debattklovn Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Det virker som at alle de gode værmelderne nå har fått karantene og er hjemme og leker med unger. Yr har ikke vært å stole på i det siste og har tatt mer feil enn rett, i alle fall der jeg bor. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 Snø. Hvorfor? Er snart april Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 Fordi mars meteorologisk sett er en vintermåned i store deler av landet. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 I år skulle man få skattemeldingen tidligere. Det er 30. mars og jeg har enda ikke fått den. Jeg må da dessverre meddele at denne nyvinningen var en total fiasko. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 F#¤!¤ Oslo kommune som er unntatt alt av regler og lover!! Bråker i halvannen time midt på natta for å feie gatene, bl.a. en forbanna tulling som løper rundt med løvblåser. Hadde en privatperson holdt på sånn, hadde han blitt satt inn. Særlig nå som det er så stille ute i gatene kunne man fint ha gjort dette på andre tider av døgnet. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 4 hours ago, KalleKanin said: F#¤!¤ Oslo kommune som er unntatt alt av regler og lover!! Bråker i halvannen time midt på natta for å feie gatene, bl.a. en forbanna tulling som løper rundt med løvblåser. Hadde en privatperson holdt på sånn, hadde han blitt satt inn. Særlig nå som det er så stille ute i gatene kunne man fint ha gjort dette på andre tider av døgnet. For det offentlige gjelder ikke lover og regler. 250 000 lovbrudd i ene av Oslos etater, la oss være ærlige, er det noen som tror at noen kommer til å bli straffet? Det var det jeg trodde. For å ikke snakk om fregattfiaskoen. https://www.tu.no/artikler/helge-ingstad-etterforskning-enna-ikke-klar-vurderer-straff-mot-kystverket-og-forsvaret/480544 Politiet vurdere foretaksstraff. Wow! Det kommer til å svi skikkelig for de involverte! ? Ingen som mistet jobben, ingen som ble disiplinert og ingen som fikk annen straff for all uaktsomheten som ble utvist. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 (endret) https://www.dagbladet.no/nyheter/frp-topp-brot-karantenebestemmelsene/72310931 Nei DB, hun brøt ikke karantenebestemmelsene ved å ta en kjøretur alene. Det er forskjell på isolasjon og karantene, uansett hvor fristende det er for dere å prøve å få noe på en FrP-politiker. Endret 30. mars 2020 av Tåkefyrste 2 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 (endret) Tåkefyrste skrev (30 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/frp-topp-brot-karantenebestemmelsene/72310931 Nei DB, hun brøt ikke karantenebestemmelsene ved å ta en kjøretur alene. Det er forskjell på isolasjon og karantene, uansett hvor fristende det er for dere å prøve å få noe på en FrP-politiker. Hun har hatt viruset. Pasienter som er hjemmeisolerte. For pasienter med milde symptomer som har fått påvist SARS-CoV-2 og er hjemmeisolerte kan isolasjon opphøre 7 dager etter symptomfrihet. Retesting anbefales ikke, da det på det nåværende tidspunkt ikke foreligger gode nok data for å avgjøre når «viral clearence»** oppnås. Asymptomatiske personer i isolasjon. For asymptomatiske personer som er testet og funnet positive for SARS-CoV-2 med RT-PCR opphører isolasjonstiden 14 dager etter positiv test. Testing av personer som ikke utvikler symptomer, anbefales ikke. Dette fordi man ikke vet hvor i forløpet asymptomatiske personer befinner seg, og det ikke foreligger god nok kunnskap omkring testresultater i forløpet av Covid-19 og «viral clearence» ** Så jo, Dagbladet har forsvåvidt sitt på det tørre. Endret 30. mars 2020 av ^fmj Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Da satt hun i isolasjon da. Ikke karantene. Greit å ikke fare med misvisende overskrifter. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 djgudleif skrev (8 timer siden): I år skulle man få skattemeldingen tidligere. Det er 30. mars og jeg har enda ikke fått den. Jeg må da dessverre meddele at denne nyvinningen var en total fiasko. Noen får den tidligere... Om du ikke får den ila i morgen kan du klage. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 jeg fikk selvangivelsen i dag. Men, oppdaget det tilfeldig ved at jeg logget på altinn. Har ikke fått noen meldinger på sms eller epost overhovet om at det sku vær ankommet Lenke til kommentar
Anthrophaxiom Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 spetter skrev (2 minutter siden): jeg fikk selvangivelsen i dag. Men, oppdaget det tilfeldig ved at jeg logget på altinn. Har ikke fått noen meldinger på sms eller epost overhovet om at det sku vær ankommet Da er det vel akkurat samme for meg. For jeg har heller ikke hørt eller sett noe i form av melding eller e-post om noe som helst.. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/MR28k0/kom-i-form-med-minibands Vitsen med å glise på hvert bilde? Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 15 minutes ago, djgudleif said: https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/MR28k0/kom-i-form-med-minibands Vitsen med å glise på hvert bilde? Ville du foretrukket en som surmuler på hvert bilde? ? 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 At flere av favoritt nettbutikkene mine fra utlandet ikke kan sende til Norge fra og med i morgen pga nye tollreglene. Lol. Til helvetet med dagens primitive regjering. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Ikke kan? Tollreglene er utsatt på ubestemt tid Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Lei av å høre om virus og krise. Folk snakker ikke om annet Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Dubious skrev (1 time siden): Ikke kan? Tollreglene er utsatt på ubestemt tid Fikk en mail fra en butikk i dag: Sitat There is a limit for Norway from tomorrow which is 4.225 EUR. We have already sold for approx. 7000 euro in 2020. If we are over this limit we have to register our company in Norway and have to pay the Norwegian tax straight to your country. This means also that you would have to pay to us the Norwegian tax. This are procedures which are only possible for big companies. We cannot enter 2 different tax values in our system and we are not able to start a legal business in Norway. So we have stopped to sell directly to Norway from today. I am sorry. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Dubious skrev (1 time siden): Ikke kan? Tollreglene er utsatt på ubestemt tid Hæ kilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå