BadCat Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 (endret) Det er ikke galt å sette seg i en bil og kjøre den uten førerkort. Kun hvis man påfører andre skade. Loven sier at det er galt, men den er diktet opp. Det er mange med førerkort som ikke er i stand til å kjøre forsvarlig og det er mange uten som er det. Menneskeskapte regler har ingen verdi med mindre man får muligheten til å samtykke uten tvang og trusler om vold. Jeg er oppdratt av mine foreldre og besteforeldre til å være lovlydig. Det eneste jeg har gjort galt i hele mitt liv er å røyke før lovlig alder. Tobakk har jeg for lengst sluttet med. Endret 16. april 2021 av BadCat Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Førerkort er til nettopp for å bevise at man har gjennomgått påkrevd opplæring for å beherske kjøretøyet. Jo mer uerfaren, jo større sjanse for å skade noen med bilen og ingen førerkort, ingen bevis på at man kan kjøre, ergo krav til førerkort. Enten man liker det eller ikke, så er det til alles beste. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Demonstranter som oppfører seg som aper. Har vi ikke kommet lengre her i verden? Hjelper ikke akkurat deres sak når dere oppfører dere som jæv.. gorillaer. Ta dere en banan. Haha 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 (endret) Førerkortet er ikke et bevis på at man kan kjøre. Det er et bevis på at man kan nok, eller burde kunne nok til å øve seg i trafikken på egen hånd. Det er aldri noen oppfølging om man har lært noe. Han som hadde kjørt lengst i min kompisgjeng holdt på å drepe alle fem i bilen. Ikke så han i speilet og brøt to sperrelinjer før han svingte foran en trailer. Han kommer aldri til å bli trygg i trafikken og jeg har ikke sittet på med ham på 16 år og kommer aldri til å gjøre det igjen. "Skal jeg kjøre deg hjem?" "Nei, jeg trenger å gå litt." Endret 15. april 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 BadCat skrev (2 minutter siden): Det er aldri noen oppfølging om man har lært noe. tja, yrkessjåfører må gjennom kurs hvert 5. år med obligatorisk kjøring Lærer egentlig ingenting praktisk. Burde vært noe tilsvarende for de resterende. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 (endret) Jeg er ikke mot førerkort. Jeg synes at det bør bli mye strengere enn i dag hvis det skal ha en hensikt. Alle dårlige sjåfører som får ferdes i trafikken år inn og ut er en hån mot de som kjører forsvarlig. Hvis man får åtte prikker løpet av tre år mister man retten til å føre motorvogn i et halvt år. Det er latterlig. Hvis man har en eneste prikk burde man ha selvinnsikt nok til å aldri sette seg bak et ratt igjen. Det er folk i trafikken som stadig holder på å kjøre inn i andre motorvogner og fotgjengere som ikke har nok tankekraft til å fatte at det ikke er en god idé å sette seg bak et ratt. Endret 15. april 2021 av BadCat Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 folk som viser interesse for ett par bøker eller noe som jeg har lagt ut til salgs gjennom Finn.no eller lignende. men så snart jeg forteller hvor mye noe koster i frakt, så hører jeg aldri ett kvekk igjen fra dem. Hvis folk ikke råd til å betale noen kroner i frakt, så har dem sannsynligvis aldri råd til å betale for ett produkt som koster for eksempel femti eller hundre kroner heller. Ergo burde dem latt være å vise Interesse i det hele tatt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 at man må kjøre opp til alle klasser hver for seg. Før i tiden fikk man alt når man kjørte opp til lastebil. (Mangler kun CE og buss) 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 (endret) Selvkjørende biler kan være en løsning, men jeg er redd for at det kan føre til at folk som både kan og har glede av å kjøre ikke får lov til å kjøre på sikt fordi at ingen vil forsikre deg og at det ikke går overens med den automatiserte flyten. Det er lite som slår å kjøre inn mot Kjøbenhavn i 35 varmegrader om sommeren og ta en jordbærshake i "Strøget". Endret 15. april 2021 av BadCat Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 2 hours ago, Larzen_91 said: Men i prinsipp er jeg enig i tanken om at dersom bøter skal ha en preventiv og straffende effekt, så bør de svi like mye uavhengig av økonomisk status. Man skjønner tankegangen bak nettopp det. Men samtidig er det også noe som heter at straffen skal stå i samsvar med forbrytelsen. Dvs at det etter min mening ikke henger på greip at Erna skulle få feks 100 000 i bot for å samle for mange folk til sushimiddag. I tillegg er jeg ikke helt med på den tankegangen at hun skal straffes hardere enn meg bare fordi hun har høyere inntekt. Skal man straffes for å lykkes her i livet? Er det slik at de "rike" alltid skal være fritt vilt? Hvordan rimer det med rettferdighetsfølelsen at Erna skal betale 100 000 når jeg må betale 20 000 for akkurat samme lovbrudd? Likhet for loven? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 SirOwen™ skrev (7 minutter siden): Men samtidig er det også noe som heter at straffen skal stå i samsvar med forbrytelsen. Det er ikke mye til straff når boten er 20k og man tjener 120k i måneden Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 5 minutes ago, Dubious said: Det er ikke mye til straff når boten er 20k og man tjener 120k i måneden Nei, men samtidig samsvarer de 20k med "størrelsen" på lovbruddet. Vanskelig balansegang, men uansett praksis er det endel logiske prinsipper som må hives på sjøen. Lenke til kommentar
zipzap Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Nordmenn som konverserer til andre nordmenn, men som bruker engelske ord der det finnes et utmerket alternativ på vårt eget morsmål. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Folk som ikke vet hvordan de endrer på egne poster, og istedet poster 2 ganger. 4 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Delvis skrev (9 timer siden): Nei det er jeg for konfliktsky til Det er også litt av problemet. Altfor mange er konfliktsky. Også en ting som irriterer meg. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Halve min slekt er passiv aggressiv. Lenke til kommentar
zipzap Skrevet 16. april 2021 Del Skrevet 16. april 2021 Må bare banne og steike, gjerne poste mange sider istede for å endre noe - men snakk ihvertfall norsk da mann ! Lenke til kommentar
zipzap Skrevet 16. april 2021 Del Skrevet 16. april 2021 Ja, jeg må jo tilføye at hvis du kommer fra kina og ikke kan alle de vanskelige norske ordene så er du unnskyldt. Jeg takler et kinesisk ord inni der fordi norsk er så vanskelig hvis det er det som må til for å kommunisere, så absolutt. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. april 2021 Del Skrevet 16. april 2021 (endret) Haha. Dessverre lagt ned nå, men i løpet av de 10 årene jeg gikk på min kinesiske stamrestaurant sa innehaveren kun 3 ting. De vanli? Mele lis? Tak dele kom Har aldri smakt noe så godt verken før eller etter. Endret 16. april 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå