Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterende at folk som ikke kjenner påkjenningen selv på kroppen sin føler de har like mye å si som personen det går direkte utover.

Legg merke til at jeg sa ''like mye'' og ikke insinuerer at det betyr de har ingenting å si, kjære kverulanter.

Irriterende at det som oftest er frivillig at kvinner blir gravide, for så å sutre om at det er så jævlig, dermed en grunn til å hamstre trøst fra alle i samfunnet, irritasjonsmoment til de grader for sånne egoister.

Bare for du har frivillig gitt deg selv den "Parasitten" du snakker om, gir deg ikke kongelig status. Klarer du ikke å håndtere det, ja da trenger du ikke bli gravid heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Irriterende at noen ikke vet hva kverulant er og bruker det som ett 'poeng' ovenfor andre når de ikke ser hva de selv engang har uttalt.

Edit: To personer er enige om at de vil ha ett barn. Etter at de har forsøkt en god stund så blir de lykkelige når de finner ut at det de sammen har 'kjempet' for har skjedd. De har skapt et 'liv' - så begge gleder seg over det svangerskapet. Men plutselig en dag har ikke den ene parten noe denne skulle ha sagt - den ene endrer mening og 'alt valg' er dennes - man har altså gått fra en situasjon der to personer sammen velger til at kun en person bestemmer for den andre og også det nye 'livet' som er skapt. 

Endret av K.S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en tid tilbake problemer med oppsett av OneDrive på laptopen. Prøvde å finne ut av riktig synkronisering slik at plassen ikke ble brukt opp med en gang. Endte med å slå av hele synkroniseringen og heller ta det manuelt. Ryddet så opp i driven for å frigjøre plass. Oppdaget først nå at faenskapet har slettet en god del filer lokalt også, mest skolerelatert som jeg selvsagt trenger nå. Ikke annet å gjøre enne å drikke et kaldt glass vann nå (utenlandsk kulturelt ordtak)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så en jobbannonse som søkte etter en utvikler med 10-15 års erfaring. 15 år??? Hvor mange uvaner har ikke de, hvor lei er ikke de av faget sitt? jesus

Kommer jo an på hva rollen er og hva de skal drive med. Kan fint være under 40 og ha 15 år med erfaring. Kjenner flere utviklere som er 40+

Lenke til kommentar

Hvis kvinner skal ha rett til å bestemme over en manns økonomiske fremtid, så skal menn ha samme rettighet ovenfor kvinner.

Hvis det ikke er noen saklig helsemessig grunn til abort, og far vil ha barnet, så burde mor bære frem barnet og gi det fra seg til far ved fødsel og betale barnebidrag de neste 18(19) årene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når man shorter en indeks og folk bare "nei, vi skal kjøpe oss inn... verden er tilrettelagt for en helt fantastisk utvikling"

"aksjemarkedet har doblet seg flere ganger i løpet av de siste tiår"

JAVEL. Men vi lever i en jævla katastrofe? På tide at dere innser det og selger ASAp.

Har dere lest nyhetene eller? Faen as, jeg burde kreve erstatning

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Hadde en tid tilbake problemer med oppsett av OneDrive på laptopen. Prøvde å finne ut av riktig synkronisering slik at plassen ikke ble brukt opp med en gang. Endte med å slå av hele synkroniseringen og heller ta det manuelt. Ryddet så opp i driven for å frigjøre plass. Oppdaget først nå at faenskapet har slettet en god del filer lokalt også, mest skolerelatert som jeg selvsagt trenger nå. Ikke annet å gjøre enne å drikke et kaldt glass vann nå (utenlandsk kulturelt ordtak)

Jeg har ikke problemer med One Drive. Men, jeg bruker også Google Disk/Drive og sikkerhetskopierer der og, for å ha det dobbelt opp. Eller egentlig trippelt opp da jeg har en del filer på ekstern minnepenn også. Tror det er mer plass på Google Drive og :)

Lenke til kommentar

Irriterende at det som oftest er frivillig at kvinner blir gravide, for så å sutre om at det er så jævlig, dermed en grunn til å hamstre trøst fra alle i samfunnet, irritasjonsmoment til de grader for sånne egoister.

Bare for du har frivillig gitt deg selv den "Parasitten" du snakker om, gir deg ikke kongelig status. Klarer du ikke å håndtere det, ja da trenger du ikke bli gravid heller.

Irriterende at folk faktisk tror at kvinner med vilje blir gravid for å ta en abort. 

Og det første du skrev stemmer heller ikke. Det at man er blitt hjernevasket til å tro at alt man er god for er en babyovn er ikke på noen måte frivillig. Skal vi late som om voldtekt aldri skjer heller? Skal du dra en ''the body has a way to shut that shit down''?

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis kvinner skal ha rett til å bestemme over en manns økonomiske fremtid, så skal menn ha samme rettighet ovenfor kvinner.

Hvis det ikke er noen saklig helsemessig grunn til abort, og far vil ha barnet, så burde mor bære frem barnet og gi det fra seg til far ved fødsel og betale barnebidrag de neste 18(19) årene.

Altså, vi kunne hatt p-piller for menn på markedet allerede hadde det ikke vært for at de påstår at bivirkningene ikke er akseptable. Kvinner dør av å gå på p-piller og det er helt ok. Det er veldig irriterende. Menn kunne løpt rundt og stukket pikken i whatever uten å risikere the big B allerede.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, vi kunne hatt p-piller for menn på markedet allerede hadde det ikke vært for at de påstår at bivirkningene ikke er akseptable. Kvinner dør av å gå på p-piller og det er helt ok. Det er veldig irriterende. Menn kunne løpt rundt og stukket pikken i whatever uten å risikere the big B allerede.

