Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Folk som ikke skjønner at andre ikke tjener det samme som dem, eller ikke har samme utgiftene som dem.

"Skal du til Sverige?! Skam deg! Du kommer til å smitte alle! Bruk pengene i Norge. Håper du får dårlig samvittighet!"

Hadde jeg hatt råd til å handle i Norge, så hadde jeg ikke dratt til Sverige. Matvareprisene er en tredjedel av det de er i Norge. Utvalget er hundre ganger større.
Handler jeg for 3000 i Sverige, og legger på 400 til bensin, så har jeg nok mat til 3 måneder. Samme sum gir mat til en måned i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XgveR7/norske-kjersten-og-greg-maa-fjerne-det-norske-flagget-folk-kaller-oss-rasister

At mennesker, og spesielt i USA, er så sykelig opptatt av å moralisere ved første anledning at de ikke tar seg tid til å sjekke om det faktisk er sørstatsflagget som henger opp engang.

«Rødt hvitt og blått flag med kryssende blå streker, RASISTER!!!!!!!!!»

• Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 timer siden):

Elsparkesykler.

Forstår ikke hvorfor de ikke følger modellen til andre storbyer. Var i LA i fjor og der var det utleie av elsparkesykler. Før man fikk tatt i bruk en elsparkesykkel måtte man legge inn førerkort. Alle sparkesyklene var i tillegg geo-fence-sperret på offentlige sykkelveier og gangveier. Med det resultat at man må kjøre i trafikken sammen med øvrig trafikk. Og når man skulle parkere sykkelen måtte man ta et bilde med mobilen av at man har satt fra seg sykkelen forsvarlig og inntil en vegg eller annen plass slik at blinde/svaksynte ikke går på dem.

Fungerte knallbra. Her i Norge derimot... 

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok en sovepille rett etter 22:00, VÅKNET 01:15, ligget i senga en times tid og slappet av

Stod opp og det føltes som at jeg var skikkelig drita npr jeg gikk og jeg har ølbriller

Sak l i morgen og kjlre lastebil..

Skal reduigere skrivefeil i morgen for jeg ser knapt sjermen

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (16 timer siden):

at de ikke tar seg tid til å sjekke om det faktisk er sørstatsflagget som henger opp engang.

På avstand kan det faktisk ligne litt på sørstatsflagget, når det ser ut som strekene er på skrå. Men idet folk gikk inn for å klage, burde de sett det. 

Er vel dessuten følelsene til de som føler seg krenket, som er viktige. F.eks. hvis du hadde en statue i hagen som lignet på statuen av en slavehandler, ville det ikke vært viktig om det faktisk var slavehandleren. Så lenge den lignet, kunne de sagt at deres følelser ble krenket. Tror det fungerer slik. 

Det er en komplisert ting å fjerne alle støtende gatenavn og referanser til fortida. F.eks. vil man i dag si at alle på 1700-tallet hadde tilknytning til rasisme, diktatur og konservativ kristendom, og alle i vikingtida hadde tilknytning til slavehold, blodhevn og diverse barbariske skikker. Vil jo synes det er trist å fjerne alle referanser til fortida som muligens kan være støtende, da ville vi måtte starte på nytt med historiske minner fra 1950-tallet fram til i dag. Og det bygger også på en feil tankegang, å tro at alt har vært bra og demokratisk i nyere tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (6 timer siden):

Tok en sovepille rett etter 22:00, VÅKNET 01:15, ligget i senga en times tid og slappet av

Stod opp og det føltes som at jeg var skikkelig drita npr jeg gikk og jeg har ølbriller

Sak l i morgen og kjlre lastebil..

Skal reduigere skrivefeil i morgen for jeg ser knapt sjermen

Ble noe lignende når jeg tar allergitablett.
Helt ødelagt neste morgen, aner ikke hvor jeg er eller noen ting.

Så jeg dropper dem, snart høst uansett.

Søvn irriterer her og da.
Umulig fo få sove på kvelden.
Skulle hatt en knapp og trykke på så man sovner om 10 sekunder eller noe.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (32 minutter siden):

Allikevel presterer en jævla familie på ferietur å sette seg ned rett ved siden av meg!? 

Da betrakter de deg ikke som noen farlig person, se det positive i det :) Kanskje de håper du skal flytte deg til slutt. 

Hva med videoer med "life hacks", eller smarte tips for et enklere liv? Det er et utall slike videoer, men ytterst få tips som brukes i virkeligheten. Kanskje jeg har prøvd å rengjøre toalettet med cola, men det er lenge sida nå. Sjelden jeg faktisk bruker noe fra Life Hacks-videoene. Gjør dere? Pynte bilderammer med sugerør er da nyttig, eller å legge peanøtter i vann så de spirer.

Lenke til kommentar

Var ute og handlet litt i dag, og forventet at en pakke skulle bli klar til henting før kl 12 (Noe dem i 99% av tilfellene blir)
Neida, nå er den klar, etter at jeg da har kjørt hjem.

Gidder jeg nå kjøre 1 mil hver vei, hm...

Endret av Skogslik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man skal på hytten og noen sier "kan dere dra innom der og der?" Vet ikke folk at det tar ca 1.5 timer å dra innom ting?

Sted A (som ofte er hjemme hos noen som har glemt noe) er 15 minutter unna, det blir 40 min ettersom man skal parkere, finne noe og kjøre tilbake. Etter man har somlet seg til sted B (som ofte er en butikk) har det gått nesten en time. Etter ca 15 min klarer man å finne det spesifikke noen skal ha... Så er det å komme seg gjennom trafikken før man kjører dit man skal. ALLTID blir det 1.5 timer.

Så neste gang kan folk like gjerne spørre "vil dere bli 1.5 time forsinket?".

Nei vi vil ikke.

Endret av djgudleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...