Sexylubb1 Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 NAVer skrev (19 timer siden): Ser på leiligheter i området og nærliggende byer. Her er det "billige" leiligheter, men fellsutgifter er bortimot 6000,- i måneden på veldig lite fellesgjeld! Og i byene rundt er fellesutgiftene på sånn 1500-2000 med høyere fellesgjeld som regel, forstår ikke disse greiene as. Ganske sikker på at kommunale avgifter er ca det samme, kan umulig være så stor forskjell vel? Kommunale utgifter kan være veldig forskjellig. Men her er det nok snakk om å se på hva fellesgiftene inkluderer. Det er ikke gitt at kommunale utgifter er inkludert i fellesutgifter i sameier, for eksempel. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 At jeg er en forutinntatt stabukk noen ganger. Jeg har hatt telefonen min (Galaxy s9) i litt over to år nå. Noe av det første jeg gjorde da jeg tok den i bruk var å avinstallere nettleseren Samsung Internett. "Bloat!! Jeg bruker Chrome!!". I dag kom jeg over en diskusjonstråd der folk skrøt sånn av Samsungs nettleser, og jeg ble overbevist til å prøve litt. Herregud. - den har smooth scrolling (chrome hakker) - den har dark mode. Skikkelig. Den endrer CSS på nettsidene slik at lys bakgrunn blir mørk. - den har mulighet for å installere adblock! - OG den skal være snillere mot batteriet! Hva har jeg gått glipp av hele denne tiden... Er det mulig. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Adblocken funker særdeles dårlig. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) Joa, merker at den ikke er perfekt. Men den tar en del, og fortsatt bedre enn Chrome som ikke har noen! Mulig det går an å installere til Chrome også, men jeg fant aldri ut av det. Edit: Ok, det er visst lettere i Chrome også nå. Tidligere var det nødvendig med rooting og sånn, det er det visst ikke lenger. Men uansett. Endret 20. februar 2021 av :utakt Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 3 hours ago, :utakt said: At jeg er en forutinntatt stabukk noen ganger. Jeg har hatt telefonen min (Galaxy s9) i litt over to år nå. Noe av det første jeg gjorde da jeg tok den i bruk var å avinstallere nettleseren Samsung Internett. "Bloat!! Jeg bruker Chrome!!". I dag kom jeg over en diskusjonstråd der folk skrøt sånn av Samsungs nettleser, og jeg ble overbevist til å prøve litt. Herregud. - den har smooth scrolling (chrome hakker) - den har dark mode. Skikkelig. Den endrer CSS på nettsidene slik at lys bakgrunn blir mørk. - den har mulighet for å installere adblock! - OG den skal være snillere mot batteriet! Hva har jeg gått glipp av hele denne tiden... Er det mulig. Hvordan er det med Bixby som jeg leser mange Samsung brukere irriterer seg over? Hadde selv S5 endel år, men valgte OnePlus 7 Pro da jeg byttet, for å unngå irritasjonen testanmeldere skrev om mtp Bixby. Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 9 hours ago, Atib Azzad said: Det skal være mulig å navigere seg i samfunnet uten å være avhengig av såkalt smart-telefon. Jeg er ingen luditt, eller anti-teknologisk-fremskritt, men forbeholder meg retten til å avstå fra å kjøpe disse telefonene, og retten til å betale med eksisterende og etablerte betalingsformer. Dette er korrekt: Finansavtaleloven fastslår i § 38 at en forbruker alltid rett til å foreta oppgjør med tvungne betalingsmidler hos betalingsmottakeren. Ser ingen grunn til at kollektivtransport skal late som at dette ikke er lovfestet. Tvungne betalingsmidler inkluderer kontanter. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Dragen skrev (3 timer siden): Adblocken funker særdeles dårlig. Hvilken bruker du? Har du brukt uBlock Origin? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Dragen skrev (6 minutter siden): Prøvd alle. Hvilke nettsider er det du sliter med? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 1 hour ago, SirOwen™ said: Dette er korrekt: Finansavtaleloven fastslår i § 38 at en forbruker alltid rett til å foreta oppgjør med tvungne betalingsmidler hos betalingsmottakeren. Ser ingen grunn til at kollektivtransport skal late som at dette ikke er lovfestet. Tvungne betalingsmidler inkluderer kontanter. Nå er det ikke helt slik det fungerer. Om du allerede skylder noen penger så har du lov til å gjøre opp med kontanter. Når du derimot skal inngå en avtale med noen så kan begge parter sette sine vilkår for avtalen, deriblant kan tjenestelevarandøren kreve at betalingen skal skje med f.eks. bankkort. Når du videre må forhåndsbetale for å bruke tjenesten så har du ikke kjøpt noe før du har betalt. Dermed er ikke du en kunde, du skylder ikke betalingsmottakeren penger og da kan du ikke komme med den der: "ta mine kontanter, dette er lovfestet!". Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 30 minutes ago, E.C. said: deriblant kan tjenestelevarandøren kreve at betalingen skal skje med f.eks. bankkort. Nå er vel heller ikke dette helt svart/hvitt, blant annet blir det spesifisert her at tilbyder må tilby en mulighet til isåfall å forhåndskjøpe billett med kontanter, feks med en automat. Det var vel Budeia som først skrev om at man nå må ha en smartphone for å kunne scanne en qr-kode, da man pga corona ikke kunne bruke billettkort (wtf?). Det er forlengst slått fast at kontanter ikke øker risikoen for smittespredning, så Budeia har utvilsomt et poeng mtp at den eldre generasjonen må få slippe å snike på bussen fordi man ikke har mulighet til å betale for tjenesten med såkalt tvungent betalingsmiddel. Så har man en kilde som er inne på det du nevner, og det illustrerer jo bare at man opererer i en juridisk gråsone. For en tredje artikkel fra NHO gjør det jo klart at en kontantfri ordning "ikke må gi vesentlig merutgift eller andre ulemper for kunden". Hvis en pensjonist har en tastetelefon fra Doro, er det vel urimelig at vedkommende må investere i en smartphone bare fordi han/hun ønsker å reise kollektivt. 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 uBlock blokkerte fint twitch reklamer her om dagen.. men merker plutselig at 3x reklamer kommer lett forbi den blokaden.. Undrer litt på hva twitch gjør i bakgrunnen, virkelig irriterende. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 SirOwen™ skrev (7 timer siden): Hvordan er det med Bixby som jeg leser mange Samsung brukere irriterer seg over? Hadde selv S5 endel år, men valgte OnePlus 7 Pro da jeg byttet, for å unngå irritasjonen testanmeldere skrev om mtp Bixby. Bixby knappen kan mappes om til hva du vil. Min åpner kameraet. Mange har vel valgt å åpne Google assistant. Merker ikke noe til Bixby. Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 6 hours ago, :utakt said: Bixby knappen kan mappes om til hva du vil. Min åpner kameraet. Mange har vel valgt å åpne Google assistant. Merker ikke noe til Bixby. Høres bra ut. Mener å huske noen som klaget på at plasseringen av knappen var lite praktisk..? "Kommer stadig borti den" osv. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 SirOwen™ skrev (1 time siden): Høres bra ut. Mener å huske noen som klaget på at plasseringen av knappen var lite praktisk..? "Kommer stadig borti den" osv. Kommer vel an på telefonen. På s9 sitter den under volumknappene, jeg kan ikke si at jeg "stadig kommer borti den". Men your mileage may vary, som de sier på nynorsk. Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 44 minutes ago, :utakt said: Kommer vel an på telefonen. På s9 sitter den under volumknappene, jeg kan ikke si at jeg "stadig kommer borti den". Men your mileage may vary, som de sier på nynorsk. Sendte en glødelampe i din retning. Mulig jeg kommer tilbake til Samsung neste gang, men er foreløpig strålende fornøyd med OnePlus 7 Pro. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Kjøleskap skrev (På 20.2.2021 den 17.41): Så mye oppstyr fordi de har plassert en lekebil på Mars for ørtende gang. Send folk dit allerede. Nja, skal være første helikopterturen på en annen planet . Helikopteret har ringt hjem og roveren har uttalt seg på sin Twitter-konto. https://www.nrk.no/urix/mars-helikopter-har-_ringt-hjem_-1.15384824 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Mikrobølgeovnen vår viser ikke Effekt, men "low, medium, high" etc. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Folk som ikke vet at det er forskjell på karri- og currypulver. Karri er i hovedsak gurkemeiepulver, og curry er i hovedsak chilipulver. Kjenner flere som har lært seg forskjellen etter å ha puttet garam masala med bhut jokolia på fiskebollene. Lenke til kommentar
koots Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Vet nå ikke helt om din forklaring er riktig heller. Det jeg finner er at "karri" = "curry powder" mens bare "curry" er en samlebetegnelse på en del indiske matretter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå