Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Den her "Oljeskam", flyskam, skamskam osv....

MDG sin propaganda for å avvikle oljenæringen innen 15 år.

Bare en liten faktaopplysning: Ordet "oljeskam" kommer fra oljearbeidere selv, og det er ingen utenfra som har bedt noen føle på "oljeskam". MDG har ikke sagt noe om "oljeskam" eller at oljearbeidere skal "skamme seg". Faktisk har ikke MDG sagt noe om "skam" i det hele tatt, før det til å begynne med ble feilaktig sitert fra en Facebook-post fra en av politikerne deres, og dermed har debatten havnet på helt feil premisser.

https://e24.no/energi/i/opBd5j/jeg-skjoenner-ikke-hvor-oljeskammen-kommer-fra

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en liten faktaopplysning: Ordet "oljeskam" kommer fra oljearbeidere selv, og det er ingen utenfra som har bedt noen føle på "oljeskam". MDG har ikke sagt noe om "oljeskam" eller at oljearbeidere skal "skamme seg". Faktisk har ikke MDG sagt noe om "skam" i det hele tatt, før det til å begynne med ble feilaktig sitert fra en Facebook-post fra en av politikerne deres, og dermed har debatten havnet på helt feil premisser.

Dette er BS. Kanskje ikke akkurat ordet skam, men det er flere MDG'ere som stadig vekk i sosiale medier sier at som jobber med eller bruker fossile "ting" burde bli forfulgt er mordere e.l.

Sist ut er denne:

https://www.dagsavisen.no/innenriks/mdg-politiker-sjokkerer-sammenlignet-oljearbeidere-med-nazister-og-slavedrivere-1.1594077

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er BS. Kanskje ikke akkurat ordet skam, men det er flere MDG'ere som stadig vekk i sosiale medier sier at som jobber med eller bruker fossile "ting" burde bli forfulgt er mordere e.l.

Sist ut er denne:

https://www.dagsavisen.no/innenriks/mdg-politiker-sjokkerer-sammenlignet-oljearbeidere-med-nazister-og-slavedrivere-1.1594077

Jøss det var en bortreist kommentar fra en politiker.

Folk vil da bare ha mat på bordet.. Jeg som er en vanlig arbeider som lever fra lønning til lønning og ikke har millioner på bok. Kan ikke slutte jobben pga mine prinsipper. For det første hadde jeg fått 3 måneder karantene fra nav pga jeg sluttet. Er de med makt/penger innen oljenæringen og politikere som burde skamme seg i tilfelle.

Får de gi ingen karantene til oljearbeidere og full lønn til de som slutter. Så kanskje. Men det har vi ikke råd til.

Og det blir som og skyte seg selv i foten.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sist ut er denne:

Les hva jeg skriver da, om "oljeskam"-greia. Ikke om noe annet.

Saken du viser til er helt på trynet av han politikeren. Burde vært ekskludert fra partiet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Les hva jeg skriver da, om "oljeskam"-greia. Ikke om noe annet.

Saken du viser til er helt på trynet av han politikeren. Burde vært ekskludert fra partiet.

Ok, beklager da mistolket jeg.

ESA blir aldri eksludert for dette, heller hyllet...

Man skal ikke ha fulgt mye med i sosiale medier før man ser at dette er helt akseptert.

Biltster er lystmordere osv.

Her er et supert utsagn fra samme fyren tidligere:post-11095-0-59057200-1570004175_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ett kjapt Google søk på "MDG Oljeskam" gir flere resultater, bla. fra nasjonal talsmann og stortingsrepresentant Une Bastholm. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så en avis ga et album terningkast 4.

Jeg vil påstå at det er totalt udugelig å prøve å vurdere denne artisten. Altså det er 6 eller la være. For faen for noen amatører? Klarer de ikke å høre hvor fint der? For noen faens tapere.

Hvilken avis var det? Artist og album?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar det må være Lars Winnerbäck sitt nye album Eldtuppen. Fant dette på Stavanger Aftenblad.

Damn du er god. Det skal sies at det er tre sterke låter og resten er kanskje bra ganske bra. Så greit, 4 er vel forsåvidt fair. Jeg har aldri vært noe albumtype uansett. Jeg tenker alltid bare enkeltlåter.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Viktig presisering, Kynxx. Bra. entero-tabletter skal ikke knuses da det skal forbi magesekken. De med sugar coating KAN knuses, men de smaker pyton så anbefaler ikke. Så har du de med modified release (depot tabletter), er svært viktig å ikke knuse disse da det kan sørge for at det blir for feil dosering (som kan være farlig), har med terapeutisk vindu og gjøre.

Noen tabletter kan knuses, men vil alltid anbefale å rådføre seg med lege. Noen medisiner finnes i annen form, f.eks flytende eller som brusetabletter. Det kan man også spørre lege om. Må ta forbehold om annen doseringsmengde i annen form enn fast form.

Jeg har periodevis måttet svelge litt store tabletter. Jeg bare svelger en del vann om gangen, (som om jeg er kjempetørst og ikke har drukket på en stund) også går ned slik.

Sorry! Har sovet totalt 7 timer de siste 3 nettene! :p

Lenke til kommentar

Sorry! Har sovet totalt 7 timer de siste 3 nettene! :p

Haha, hva beklager du for? :p

Du har jo et viktig poeng med at ikke alt tabletter skal knuses, og så bygget jeg videre på det du skrev ;)

Slitsomt å være 2-barns-pappa? :p Er du i pappaperm eller jobber du i tillegg og nå til kidsa?

Lenke til kommentar

Haha, hva beklager du for? :p

Du har jo et viktig poeng med at ikke alt tabletter skal knuses, og så bygget jeg videre på det du skrev ;)

Slitsomt å være 2-barns-pappa? :p Er du i pappaperm eller jobber du i tillegg og nå til kidsa?

Har 80% stilling, jobber nærmere 100%. Familie liv med 2 kids ja, går hele dagene og nettene. Ser frem til pappaperm i mars! DA blir det FERIE! :D

Lenke til kommentar

Så en avis ga et album terningkast 4.

Jeg vil påstå at det er totalt udugelig å prøve å vurdere denne artisten. Altså det er 6 eller la være. For faen for noen amatører? Klarer de ikke å høre hvor fint der? For noen faens tapere.

Kritikere på noe som er subjektivt... 0 tillit og kaster ikke bort tiden min på og lese det engang.

Som en av mine store favoritter av TV serier om dagen, ble jo slaktet av mange kritikere.

The Orville fikk vel en score på 5% fra kritikere i gjennomsnitt. Score fra publikum er på 95%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...