Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I nervesystemet er det påvist tre ulike grupper av endorfiner som aktiverer opioidreseptorer: beta-endorfiner, enkefaliner og dynorfiner. Både opioid- og opiat-legemidler, som for eksempel morfin, binder seg til de samme reseptorene som endorfinene. Alle typer endorfiner virker hemmende på ulike aktiviteter i nervesystemet, spesielt aktiviteter forbundet med smerte, angst og ubehag.

Produksjon og frisetting av endorfiner stimuleres blant annet av fysisk aktivitet. Dette er knyttet til ”runners high”, som er en følelse som løpere kjenner under og etter en treningsøkt. Endorfinene påvirker opioidreseptorer i hjernen, noe som fører til reduksjon i opplevelsen av smerte. Dette antas å ha en betydning for opplevelsen av oppstemthet (eufori) som ofte følger etter anstrengelser.

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (9 timer siden):

Konserter

Folk som filmer store deler av konserten ved å holde mobilen høyt over hodet og sperre for utsikten. Ubeskrivelig irriterende når du ser 20 skjermer foran deg. Og 99% vil aldri se på filmen de tar opp uansett. Det skjer bare motorisk. Så irriterende er det, at jeg har sluttet å gå på konserter pga dette. ALT skal filmes i 2019... bilulykke sa du? Drit i 113. Snapchat er viktigere. Jeg tror her seriøst at dagens ungdom instinktiv tenker "dette på jeg ta opp på film" - også kommer 113 og førstehjelp deretter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Tatoveringer.

Jeg er blitt kjent med en tilsynelatende ok kvinne, men så viser det seg at hun har en stor tatovering over det ene meieriet. Det verste er at det er en stor kommersiell logo og annonseblokkering tar det ikke. ?

Er det logoen til Q-Meieriet? Send bilde privat. ?

Ser den. Ikke spesielt attraktivt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
frohmage skrev (9 minutter siden):

Er "logoen" et bilde av eksen hennes? Hvis ikke tror jeg ikke det ville brydd meg nevneverdig.

Med mindre eksen hennes var Colonel Sanders, så er vel det tvilsomt. Eller kommer du på mange andre personer som også er kommersielle logoer?

funny-kfc-design-tattoo.jpg

Lenke til kommentar

Helvetes clickbait-drittaviser. Se på denne overskriften. Så lite informasjon som det overhodet går an. Overskriften kunne vært like lang og fortsatt inneholdt all ny informasjon som artikkelen inneholder, men neeeeida
De som lager slike overskrifter og fortsatt kaller seg journalist/redaktør burde seriøst revurdere sine livsvalg.

image.png.1f75ea717bc2cfb0196ace997915094e.png

Endret av Comma Chameleon
Tegnsetting
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (14 timer siden):

Folk som filmer store deler av konserten ved å holde mobilen høyt over hodet og sperre for utsikten. Ubeskrivelig irriterende når du ser 20 skjermer foran deg. Og 99% vil aldri se på filmen de tar opp uansett. Det skjer bare motorisk. Så irriterende er det, at jeg har sluttet å gå på konserter pga dette. ALT skal filmes i 2019... bilulykke sa du? Drit i 113. Snapchat er viktigere. Jeg tror her seriøst at dagens ungdom instinktiv tenker "dette på jeg ta opp på film" - også kommer 113 og førstehjelp deretter. 

Det gjør meg ingenting på konserter. Har jo vært på Metallica i sommer og jeg sto bak gjerdet bak Golden Circle. Så ikke 20 skjermer foran meg :p Skal på en ny storkonsert 25. november, Volbeat i Trondheim Spektrum :green: og har billetter til fremste ståplasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...