Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Budeia skrev (5 timer siden):

Angående merkeklær, er det visst en del som ser på Cubus og Lindex som barnebutikker. De kan sende ut forespørsler som, "Hei, kjenner du noen som har barn, jeg har fått et gavekort på Cubus." Dette skjønner jeg ikke, hvorfor skulle de ikke være takknemlige for en jakke eller genser fra Cubus? Vet ikke engang hvilke butikker de kjøper sine klær i. Men er garantert ikke på Obs. Sikkert dyre damebutikker med sjeeldne kolleksjoner. "FLOYD" er nok en butikk for dem som nekter å gå med halvbillige klær. 

Cubus er billig og lavkvalitet. Som er perfekt for barnefamilier. De fleste har ikke råd til å kjøpe dyre kvalitetsklær til unger, da unger ikke kan ha de samme klærne i flere år. Heller en genser til 99,- som er slitt ut og ikke passer om 4-5 måneder, enn en til 999,- som samler støv i skapet etter samme tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 10/16/2020 at 9:07 AM, Pliscin said:

"Jeg er en miljøaktivist" sier personen som kjører bil, går med merkeklær, kjøper mat pakket i plast, bruker mobiltelefon, dusjer i varmt vann, bruker strøm ukritisk, bruker internett.

Nei-nei. Miljøaktivist er du når du har råd til å bo i sentrumsnær toppleilighet som er lokalisert så nær jobben at du fint kan gå eller sykle hver dag. Teslaen står i garasjen under når du trenger å komme deg rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragen skrev (53 minutter siden):

billig og lavkvalitet. Som er perfekt for barnefamilier.

Min erfaring med klær derfra, er at de er av god kvalitet. Kan vare i over ti år.

Obs har noen hvite bomulls T-skjorter, og disse har blitt misfarget (gulaktige) etter relativt kort tid. Kan muligens fikses med bleking. 

Lenke til kommentar
On 10/16/2020 at 9:07 AM, Pliscin said:

"Jeg er en miljøaktivist" sier personen som kjører bil, går med merkeklær, kjøper mat pakket i plast, bruker mobiltelefon, dusjer i varmt vann, bruker strøm ukritisk, bruker internett. Lever i troen om at man redder miljøet ved å plukke plast langs vegen og kjøre Tesla, mens digre fabrikker rundt om i verden spyr ut CO2 i tonnesvis, fly og båter forbruker millioner av liter drivstoff daglig, skoger/regnskoger blir hugget ned, olje blir pumpet opp fra havbunn, kullkraftverk forsyner Norge med energi (som man bruker til å lade f.eks Elbiler) etc etc.

Denne personen er enten underutviklet i den delen av hodet som gir selvinnsikt, vet ikke hva ordet aktivist betyr, eller er laget av strå.

7 hours ago, Budeia said:

Dette skjønner jeg ikke, hvorfor skulle de ikke være takknemlige for en jakke eller genser fra Cubus? Vet ikke engang hvilke butikker de kjøper sine klær i. Men er garantert ikke på Obs. Sikkert dyre damebutikker med sjeeldne kolleksjoner. "FLOYD" er nok en butikk for dem som nekter å gå med halvbillige klær.

For min del handler det mest om at den billige kles-produksjonen i stor grad baserer seg på utnyttelse av arbeideren, og det vil jeg bidra så lite til som mulig, samt at kvaliteten ofte tilsier at man må handle nye klær regelmessig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (10 minutter siden):

For min del handler det mest om at den billige kles-produksjonen i stor grad baserer seg på utnyttelse av arbeideren, og det vil jeg bidra så lite til som mulig, samt at kvaliteten ofte tilsier at man må handle nye klær regelmessig.

Produseres ikke alt sammen i Asia?

En mengde dyre merkeklær som selges på finn.no. Virker som de som kjøper slike ting ofte har dårlig selvkontroll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Budeia said:

Produseres ikke alt sammen i Asia?

En mengde dyre merkeklær som selges på finn.no. Virker som de som kjøper slike ting ofte har dårlig selvkontroll. 

Det finnes klesproduksjon utenfor asia, men ja, brorparten produseres der, og dersom man skal produsere så billig som mulig, er det fort gjort å ignorere arbeidernes velferd.

Dårlig selvkontroll, dårlig selvbilde, eller bare gjør de det markedet forventer og ønsker av dem?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Ho viser til det er fleire årsaker til at saker kan bli lagde bort. Mangel på gjerningsperson eller bevis kan vere blant årsakene, eller at politiet må prioritere alvorlegare saker.

Det er minst 600 politi uten jobb i Norge, så om dere mangler folk så er det bare å ansette flere
Til dere som sier at det står på penger,  gi større bøter for alle disse alvorlige sakene som dere henlegger

Så et råd til dere som bryter loven, ALDRI samtykk til bot eller beslag, for det er en stor sjanse for at saken blir henlagt 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Folk som sier det det ene men mener noe annet. 

 

Eks: jeg tror ikke på coronavaksine..

Sier personen som har tatt stivkrampe og polio vaksinen.. snakk om å skyte seg seg. Idiot

For din informasjon: jeg har ikke tatt noe vaksine.. hverken polio eller noe form for vaksine som du, og jrg LEVER. Tulling. Hva sier du  nå?  Enda mer konspirasjonsteori?

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (4 minutter siden):

Spesielt med vaksinering så er det ikke absolutt nødvendig at alle er vaksinert. Man får flokkimmunitet. Men hvis man får nok idioter som ikke vaksinerer seg mot de tingene vi vet hjelper så er vi straks tilbake til "gode" gamle dager med tanke på sykdom og lidelse.

Javel? Så det du sier er at polio og vanlig influensavaksine hjelper? Haha.. jeg har ikke tatt noe vaksine og kommer heller ikke til å ta vaksine mot covid19. Kun for å bevise at jeg ikke er som andre jøker som pisser i buksen

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (10 minutter siden):

Si det til alle barna som ikke dør/lider av diverse sykdommer lenger.

Og problemet med der skulle være hva? Da er dem heldige som ikke blir utsatt, selvom de ikke hadde blitt det. Vaksine mot ditt eller datt hjelper ikke. Det er kun en illustrasjon 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...