Biggus Dickus Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 Den evindelige reklamen til Unibet på fjernsynet 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 N4K0 skrev (11 timer siden): Jeg har prøvd selvbetjent kasse etter at de fikk det på den lokale Eurospar'en, men jeg antar at det i lengden kan føre til kutt i bemanningen på butikkene og det irriterer meg. Det er alltids noen som trenger en jobb og som er villig til å jobbe i butikk, for ikke å snakke om de som trives med det og hvis selvbetjente kasser på sikt er helt eller delvis for å kutte ned på antall ansatte og spare penger, da er jeg kritisk til det. Så lenge effektivitet og produktivitet og kostnadsbesparelser er i fokus kommer du til å irritere deg lenge. Eventuelt kan man åpne kommunale/statlige matvarebutikker, der disse faktorene spiller liten eller ingen rolle. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 Larzen_91 skrev (6 minutter siden): kommunale/statlige Hvis du tror "effektivisering og kostnadsbesparelser" ikke er et tema i den sektoren tar du feil. Det er så mye fokus på det at de må ansette ledere i fleng for å presse resten av de ansatte til å yte dårligere service på mindre tid ovenfor brukere! 1 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 Larzen_91 skrev (10 timer siden): Så lenge effektivitet og produktivitet og kostnadsbesparelser er i fokus kommer du til å irritere deg lenge. Eventuelt kan man åpne kommunale/statlige matvarebutikker, der disse faktorene spiller liten eller ingen rolle. Jeg er ikke mot selvbetjente kasser som en ting, kun hvis det går på bekostning av ansatte som direkte eller indirekte blir erstattet av selvbetjent kasse. Ikke at jeg går og ergrer meg over det hver gang jeg tenker på det eller noe sånt. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 De selvbetjente kassene er flotte. Er omtrent aldri kø der. Imotsetning til betjente kasser der det nesten alltid er kø. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 Det er vel egentlig den eneste fordelen. Men nå kan det være annerledes med selvbetjente kasser i større byer enn her hvor jeg bor. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Man sparer tid, kø, ergrelse og måtte forholde seg til ansatte. Maskiner > mennesker. 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 N4K0 skrev (10 timer siden): Jeg er ikke mot selvbetjente kasser som en ting, kun hvis det går på bekostning av ansatte som direkte eller indirekte blir erstattet av selvbetjent kasse. Det er den veien det vil gå framover, det er ikke noe som stopper det. Det er deler av grunnen til at jeg mener man må slutte å føde noe særlig barn mer, motsatt av hva politikerne prater om. Det vil trengs lite mennesker til å jobbe i framtiden. ------------------------------------- Selvbetjente kasser er fint ja, så lenge de virker. Har vært ute for et par-tre ganger, at de ikke fungerer, og da står du der som en dott. Det likte jeg ikke, men sånt hører jo med. Liker heller ikke når en ansatt står i bakgrunnen, og begynner og skrike over gulvet til deg, hvis hun ser noe du ikke gjør helt rett. Skjedde med meg engang, og jeg hatet det når folk snudde seg. Hva fokkern skulle hun stå å skrike så det ljomet for, hun kom jo bort rett etterpå likevel. Sånt irriterer. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 (endret) Du er klar over at den globale fødselsraten går ned? Og mer lokalt her i landet har vi vel vært lave på de tallene i lang tid. Endret 1. februar 2020 av Larzen_91 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 9 minutes ago, Larzen_91 said: Du er klar over at den globale fødselsraten går ned? Og mer lokalt her i landet har vi vel vært lave på de tallene i lang tid. Den går ikke ned raskt nok. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Larzen_91 skrev (28 minutter siden): Du er klar over at den globale fødselsraten går ned? Og mer lokalt her i landet har vi vel vært lave på de tallene i lang tid. Det er nok for lite. Det må mye kraftigere nedgang til. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Larzen_91 skrev (33 minutter siden): Du er klar over at den globale fødselsraten går ned? Og mer lokalt her i landet har vi vel vært lave på de tallene i lang tid. Jeg tror han siktet til at Erna ber oss føde mer. 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 frohmage skrev (1 time siden): Jeg tror han siktet til at Erna ber oss føde mer. Som er stikk i strid med hva man egentlig bør gjøre i disse tider. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Folk som klager over personlig data som plukkes opp osv Kast mobil + pc i elva så er faktisk hele problemet over. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Inntil vi starter med å sende folk til andre planeter så har det ingen hensikt å øke produksjonen av barn Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 djgudleif skrev (34 minutter siden): Folk som klager over personlig data som plukkes opp osv Kast mobil + pc i elva så er faktisk hele problemet over. Man kan både plukke opp dette og få ut data, så problem er ikke over, bare sterkt begrenset. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 djgudleif skrev (36 minutter siden): Folk som klager over personlig data som plukkes opp osv Kast mobil + pc i elva så er faktisk hele problemet over. Eneste måten å være helt sikker på er å bruke et sletteprogram, for deretter å borre hull i platene Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 4 hours ago, frohmage said: Jeg tror han siktet til at Erna ber oss føde mer. Er litt vanskelig for min del, i alle fall inntil jeg bestemmer meg for å identifisere meg som en kvinne. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Delvis skrev (4 timer siden): Det er nok for lite. Det må mye kraftigere nedgang til. Thanos? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå