Skurupu Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 1 hour ago, Dubious said: At det brukes millioner, og milliarder på å utbedre veier hvor det knapt bor folk. Billigere å kjøpe ny bolig til de hvor det finnes sikre veier, som ikke må utbedres. Så har vi veier hvor det er kork hver dag, hvor de vegrer seg for å bruke noen millioner fordi trafikken kan øke.. Dette irriterer meg også. Jeg er en av få (virker det som) som var positiv til kommune- og fylkessammenslåingene. Det beste denne regjeringen har gjort er å øke sentraliseringen. Synes det er skummelt at SP vokser såpass som de gjør. Tulleparti. 4 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Dubious skrev (2 timer siden): At det brukes millioner, og milliarder på å utbedre veier hvor det knapt bor folk. Er veien for dårlig, nekter melkebilen å kjøre dit. Og bøndene der bør da få lov til å bringe melka til meieriet selv, eller selge den. Det kan ikke være riktig å melka bare skal helles ut. Eller kjernes til smør. Sistnevnte er mulig, men det spørs om alt smøret kan brukes til noe. https://www.nordlys.no/melkebilen-soppelbilen-postbilen-og-skolebussen-nektet-a-kjore-her-sa-skulle-broytebilen-prove-seg/s/5-34-1457706 Om Norw-English, denne er ganske god: Samtidig er det et litt sykt ideal, at det forventes at en skal snakke engelsk nesten uten aksent. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Autoimmunsykdommen jeg har gjør meg dausliten og dum i hodet. Jeg klarer ikke å tenke raskt og kritisk lenger, jeg må bruke utrolig lang tid på enkle hjernenøtter. Jeg gikk en tur på ca 6000 skritt med bikkja på mandag og jeg er fortsatt utslitt. Dritt altså. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 4 hours ago, Dubious said: At det brukes millioner, og milliarder på å utbedre veier hvor det knapt bor folk. Billigere å kjøpe ny bolig til de hvor det finnes sikre veier, som ikke må utbedres. Så har vi veier hvor det er kork hver dag, hvor de vegrer seg for å bruke noen millioner fordi trafikken kan øke.. Jupp - løsninga er åpenbart å flytte alt inn til by'n - gjerne hovedstaden. Skjønner ikke hvorfor vi skal bo så spredt som vi gjør. Men - håper du ikke har noe imot fiskemottak som nærmeste nabo og lyden av gaffeltrucker som starter 04:00 om morgenen, inkludert helgene. Nå snakker vi sentralisering. . . Nei - men altså - fisken og mjølka må jo komme fra et sted, og det er vel ikke i bakhagen din? Ergo kreves veier som ikke kollapser under vekta av melkebilen. Mener du også at folk som jobber ved fiskemottak og i landbruksindustrien også skal bo sentralt i Oslo og kanskje pendle til . . . - hm ?? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 geir__hk skrev (5 timer siden): Men - håper du ikke har noe imot fiskemottak som nærmeste nabo og lyden av gaffeltrucker som starter 04:00 om morgenen, inkludert helgene. Nå snakker vi sentralisering. . . Regner med det var sarkastisk, men bor rett ved jernbanen, og på et industriområde, så gaffeltrucken starter tidligst kl 7. I helgene etter 10. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Skurupu skrev (8 timer siden): Dette irriterer meg også. Jeg er en av få (virker det som) som var positiv til kommune- og fylkessammenslåingene. Det beste denne regjeringen har gjort er å øke sentraliseringen. Synes det er skummelt at SP vokser såpass som de gjør. Tulleparti. Er generelt positiv til sammenslåinger jeg også, men det irriterer hvor teit nabokommunen er, har bl. a vesentlig dyrere kommunal avgift, mye striktere avfallsortering, og har innført vannmåler. Her i kommunen er alt sånt mye mer fornuftig, så ikke rart de er uenige. Så for egen del er jeg glad for at de ikke slår seg sammen akkurat her. Med mindre nabokommunen hadde fulgt vår kommunes regler, men det skjer neppe. Så det er ikke bare bare. Liker ikke SV jeg heller. Ikke nå lenger hvertfall, de gikk mer an en gang i tiden. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 9 hours ago, geir__hk said: Jupp - løsninga er åpenbart å flytte alt inn til by'n - gjerne hovedstaden. Skjønner ikke hvorfor vi skal bo så spredt som vi gjør. Men - håper du ikke har noe imot fiskemottak som nærmeste nabo og lyden av gaffeltrucker som starter 04:00 om morgenen, inkludert helgene. Nå snakker vi sentralisering. . . Nei - men altså - fisken og mjølka må jo komme fra et sted, og det er vel ikke i bakhagen din? Ergo kreves veier som ikke kollapser under vekta av melkebilen. Mener du også at folk som jobber ved fiskemottak og i landbruksindustrien også skal bo sentralt i Oslo og kanskje pendle til . . . - hm ?? Det finnes en mellomting. Noen bygder har jobb til de som bor der og lever i beste velgående. Ingen vil vell at de skal forsvinne? De er viktige. Men det bor folk på steder hvor det ikke finnes noe næringsliv, og hvor staten bruker milliarder på infrastruktur og NAV-utbetalinger. Disse gudsforlatte stedene fortjener å dø. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Smart rett forfra, så man ikke ser hvordan idioten faktisk ser ut. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA6xLn/brukte-50000-offentlige-kroner-paa-oljemaleri-av-terje-soeviknes 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Tåkefyrste skrev (14 timer siden): Høres ut som bystyret i Trondheim dette. Det er bedre at folk sitter i kø hver dag enn at trafikken øker ifølge dem. Også skal man lage det værst mulig for bilister, slik som dette bildet. Skulle faktisk hadd juling de som fant på at bussholdeplassene skal være slik. Forbanna sauer. Akkurat der er jeg sterkt uenig. Ofte er slike løsninger plasser der det er mye barn og unge (boligfelt) som gjerne springer rett over veien når bussen stopper. Ved å tvinge andre bilister foran og bak til å stanse; er dette en veldig god løsning. Her i Stavanger er slike løsninger ofte plasser i trange boligfelt på smale veier med mye barn og unge - i tilknytting til skolevei. Det er en grunn til at vi har så "få" skadde i trafikken sammenliknet med andre land. Joda; for en egoistisk bilist som ikke klarer å stanse i 10 sekunder dersom bussen skulle stoppe er det en ulempe. Men de 10 sekundene er verd et menneskeliv eller to. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Skurupu skrev (3 timer siden): Disse gudsforlatte stedene fortjener å dø. Kan diskutere hvor bra det moderne samfunnet er, når møtet med små lokalbefolkninger til slutt resulterer i at disse tvangsflyttes. Har sett "Harald Baldr" sitt møte med masaiene. Det er som å gå mange år tilbake, når en masaigutt prøvde å gå på skolen. Men han likte seg ikke, og klippet opp skoleuniformen til gjeterluer. Er vel ikke mange tiår før masaiene får en lapp på døra med "Dere er utdatert". Men foreløpig virker det som samfunnet eksisterer fint som et gammelt samfunn. De bruker omtrent bare kontanter i Tanzania. Fikk faktisk lyst til å flytte dit, men er vel ikke realistisk. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 5 minutes ago, Budeia said: Kan diskutere hvor bra det moderne samfunnet er, når møtet med små lokalbefolkninger til slutt resulterer i at disse tvangsflyttes. (...) Mener ikke at de skal tvangsflyttes. De kan bo der om de vil. Men ikke forvent millioner på millioner i årlig statlig støtte. Masaiene bor der de bor fordi de klarer å forsørge seg der. Det blir ikke det samme. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Skurupu skrev (3 minutter siden): De kan bo der om de vil. Barnefamilier tillates ikke lengre å leve under gammeldagse forhold. Skal en la barn leve i et område som er utilgjengelig og umoderne? Da vil samfunnene relativt fort dø ut, når de eneste nye innbyggerne er eneboere som rømmer fra Oslo. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 (endret) 2 minutes ago, Budeia said: Skal en la barn leve i et område som er utilgjengelig og umoderne? Ja, hvorfor ikke? 2 minutes ago, Budeia said: Da vil samfunnene relativt fort dø ut, når de eneste nye innbyggerne er eneboere som rømmer fra Oslo. Ja, vell? La de dø. Endret 29. april 2021 av Skurupu Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Skurupu skrev (1 minutt siden): Ja, hvorfor ikke? Til og med husdyr får ikke leve i gammeldagse uthus i dag. Moderne skal det være.. ifølge Mattilsynet. Da syns du det er greit at møtet med det moderne samfunnet til slutt fører til tvangsflytting. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 frohmage skrev (1 time siden): Smart rett forfra, så man ikke ser hvordan idioten faktisk ser ut. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA6xLn/brukte-50000-offentlige-kroner-paa-oljemaleri-av-terje-soeviknes Imponert over at den mannen i det hele tatt viser seg offentlig, jeg. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 2 hours ago, Kris85 said: Joda; for en egoistisk bilist som ikke klarer å stanse i 10 sekunder dersom bussen skulle stoppe er det en ulempe. Men de 10 sekundene er verd et menneskeliv eller to. Mye mer enn 10sek, men problemet er ikke når bussen er der, problemet er hele tiden bussen ikke er der. Da blir det køer og faenskap fordi biler ikke får kjøre i begge retninger. Som sagt, massiv idioti, og at det går an å støtte dette er helt utrolig. 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 Ca et par 100 ungdommer i lillehammer samlet seg til fest med haugevis av mindreårige, at det går an... Ikke noe i mot flere hundre på fest og et par måneder unna 18 år som drikker, men nå under en pandemi syns jeg det blir veldig dumt. Garanterer at det blir en runde med 1000 folk i karantene + 2 uker med påbud for munnbind pga disse idiotene. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Skurupu skrev (På 28.4.2021 den 23.06): Dette irriterer meg også. Jeg er en av få (virker det som) som var positiv til kommune- og fylkessammenslåingene. Det beste denne regjeringen har gjort er å øke sentraliseringen. Synes det er skummelt at SP vokser såpass som de gjør. Tulleparti. Like greit å gi landet til Russland siden vi bare bruker stygge Osslo? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Tåkefyrste skrev (På 29.4.2021 den 15.59): Som sagt, massiv idioti, og at det går an å støtte dette er helt utrolig. Det står at Oslo har fjernet mellom 3000 og 4000 parkeringsplasser de siste årene? Er enig i at dette er idiotisk, men det er en plan for å gjøre det mer ubehagelig å ha bil. Videre er det merkelig at de brukte hester før bilen kom, men når det gjøres ubehagelig å ha bil er det ingen tanker om å bruke hester igjen. Det som ellers er alternativet er vel sykler, el-sykler og elsparkesykler. Mange eldre kan ikke lenger sykle. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Noe sier meg at de ikke kan ri hest når de ikke kan bruke sykkel. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå