Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Pliscin skrev (2 timer siden):

For tynn = mer mel
For tykk = mer vann/melk
Henger ikke sammen = mer egg

Av og til må man ta ting litt på feelingen i.h.h.t oppskriften. Mange oppskrifter som mangler en liten touch.

So true! En vanlig feil med baking/matlaging er å følger alle oppskrift slavisk. Oppskrifter er egentlig bare veiledende. 

Å få til jærbakst er jo bra da, Skoglik. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste er at de som svarer slikt er ofte "overhyggelige" og krydrer det med smileys etter annenhver setning, slik at det sitter litt lengre inne å be dem dra til helvete og si at "Du har da for faen ikke svart på noe av det jeg spør om". Eksempel:

Quote

Hei, jeg ser at du ikke finner våre åpningstider i julen på våre nettsider. Jeg kan opplyse deg om at åpningstidene i julen står på våre nettsider😊 Er det noe mer vi kan hjelpe deg med ikke nøl med å ta kontakt! Ha en super-duper advent! 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
E.C. skrev (33 minutter siden):

Det verste er at de som svarer slikt er ofte "overhyggelige" og krydrer det med smileys etter annenhver setning, slik at det sitter litt lengre inne å be dem dra til helvete og si at "Du har da for faen ikke svart på noe av det jeg spør om". Eksempel:

 

Kundeservice som bruker smileys er så useriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg bestilte vin på vinmonopolet sine sider og fikk dem levert i posten. Også er det en eller annen løk som har funnet på en regel at sendinger på posten fra vinmonopolet kan hentes kun i vinmonopolet sine åpningstider (9-18) og ikke posten sin åpningstid (7-23).

Hallo i luken. Er det mulig å være så bakvendt? Er de redde for at jeg skal bestille et lager med alkohol som jeg har liggende på posten, slik at jeg har tilgang til polvarer på kveldstid?

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (16 minutter siden):

Jeg bestilte vin på vinmonopolet sine sider og fikk dem levert i posten. Også er det en eller annen løk som har funnet på en regel at sendinger på posten fra vinmonopolet kan hentes kun i vinmonopolet sine åpningstider (9-18) og ikke posten sin åpningstid (7-23).

Hallo i luken. Er det mulig å være så bakvendt? Er de redde for at jeg skal bestille et lager med alkohol som jeg har liggende på posten, slik at jeg har tilgang til polvarer på kveldstid?

Sånn går det når religiøse partier får innflytelse. 

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

hentes kun i vinmonopolet sine åpningstider (9-18) og ikke posten sin åpningstid (7-23).

Ved å bestille varer fra vinmonopolet og hente dem et annet sted, må du ha tenkt litt opprørske tanker. Selv om vinmonopolet selv har sendt varene, er det kun for å lokke innbyggere til å avsløre seg selv. Og Posten risikerer at du begynner et vorspiel mens de er vitner, og kanskje krever at de utleverer andre pakker som har kommet fra Vinmonopolet. Lol... 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Budeia said:

Ved å bestille varer fra vinmonopolet og hente dem et annet sted, må du ha tenkt litt opprørske tanker.

Ingenting opprørsk, bare at de ikke hadde de vinene jeg bestilte på lager på de vinmonopolene nær meg.

Jeg forstår dog fortsatt ikke hvorfor jeg ikke kan hente ut pakken så lenge posten er åpen.

Lenke til kommentar

Chatbots som bare er en mer avansert faq. De gjør jo ikke noe nyttig, det er fortsatt kun mennesker som kan forstå hva jeg sier og vet hva de må gjøre. 
 

I 2006 ish var det mulig å ha en chatbot som venn på MSN. Den hengte med på konteksten i samtalen akkurat like mye som Google assistant gjør i dag. Altså ikke i det hele tatt. Siri er er kanskje det beste man kan få og det sier litt. Så kundeservice-chatboten som er lagd av et lite norskt firma har ikke SJANS til å være noe som er i nærheten av Siri. Og Siri er ikke noe bra heller.

Bare dropp det, teknologien har ikke kommet noe vei med dette siste 15 år. Heller ikke hos gigantene. Meningsløst.

Endret av djgudleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bestilte noe fra Storbritannia,  pakken ble sendt til feil utleveringssted, bare 25 minutter fra der den skulle være, jeg kontaktet posten og de sa de skulle fikse det. Så ser jeg deb havner tilbake i Oslo, noe jeg syns var unødvendig med tanke på at den bare skulle 25 minutter ned riksveien for å komme til rette. Så da tenkte jeg jaja, da må jeg legge til 2-3 dager ekstra før jeg får den. Nå 9 dager senere ser det ut som at posten har mista den. Den har ikke rørt seg fra sorterings sentralen i Oslo den havna 1 Desember.  Og når jeg kontaktet posten ante de ikke hvor den er.

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (1 time siden):

Chatbots som bare er en mer avansert faq. De gjør jo ikke noe nyttig, det er fortsatt kun mennesker som kan forstå hva jeg sier og vet hva de må gjøre. 
 

I 2006 ish var det mulig å ha en chatbot som venn på MSN. Den hengte med på konteksten i samtalen akkurat like mye som Google assistant gjør i dag. Altså ikke i det hele tatt. Siri er er kanskje det beste man kan få og det sier litt. Så kundeservice-chatboten som er lagd av et lite norskt firma har ikke SJANS til å være noe som er i nærheten av Siri. Og Siri er ikke noe bra heller.

Bare dropp det, teknologien har ikke kommet noe vei med dette siste 15 år. Heller ikke hos gigantene. Meningsløst.

Det kan jo hende at de tar bort masse folk som har faq-spørsmål av typen "når åpner banken" og at de egentlig ikke er ment for deg som har lest/kan mer? Men jeg er enig i at de er irriterende om man ikke kan skrive inn "menneske" eller noe for å bli koblet til noen som kan løse reelle problemer men jeg nekter å tro at alle bruker dem uten at de gir målbar gevinst. Og gevinsten vil være rimelig enkel å måle. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Bestilte noe fra Storbritannia,  pakken ble sendt til feil utleveringssted, bare 25 minutter fra der den skulle være, jeg kontaktet posten og de sa de skulle fikse det. Så ser jeg deb havner tilbake i Oslo, noe jeg syns var unødvendig med tanke på at den bare skulle 25 minutter ned riksveien for å komme til rette. Så da tenkte jeg jaja, da må jeg legge til 2-3 dager ekstra før jeg får den. Nå 9 dager senere ser det ut som at posten har mista den. Den har ikke rørt seg fra sorterings sentralen i Oslo den havna 1 Desember.  Og når jeg kontaktet posten ante de ikke hvor den er.

Når varen ble feilsendt til meg så fikk jeg tilbudet om å hente varen selv  på utleveringsstedet, eller vente noen dager på at de fikk sendt til rett adresse.  Hentet selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...