Dette stemmer ikke helt fra hva jeg har undersøkt. Er fremdeles under forskning. Er ingen pille som er klar til å brukes.
Lenke til kommentar

Amen!

Tvillingabort er vel det jeg reagerer mest på.

Pluss at slike som meg blir valgt bort i dag, hvilket jeg finner helt sinnsykt. Har også sett abort med egne øyner under hospitering, tror mange ville ha latt være å ta det om de visste hvordan det foregår på forhånd.

Selvsagt skal det være lov i situasjoner der det er fare for mor eller barn, eller der barnet er et resultat av voldtekt eller slike ting. Men vi lever i verdens beste velferdsstat, så uansett når ungen kommer så burde man ikke kunne ta den bort bare fordi det "ikke passer", og mannen burde ha akkurat like mye å si.

Influenserene har ingenting de skulle sagt, slik de holder på med å hjernevaske unge jenter til å tro at de må fylle leppene til randen med restalyne og ha et hint av bulimi for å se noenlunde pene ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Følgende vanlige scenario irriterer meg!

Dette er generelt sett, i noen forhold er det motsatt, men oftest, i mitt ekteskap er det slik, men også hos nesten samtlige rundt lunchbordet på jobben, og vi er 25 stk.

Dette kan brukes i mange tilfeller.

Et par, mann og dame, ønsker seg et dyr, mannen vil ha hund og kona vil ha katt.

Kompromisset blir at parret får seg katt. Og kompromisset er egentlig ikke et kompromiss.

Eller:

Et par, mann og dame.

Kvinnen ønsker seg et til barn, mannen vil ikke ha, de får et til barn.

Mannen ønsker seg barn, kona vil ikke ha barn, de får ikke barn.

Eller:

Kona vil pusse opp kjøkken og stue.

Mannen sier nei, vi har fint nok kjøkken og gulvet i stua er ganske nytt.

Kona tar det opp igjen. Mannen sier da, JA, greit, hvis du absolutt vil ha nytt kjøkken og stue, så får du fikse det selv, planlegge, leie inn folk. Kona sier, ja kanskje jeg skal det!

Et halvt år senere pusser mannen opp kjøkken og stue!

Altså hvorfor er det generelt slik at mannen alltid må fire på kravene så lenge kona/dama maser, mens det motsatt ikke er slik at mannen maser hull i hode på kona for å få det som han vil, annet enn kanskje når det kommer til Sex =)

Det veldig ofte opp med et "kompromiss", som egentlig ikke er et kompromiss, men hvor mannen gir seg og dama får viljen sin, fordi mannen ikke gidder å høre på maset.

Endret av OddZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså hvorfor er det generelt slik at mannen alltid må fire på kravene så lenge kona/dama maser, mens det motsatt ikke er slik at mannen maser hull i hode på kona for å få det som han vil, annet enn kanskje når det kommer til Sex =)

Det veldig fote med et kompromiss, hvor mannen gir seg og dama får viljen sin, fordi mannen ikke gidder å høre på maset.

Du er inne på det .... Men gir ikke mannen seg så hjelper det lite å mase om sex - den 'eneste' tingen han til slutt kan få viljen sin på blir da altså fjernet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Følgende vanlige scenario irriterer meg!

Dette er generelt sett, i noen forhold er det motsatt, men oftest, i mitt ekteskap er det slik, men også hos nesten samtlige rundt lunchbordet på jobben, og vi er 25 stk.

Dette kan brukes i mange tilfeller.

Et par, mann og dame, ønsker seg et dyr, mannen vil ha hund og kona vil ha katt.

Kompromisset blir at parret får seg katt. Og kompromisset er egentlig ikke et kompromiss.

Eller:

Et par, mann og dame.

Kvinnen ønsker seg et til barn, mannen vil ikke ha, de får et til barn.

Mannen ønsker seg barn, kona vil ikke ha barn, de får ikke barn.

Eller:

Kona vil pusse opp kjøkken og stue.

Mannen sier nei, vi har fint nok kjøkken og gulvet i stua er ganske nytt.

Kona tar det opp igjen. Mannen sier da, JA, greit, hvis du absolutt vil ha nytt kjøkken og stue, så får du fikse det selv, planlegge, leie inn folk. Kona sier, ja kanskje jeg skal det!

Et halvt år senere pusser mannen opp kjøkken og stue!

Det veldig ofte opp med et "kompromiss", som egentlig ikke er et kompromiss, men hvor mannen gir seg og dama får viljen sin, fordi mannen ikke gidder å høre på maset.

Mannen kan og burde finne seg noen som har samme planer som seg selv. Er en ukultur at man skal gifte seg/finne seg sin livspartner så fort som mulig og ha barn så fort som mulig, folk burde vente til de er nærmere 30 eller for å være helt ærlig holde av med å gifte seg overhodet. Mindre tabu om å ikke være gift men ha barn sammen. Burde også være mindre tabu å forlate forhold man ikke vil være i. Jeg vil heller ha lykkelige voksne enn voksne som holder sammen for barnas skyld, og stakkars barn, vil du virkelig at de skal vokse opp og vite at de er grunnen til hvorfor du bestemte deg for å være i ett ulykkelig forhold med mor?`

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...