BadCat Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Ingenting av det du skriver har egentlig noen relevans til distinksjonen jeg gjorde, utover at du plasserer deg selv i den gruppen som mistet evnen til forståelse/empati på veien til 'selvrealisering', gitt at du er 'suksessfull da, men det bare tar jeg råsjangs og antar at du mener du er. Jeg er suksessfull i forhold til hvor jeg startet. Jeg har dog 30-40 år til før jeg gjør opp endelig regnskap. Sekken er fremdeles full av mål som skal nås. Det du nevner er ikke empati, men sympati. Empati (fra gammelgresk, empatheia) er evnen til å sette seg inn i andres følelsesliv. ... Det er viktig å skille mellom empati, å kunne forstå andres følelsesliv, og sympati, å ha en positiv innstilling eller holdning overfor en annen. Endret 17. oktober 2019 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Hvaldimir Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Man skal hjelpe folk, men ikke de som er giftige eller de som ikke setter pris på det. Hvordan skal man gi utrykk for å sette pris på hjelp? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 At man tar det til seg. Hvis du bruker 10 år på å forklare meg økonomi og jeg fremdeles tar opp nye forbrukslån, da setter jeg ikke pris på hjelpen og du har kastet bort mye tid. 1 Lenke til kommentar
Hvaldimir Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 At man tar det til seg. Hvis du bruker 10 år på å forklare meg økonomi og jeg fremdeles tar opp nye forbrukslån, da setter jeg ikke pris på hjelpen og du har kastet bort mye tid. Tror problemet i såfall hadde vært min innfallsvinkel. Men hvis man vet man ikke klarer å hjelpe er det naturligvis ikke noen hensikt. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Meningen slik jeg har forstått det er å bruke tid, penger og energi andre steder enn hos de som ikke lar seg hjelpe. Problemet er ikke hvis du forsøker hjelpe og det ikke fungerer. Det er når du fortsetter etter du har fått utallige bevis på at det ikke har noen hensikt. Samfunnet bør hjelpe selv der det ikke nytter, men som enkeltmennesker bør vi ikke det. Endret 17. oktober 2019 av BadCat Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Det du nevner er ikke empati, men sympati. Jeg mener ikke sympati bare fordi du påstår det. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Du mener i alle fall ikke empati. Kanskje du mener aktiv empati, men det er en sidegren langt ute til siden. Endret 17. oktober 2019 av BadCat Lenke til kommentar
Hvaldimir Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Jeg syns ikke samfunnet bør hjelpe hvis det ikke nytter, men heller prøve noe nytt hvis det ikke er resultater. Folk lærer på mange forskjellige måter. Kommer an på hva problemet er, det er ikke bare at man ikke forstår "rentes rente" som er roten til alle pengeproblemer vettu. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Du mener i alle fall ikke empati. Hva baserer du det på? Jeg har ikke utbrodert noe mer enn å definere det jeg mener som 'empati' du har ikke noe grunnlag for å påstå jeg mener noe annet enn det jeg hevder å mene. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Om det ikke var tydelig nok så irriterer arroganse meg. Om det ikke var tydelig nok Dobbeltmoral irriterer meg. Endret 17. oktober 2019 av Lami 4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 hva mener du? jeg fikk beskjed av hovedkontoret å dra innom fysisk. hva hjelper da telefon og epost? Tenker det hadde løst seg om den hypotetiske situasjonen du beskriver hadde oppstått. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Treginger på veien Lå bak en som kjørte 10-20 km/t under fartsgrensen, men på rettstrekkene så kjørte han opp mot fartsgrensen Han hadde 2 lastebiler bak seg hele veien, inkludert meg Når noen vet at de kommer til å kjøre så jævli treigt så burde de svinge til sides (Kom fra ferga på Flakk og lå bak til Klett) Lurer på om det var noen som øvelseskjørte på andre siden av fjorden, for der kjørte de også 10-20 under fartsgrensen, men de slapp meg ihvertfall forbi 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Det er ikke så sykt. Det har vært titusenvis av «lovbrudd» i kommunen i mange, mange år. Et eksempel på lovbrudd kan være avtalt overtid som bare er gjort muntlig, ikke skriftlig. Eneste grunnen til at dette først nå har fått mer oppmerksomhet er at mange elsker å hate Lan Marie Berg. https://twitter.com/sirinstav/status/1182700940471787521 Avtalt overtid er jo ikke lov da, med mindre de mener noe annet enn det jeg leser inn i det. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Man skal hjelpe folk, men ikke de som er giftige eller de som ikke setter pris på det. Jeg setter ikke pris på hjelp, dvs jeg ønsker helst ikke hjelp. Men det er fordi jeg får helt noia av at jeg skylder noen noe i ettertid. Neste gang de ringer MÅ jeg svare ja på hva enn det er de trenger hjelp til. Ikke at jeg svarer nei til noe egentlig, men uten muligheten så går jeg rundt og føler meg helt kvelt. Jeg klarer alt selv og gjør alltid alt selv. Selv om det tar 20 timer mer, så gjør jeg det selv. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Fuck Peppes som har anis-smak i tomatsausen! I alle fall bedre med anis-smak enn anus smak i tomatsausen? Hmm 3 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Når folk poengterer at jeg er så stille. Ja, jeg er klar over det. Spørs hvem jeg er med. Er jeg med venner og familie snakker jeg en del. Er jeg på et møte på jobben med mange rundt meg blir jeg ukomfortabel, i hvertfall hvis det er noen der jeg ikke kjenner så godt. Jeg blir ikke mer komfortabel når noen under møtet sier: "Så stille du er, du sier nesten ingenting jo." 7 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Hahha ironisk nok så ødelegger det mer enn det hjelper. Å prøve å inkludere personen i samtalen organisk er alltid å foretrekke. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Når folk poengterer at jeg er så stille. Ja, jeg er klar over det. Spørs hvem jeg er med. Er jeg med venner og familie snakker jeg en del. Er jeg på et møte på jobben med mange rundt meg blir jeg ukomfortabel, i hvertfall hvis det er noen der jeg ikke kjenner så godt. Jeg blir ikke mer komfortabel når noen under møtet sier: "Så stille du er, du sier nesten ingenting jo." "Tomme tønner ramler mest" svarer du da, og smiler. 3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Du kan ikke få fem stykker til å spise en annen plass bare fordi du er kresen. 1 VS 5. Du, alene, må tilpasse deg Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Når folk poengterer at jeg er så stille. Ja, jeg er klar over det. Spørs hvem jeg er med. Er jeg med venner og familie snakker jeg en del. Er jeg på et møte på jobben med mange rundt meg blir jeg ukomfortabel, i hvertfall hvis det er noen der jeg ikke kjenner så godt. Jeg blir ikke mer komfortabel når noen under møtet sier: "Så stille du er, du sier nesten ingenting jo." Perfekt eksempel på personer med underutviklet sans for empati. Det blir som å si til en unge som ikke vil spise maten sin at han må spise maten sin. Det er de samme folkene som prater og prater i ett sett, uten at noe skjer. De har ord for alt, men ikke løsningen på en dritt. Irriterende ja. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå