:utakt Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Motorsykler. Det er en kar i nabolaget som kjører Harley, det bråker faen meg som et fly før avgang. Han dro forbi meg i dag og det føltes som jeg mistet hørselen på ene øret. Er alle de syklene sånn, eller har han gjort et eller annet snusk med den? 2 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 :utakt skrev (1 time siden): Motorsykler. Det er en kar i nabolaget som kjører Harley, det bråker faen meg som et fly før avgang. Han dro forbi meg i dag og det føltes som jeg mistet hørselen på ene øret. Er alle de syklene sånn, eller har han gjort et eller annet snusk med den? Alle de er slik. Er nok meninga... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Skulle ikke vært lov. Samme med mopedene som 16-åringene kjører, skjønner ikke hvorfor de skal bråke så inni helvete. Kan de ikke gjøre de lydløse sånn som "scooterne"? ? 2 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Nei takk, jeg ønsker ikke å støtte klubben din selv om jeg kom på bortefeltet for et par år siden. Slutt med dette! Dessverre er det flere klubber her i Norge som gjør slikt... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 (endret) De er ikke sånn ved kontroller og det er ikke lov Hadde det vært lov så kunne alle billister ha skrudd av potta Politiet er mer opptatt med å ta folk som kjører litt for fort, så de har ikke tid til å brys seg med støyplayer eller enøyde biler Endret 16. mai 2020 av Dubious Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Folk som tar opp store billån og så klager over at det er dyrt med bil når halve månedskostnaden går til banken i renter. Kjøp en billigere bil da vettu. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 45 minutes ago, TMB said: Skulle ikke vært lov. Samme med mopedene som 16-åringene kjører, skjønner ikke hvorfor de skal bråke så inni helvete. Kan de ikke gjøre de lydløse sånn som "scooterne"? ? Så mye bråk, likevel så lite fart og guffe... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 https://www.nrk.no/rogaland/norwegian-fulgte-ikke-retningslinjene_-blir-innkalt-til-samferdselsministeren-1.15019310 Hvorfor har folk behov for å reise med fly? Innfør 14 dagers karantene på flyreiser så lenge det er karantene for å dra ut av landet da det er like liten sjanse for å bli smittet Viss de må reise, så får de ta tog, eller kjøre bil, for da tipper jeg at 90% unnlater å reise og finner alternativer å ha møter på Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Sitat Vi kjører for fort. Nordmenn kjører for fort. Og vi blir stadig flere som bryter loven. Kanskje fordi veiene har feil fartsgrense? Det er planer om å øke hastigheten på en vei som mange kjører for fort på, fordi så mange kjører over fartsgrensen Veier med 4 felt og midtdelere har lavere hastighet enn veier uten midtstripe Kjører på grusveier som har høyere fartsgrense enn motorveier med midtdelere Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 De fleste veier har makshastighet som er unaturlig lav. På vestlandet har vi 50-soner på vegstrekk med hundrevis av meter med sikt, ingen fotovergangsfelt og autovernet, beskyttet fortau. Det føles unaturlig og ligge i 50 der, og av anekdotiske observasjoner kjører minst halvparten av trafikkantene 60-70 istedenfor 50. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Har uendelig med eksempler på veier med fartsgrenser som ikke gir mening Disse er alle på samme strekning innen noen få kilometer, i denne rekkefølgen 70 sone med så krappe svinger at det er uforsvarlig å kjøre fortere enn 50 60 sone uten fortau 50 sone med fortau adskilt av grøft og senere rekkverk Trondheim: Moholtlia har 4 felt og midtdelere, med nye elektroniske skilt, som konstant viser 70. Ikke noe problem å kjøre i 80-90 der utenom rush Okstadbakken har 5-6 felt og midtdeler, med 80 sone, veien er laget for 100 Heimdalsmyra har 80 sone, også laget for 100 (Helt ny vei, og den veien de vurderer å øke grensen fordi så mange kjører fort) Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Det beste må være 40 sone med fartsdumper gjennom et slapt boligstrøk for så å øke farten til 60 forbi barnehagen... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. mai 2020 Del Skrevet 16. mai 2020 Fartsdumper irriterer. Her jeg bor er det 30-sone, og fartsdumpene er umerkede. Kjører du på en i 30 så har du ødelagt bilen din, så enkelt er det. Jeg må ned i 10-15 km/t for at fronten ikke skal dunke nedi etter fartsdumpa. Hater denne formen for kollektiv straff. Alle skal straffes fordi noen kjører som idioter. Og nei, jeg har ikke spesielt lav bil eller senket den. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Irland har bra fartsgrenser. Der er det 100 på nesten alt av landeveier, uansett hvor smale, svingete og uoversiktlige de er. Enkelte steder er det ikke forsvarlig å kjøre fortere enn 50. De har også kanskje verdens minste fartsgrenseskilt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 (endret) Svært få fartshumper som er laget rett Det skal gå an å kjøre fartsgrensen over de Jeg foretrekker puter, fordi de ikke har noen effekt på de bilene jeg kjører Jeg har nevnt dette før, men når de la ny asfalt hvor jeg bor så fjernet de fartshumpene, og alle kjørte fartsgrensen, jeg så ihvertfall ingen som kjørte for fort og jeg kunne trille til butikken da det er slak nedoverbakke. Så lagde de fartsdumper, og alle kjører over fartsgrensen, og jeg kunne ikke trille til butikken lengre Endret 17. mai 2020 av Dubious 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 (endret) Vil vel si all den spaningen etter at jeg kom inn på Nanoteknologi har vært irriterende. Men, sånn er det. Ikke noe å gjøre med det. De har i hvert fall ødelagt all tillit mellom oss. Og det at de fortsatt holder på åtte år inn etter at Frp har forlatt regjeringen viser at jeg ikke kan bli boende her mer føler jeg. Endret 17. mai 2020 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Ikke for å lage debatt her, men er ikke hele poenget med fartshumper at de skal dempe farten? Altså at man må redusere farten når man skal over dem, for å forhindre unødvendig høy fart f.eks. forbi skoler? Ellers er det jo ikke noe poeng i å ha dem, da blir det jo bare en hindring som til alt overmål ikke har noen som helst funksjon eller mening og dermed blir totalt unødvendig. Ellers kan jeg ikke egentlig se nødvendigheten av å ha fartshumper i en bakke, som Dubious nevner. Selv en slak bakke virker som et rart sted å ha en fartshump. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 De demper farten der humpen er, men mellom humpene så gasser de på og kjører fortere enn fartsgrensen for å ta igjen tiden de tapte for å komme seg over humpen. Har selv kjørt i 60 i 40 sonen, fordi jeg ikke fulgte med på fartsmåleren når jeg gasset på mellom humpene De er heller ikke miljøvennlig, da de sliter mer på biler og det går med mye mer drivstoff Fartshumpene er også en sikkerhetsrisiko, da folk ser fartshumpen og tenker kun på den og ikke på det rundt seg, fra egen erfaring da det ikke var fartshumper på veien, jeg var mye mer avslappet uten humper 1 Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 De nye tollreglene for import av varer. De skulle vært innført fra April, så da lot jeg være å bestille noe til jeg kunne betale moms i nettbutikken. Men så ble hele greia utsatt på ubestemt tid pga Coronaviruset. Så nå vet man ikke når det blir innført, så jeg vil ikke bestille noe i fare for at det plutselig blir innført dagen før pakka mi ankommer Norge og plutselig blir 1000% dyrere pga gebyrer. Det er faktisk en del ting man ikke får kjøpt i Norge. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Noen som har startet med de nye reglene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå