Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Zork skrev (1 time siden):

Hvor lite selvinnsikt er det mulig å ha?

Ser ikke at det skal være som et forbrytersk opplegg, å være der pga revmatisme og andre tilstander. Og ønske å besøke barnebarna i påsken. Men jeg er visst i mindretall som mener at de ikke er en type forbrytere. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, Dragen said:

Hele grunnen til at de kommer hjem nå, er fordi man ikke kan oppholde seg utenfor Norge i mer enn 6 måneder uten tap i pensjon og/eller trygd.

Her blander du to ulike saker - ingen steder er det nevnt at personen som klaget over 'nazi-Norge' hadde noe behov for å reise hjem for å oppfylle NAV sine krav. Han var kun forbannet over at naziene våget å kreve karantene når han ville hjem på påskeferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (2 timer siden):

Folk som takker nei til vaksine fordi de skal på påskeferie.

De som setter vaksiner kunne tatt ferie de også

Vaksinen klarer å vente en uke og det går så tregt fordi det er lite vaksiner, ikke for at de er så trege med å sette de.
Hadde de hatt nok, så kunne de ha sendt masse-SMS til alle innbyggere at nå er det bare å komme..

Lenke til kommentar
Zork skrev (34 minutter siden):

Her blander du to ulike saker - ingen steder er det nevnt at personen som klaget over 'nazi-Norge' hadde noe behov for å reise hjem for å oppfylle NAV sine krav. Han var kun forbannet over at naziene våget å kreve karantene når han ville hjem på påskeferie.

I den originale artikkelen sier han at de drar til Gran Canaria fordi kona har MS.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Dragen said:

I den originale artikkelen sier han at de drar til Gran Canaria fordi kona har MS.

Igjen - jeg har ikke sagt noe om hvorfor de opprinnelig dro eller er der. Kun sutringen over nazi-Norge som nekter dem å dra på påskeferie til Norge uten karantene.

Og så kan det jo være greit om du linker inn denne artikkelen om den er så relevant?

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet element er at en del har likt de strenge tiltakene i Spania, og de føler seg derfor spesielt utrygge på et norsk karantenehotell. 

https://www.tv2.no/nyheter/13908814/

Det står at karantenehotellet ikke har politimyndighet, så det går en strøm av venner og slektninger av dem som er på hotellet, inn og ut uten kontroll. Og når det er på den måten, så er det jo faktisk mye verre smittevernmessig enn å reise direkte hjem. Da en smittet slektning som har vært der med klær for å hjelpe, vil kunne smitte mengder av andre igjen. 

Lenke til kommentar

Karantene-hotell er tull og vil føre til mer smitte

Er det ikke vakter eller politi som følger med så er jo hele poenget borte.

La de dra hjem, med advarsel om at om de blir tatt utenfor egen eiendom så får de 20k i bot, per person, og 10 dager på karantenehotell uten besøk.

Lenke til kommentar
Laffe skrev (På 26.3.2021 den 1.32):

Folk som ikke følger fartsgrensen. Javeø, så kjører du 5km over. Jeg velger å kjøre 80 i 80, og hvis du forbi kjører meg pga det, så forbikjører jeg deg igjen og kjører i 80. 

Og vipps, så sutrer tullingen og prøver å forårsake ulykke ved å gjøre det samme. Bryr jeg meg? Nope. 

Akkurat det samme som når folk ike bruker blinklys. Får jrg dårlig samvittighet om vedkommede dør? Nope.. tenker bare at vedkommede burde følge regler og lover. Ikke min feil hvis en eller flere omkommer. 

Er som 18åringer som får lappen sin for første gang, og som blir fratatt lappen fordi dem kjørte for fort. 

 

Eeeh, dette er noe man lærte når man tok teoriprøven. 

Min bil viser rett over 5 for mye i 80. Så jo, jeg hadde da sannsynligvis kjørt forbi deg (hvis jeg fant et sted det var trygt å gjøre det) med god samvittighet og godt innenfor loven. 

Slik oppførsel er bare barnslig og trafikkfarlig. Håper du gjør dette foran en sivil politibil og blir stoppet.

Hvis noen kjører uforsvarlig skal du melde dette til politiet og ikke selv prøve å leke politi.

Endret av KalleKanin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (2 timer siden):

ÅNEI NOEN LIGGER I 79 I 80-SONA JEG BLIR SÅ GÆÆRN

Minner om at 90% av forbikjøringer på kortere turer er fullstendig unødvendige og vil maks spare deg et minutt.

Men så er det også greit å slippe å gasse og bremse bak ei sinke. Det hender jeg tar forbikjøringer over fartsgrensen, fordi de lå 20 under fartsgrensen noen kilometer lenger bak

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss bare bli enig om å gi f i trafikkregler. Blinke ut eller inn, gi f. Kjøre 120 i 80 sone, gi f. Bruke setebelte, gi f.  Holde vikeplikten? Gi f. 

Hva er vitsen med teori når man gir blanke?

Eller er det akseptabelt når det kun gjelder en selv?

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...