes før den etes. Vet at det er et konsept med halvstekte brød. Endret 29. juni 2021 av Budeia Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 Er det ikke helt normalt å kjøpe bil med kontanter? 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 3 hours ago, Dubious said: Maks 10% i finnerlønn.. De fant 2 millioner i skogen, og leverte de til politiet, og nå får de kanskje 200k... Finner man ikke eier så burde man få alt. Jeg kommer ikke til å levere slikt til politiet. Helt enig. Jeg hadde behold alt og ikke sagt det til noen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 Selger skal melde ifra til staten om noen betaler med mange kontanter, så du vil slite om du ikke kan dokumentere hvor pengene kommer fra. Sett inn penger noen dager etter bursdag og jul. Sett inn forskjellige summer månedsvis, men ikke noe høyt. "Solgt sofa.." Handle mindre beløp med kontanter. Dra på ferie til Las Vegas.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 Skurupu skrev (14 minutter siden): Er det ikke helt normalt å kjøpe bil med kontanter? Er nok mange år siden var normalt. I Norge hvertfall. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 4 hours ago, Budeia said: Redigert; er det vanlig at noen grillede kyllinger er mindre stekt enn andre? Noen kyllinger har brun skorpe mens andre er helt lyse. Og for sistnevnte står det på pakningen at kyllingen må gjennomvarmes før den etes. Vet at det er et konsept med halvstekte brød. Vær forsiktig med kylling. Ikke stek for mye om gangen for da kan det være at man ikke når den nødvendige temperaturren. Årsaken til at jeg nevner dette er at jeg en gang satt sammenhengende i 11 dager på driteren etter å ha spist kylling. Det stod ei fontene ut bak, så jeg måtte drite i en sekk og helle i WC for at veggene ikke skulle bli "malt" i gulbrunt. 1 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) Folk med Che Guevara t-skjorte er så clueless. Ja hedre en rasistisk, morderisk mann som skjøt barn og bygde konsentrasjonsleirer for homofile. Forferdelig monster innfører totalitært regime slik som alle andre som har prøvd væpnet revolusjon Endret 30. juni 2021 av djgudleif 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 djgudleif skrev (26 minutter siden): Folk med Che Guevara t-skjorte er så clueless. Med en utvikling der minnesmerker over hvite skal fjernes, kanskje de blir erstattet av minnesmerker som behager dem som kommer fra andre verdensdeler. Statuen av Karl Johan foran slottet, vil trolig erstattes av Che eller Arafat Karl Johan III var fransk, og het Jean Baptiste Bernadotte før han forledet svenskene til å velge ham som tronfølger i 1810. Det er clueless, det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Theo343 skrev (På 29.6.2021 den 14.01): Sodastream, Lime/sitron og isbiter gjør vann så ekstremt mye mer tiltalende. Ingen kunstige tilsetninger annet enn boblene. Sitron forandrer smaken på maten så mye og er så surt for tannemaljen at det bør unngås. Men å blande den med honning og ta en skje for sår hals og hoste er bra. Skyll tennene med vann etterpå for å spare dem for etsing. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Frp-politiker kalte muslimer for «muhammedanere» Det skriver Romerikes Blad. Flere reagerte på uttalelsen, men Ingfrid O. Tveit fra Frp svarte at hun hadde lært på skolen at det het muhammedanere og at hun ville holde fast ved det. Mahmod Ahmad (SV) og ordfører Eyvind Jørgensen Schumacher (Ap) reagerte spontant. Uttalelsen fikk Mahmod Ahmad, som selv er muslim, til å reagere umiddelbart. – Ordfører, jeg må bare si at det er viktig at man ikke stigmatiserer folkegrupper. Det finnes ingen folkegruppe som heter muhammedanere. Det heter muslimer og ferdig med det, sa Ahmad under møtet. Da må muslimer slutte å kalle vestlige, kristne og andre annerledestenkende for "vantro" Ordet er MEGET nedsettende og fiendtlig. Kuffar eller kafir eller alkufr som det lyder på arabisk, det har jeg hørt mange ganger nevnt fordi de som sier det ikke tror vi forstår arabisk. I andre dialekter og sammenhenger kan det settes inn litt andre vokaler men k f r er stammen av det nedsettende ordet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 https://www.nrk.no/osloogviken/kritiske-til-darlig-skilting-pa-sorenga-etter-stupeulykke-1.15557831 Lett å skylde på andre... (Har sikkert linket til dette før..) Sitat Hvor mange skal få livet sitt ødelagt på grunn av fasade? vinner av Norges tøffeste i 2013 Tja, en idiot har blitt lam fordi han er en idiot.. Du stuper aldri uten å vite hvor dypt det er. Skal man sette opp skilt over alt det er grunt, så kommer det å bli skilt hver 5 meter langs hele kysten. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Budeia skrev (4 timer siden): Med en utvikling der minnesmerker over hvite skal fjernes, kanskje de blir erstattet av minnesmerker som behager dem som kommer fra andre verdensdeler. Statuen av Karl Johan foran slottet, vil trolig erstattes av Che eller Arafat Karl Johan III var fransk, og het Jean Baptiste Bernadotte før han forledet svenskene til å velge ham som tronfølger i 1810. Det er clueless, det. Che Guevara t-skjorter er ikke noe nytt. Det har vært populært blant hipstere siden 90tallet. Å gå rundt med en slik t-skjorte i Cubanske nabolag i Florida, er som å gå rundt med en Hitler t-skjorte i Israel. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Trodde det skulle bli et par dager fri fra fotball tv, blir mye annet å catche up. Men neida, pause i EM så blir det Eliteserie istedet. Må nesten følge med, men har ikke tid til alt dette. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) 1 hour ago, Dart said: Sitron forandrer smaken på maten så mye og er så surt for tannemaljen at det bør unngås. Men å blande den med honning og ta en skje for sår hals og hoste er bra. Skyll tennene med vann etterpå for å spare dem for etsing. Det er ikke noe jeg bruker store mengder av nei. Kun en sjelden gang i vann og en sjelden gang på mat (reker eks.). Jeg bruker hovedsaklig kullsyre i springvannet for å gjøre det mer "leskende". Har en Grohe Blue hjemme og en Sodastream på jobb. Grohe Blue sørger også for filtrering og kjøling. I år har jeg ikke hatt sitron i vannet ennå. Et par ganger i Te og i fjor hadde jeg vel for det meste agurkskiver i vannet. Endret 30. juni 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dubious skrev (40 minutter siden): Tja, en idiot har blitt lam fordi han er en idiot.. Du virker som en herlig fyr. Er det han som har blitt lam som irriterer deg, eller alle de som ber om bedre skilting på badeplassen? 2 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Det er god nok skilting og man har selv ansvar for å sjekke om det er dypt nok. Denne sutringa og ansvarsfraskrivelsen hjelper ingen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Theo343 skrev (32 minutter siden): I år har jeg ikke hatt sitron i vannet ennå. Et par ganger i Te og i fjor hadde jeg vel for det meste agurkskiver i vannet. Alt med måte 🙂 Litt sitron her og der er fint, bare det blir fort fjernet av annen mat og drikke. Blir det liggende lenge mellom tenna, eller vi super det inn på tenna i en kontinuerlig strøm, eller spiser sitronbåter/skiver - så øker skadene kraftig. Hvis vi så pusser tenna med slipende tannkrem, så forsvinner emaljen litt etter litt - for godt. Gule topper og røtter på tenna er skader. Cola er også veldig surt, så surt at vi kan rense doskåla med det. Det skyldes fosforsyre, som er tilsatt for å dempe kvalme. Alt som er surt demper kvalme. alt som er surt etser tenna. Drikk kullsyret vann. Nei - kullsyre er ikke syre, og skader overhode ikke tenna. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Kjøleskap skrev (6 minutter siden): Det er god nok skilting og man har selv ansvar for å sjekke om det er dypt nok. Denne sutringa og ansvarsfraskrivelsen hjelper ingen. Hvor mange ulykker må skje før du synes skiltingen er for dårlig, da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Budeia skrev (5 timer siden): Med en utvikling der minnesmerker over hvite skal fjernes... Jeg vil fjerne minnesmerket over Ivar Aasen 😆 Ivar Andreas Aasen var ein norsk språkforskar og diktar. Han samla inn og systematiserte dialektar og skapte det han kalla landsmålet, og la såleis grunnlaget for det moderne nynorske skriftspråket. Allerede som barn var jeg en liten gutt, og på 1960 - tallet trodde jeg at kveitemjøl var laget av fisk. Det var et sjokk at dama på TV snakket kaudervelsk og blanda korta. Trolig kunne man ikke stole på de folka på TV med sin syke humor som lurte barn ved å tale i tunger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 frohmage skrev (1 minutt siden): Hvor mange ulykker må skje før du synes skiltingen er for dårlig, da? På 1960-tallet brukte ingen bilbelte. Det var allment akseptert at de som kræsja bare var idioter. Min tante satt i forsetet og ammet et barn uten belte, mens baksetet var fullt av løse barn og et par røykende voksne inkl min tante. Om vinteren kunne vi ikke ha vinduet oppe fordi det var skadelig med trekk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå