Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg er på vinmonopolet og en av de ansatte kommer bort og spør om jeg trenger hjelp til å finne noe og når jeg høflig svarer nei så spør de med engang om ID. Jeg må jo uansett vise IDen i kassa når jeg skal ut, så hvorfor skal de drive å mase etter den når jeg er inni polet? Ekstra irriterende at de reklamerer så jævlig for at de har så god service, også driver de å behandler meg som en liten drittunge. Og om de i det minste hadde spurt om IDen på en høflig måte i stede på den stramme "Da skal jeg se ID". Den generelle holdningen og nedtalene måten de snakker til meg generelt der inne gjør meg også så uuuutrolig irritert.. :realmad:

 

Og btw jeg har ikke noe problem med å vise ID i kassa, men den dere "nesa oppi været" holdningen til de ansatte er skammelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

NAV irriterer meg!!

 

Søkte om dagpenger etter å ha mistet jobben, fikk innvilget. Fant ut at det begynte et halvtårskurs på voksenopplæringa for å studiekompetanse, noe jeg synes så interessant ut for å komme meg videre.

Gikk på nav og fikk beskjed om å fylle ut skjema for å beholde dagpenger under studier. Det skulle ikke være noe problem siden det var et halvtårskurs.

Betaler 40000,- for skolen, gått en uke, for så å få en tlf fra NAV om at de ikke kan gi meg penger! Ikke dagpenger engang!? Jeg må søke på nytt? Hva faen! Jeg er helt blakk. Har lånt penger til skolen, bøker, utstyr og diverse. Blir lovet av NAV at dette ordnet seg, men så sier de noe helt annet når det er forsent. Har ikke råd til mat engang. Det er faen meg flaut! Å slutte på skolen, begynne å gå hjemme igjen og søke om penger på sosialen, når jeg kunne hatt studiekompetanse om et halvt år og kommet meg videre i livet. NAV gjør deg til en ufrivillig trygdesnylter.

 

Har du fått noen ordning på dette enda?

 

Uansett når det gjelder staten, så kan man bli rimelig deprimert om man leser seg opp på lover, regler og forskrifter. Det beste er å bruke sunn fornuft og glemme hva de på f.eks NAV sier til deg. Du har bestemt deg for at du skal få studiekompetanse og vil videre i livet.. Nå har du lånt deg penger til alt du trenger hva gjelder skole og allerede startet på denne utdanningen, så da er alt i boks der hvertfall.

 

Om de ikke får fortgang i søknaden din så har du uansett krav på krisehjelp. Da får du en matlapp hvor du kan handle for en bestemt sum. Og hadde jeg vært deg så hadde jeg bare sendt alle regningene mine til NAV. Om de ikke gir deg støtte til å betale dette så får de heller inngå avtaler med de som skal ha pengene om en utsettelse fordi du er ute av evne til å betale for øyeblikket.

 

Når alt skal være så fint og flott og de skal ta på seg slike oppgaver som de gjør, så får de se til å gjøre det de lover. Dette har ingenting å gjøre med at du "krever" noe som helst, men at når systemet er bygd opp på måten det er gjort, så blir det vanskelig å få til noe utenom det også.

 

Det er bare typiske kaffedrikkende, Dagbladet-elskere som er totalt intelektuellt lammet som jobber på offentlige kontorer som ikke er klar over at de sitter med makt over mennesker, så det er bare å slå neven i bordet og "klikke" litt for at de skal våkne opp og få ut fingeren.

Lenke til kommentar

Har du fått noen ordning på dette enda?

Jeg ble sur på saksbehandleren i byen min. Hun var enig i at reglene var firkanta og at hun skulle ønske hun kunne gjøre noe, men det var utenfor hennes makt. Var visst saksbehandlerene inne på hovedkontoret som hadde med det å gjøre visst.

 

Jeg ble så forbanna og frustrert at jeg ringte rundt til alt og alle og spurte etter jobb, og fikk meg faktisk jobb dagen etter. Så man kan vel si at det ordnet seg til slutt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg er på vinmonopolet og en av de ansatte kommer bort og spør om jeg trenger hjelp til å finne noe og når jeg høflig svarer nei så spør de med engang om ID...

 

Det er da du også høflig svarer tilbake: "Ja, vent litt så skal vi se.." og så fører du handa på innerlommen av jakken og drar raskt fram langefingeren og sier "Her din lille fitte", og så går du, fordi du er ikke intressert i å legge igjen noen penger i denne butikken, for det første fordi det er staten og for det andre fordi de ansatte ikke eier respekt for andre, like lite som deres arbeisgiver har det.

Lenke til kommentar

Jeg ble sur på saksbehandleren i byen min. Hun var enig i at reglene var firkanta og at hun skulle ønske hun kunne gjøre noe, men det var utenfor hennes makt. Var visst saksbehandlerene inne på hovedkontoret som hadde med det å gjøre visst.

 

Jeg ble så forbanna og frustrert at jeg ringte rundt til alt og alle og spurte etter jobb, og fikk meg faktisk jobb dagen etter. Så man kan vel si at det ordnet seg til slutt..

 

Det er bra, men skal du klare å fullføre studiekompetanse på et halvt år, så trengs det hardt arbeid til og da er det jo litt kjekt å kunne slippe å tenke på det helt grunnleggende. Det er tross alt snakk om bare et halvt år. Trodde du hadde pratet med en saksbehandler, det er de du må snakke med, kan ikke bli forbannet på ekspeditøren på Esso for at prisene er for høye ;)

 

Reglene er firkantet, men det er ikke dermed sagt at de slipper å betale deg penger, vet du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...