Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden er snakk om telefoner, irriterer meg at standarmelding appen på Android krever at man skriver inn nummer først OG deretter skrive meldingen. Er slik at jeg faktisk ønsker å skrive meldingen først før jeg skriver mottaker. Får ikke endret den dritten heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Engangskoder på SMS som ikke vises i notifikasjonen.

"Din kode for aktivering av en ting blablabla, blalbalbalbla,blab hei! Forresten. Koden er: wait for it... ja den er, 34734873"

I stedet for å skrive "3425 er din kode for aktivering"

Så man må ÅPNE meldingen og sånt.

Ekstra irriterende om de kodene er lengre enn 3-4 siffer

"økt sikkerhet... er bare å slenge på flere siffer" Hilsen en skikkelig dust

• Liker 3
Lenke til kommentar

https://trd.by/aktuelt/2019/09/11/P%C3%A5-utkikk-etter-deltidsjobb-i-Trondheim-Liv-f%C3%A5r-vanligvis-mellom-150-og-200-s%C3%B8knader-19906362.ece

Hva faen, er ikke dette en jobb for studenter? De har vel hull i CV som regel. Drittkjerring! Rett og slett.

Er så lei den samme gamle regla. De har fått for seg at hull i CVen betyr noe som helst, men det betyr jo absolutt ikke noe.

Hvorfor må folk spytte ut av seg samme dritten hele tida? Kan de ikke faktisk tenke gjennom hva de sier?

Dette kan vel også skyldes dårlige erfaringer.

Hun sier jo "store hull", og har nok erfaringer om at dette generelt ikke er heldig.

En vanlig student vil jo vanligviss ikke ha så mange "huller". De har vel vært under utdanning mesteparten av sitt liv.

Dette definerer i hvert fall ikke jeg som "huller".

Det er også begrenset hvor mye tid man kan bruke når man får inn så mange søkere. Da går man etter de beste, og de som skiller seg positivt ut.

Store huller KAN bety manglende motivasjon etc, selv om det ikke alltid vil være sånn. De færreste har råd til å ta for store sjanser når de ansetter. Da blir det dessverre sånn at de med den ryddigste CV'en ofte stiller sterkest.

Ellers vil jeg nok personlig si at det siste hun sier er enda viktigere: "eller at søkeren skriver at han eller hun ikke kan jobbe da og da."

I en sånn stilling er fleksibilitet viktig og man skal kanskje erstatte andre faste ansatte ved sykdom og ferier og der man har huller i sin vaktplan. Da kan man ikke ansette folk som har mange kriterier for når de kan jobbe. Da går man etter de som er mest fleksible og kan stille opp når det er behov for det.

Ved stor konkurranse og få stillinger blir det sånn...

Lenke til kommentar

Sanna Sarromaa. Hun publiserer så mange uvitende og idiotiske påstander som blir lagt ut i lokal aviser og på nett. Vet ikke om hun er frivillig idiot eller holder på med sarkasme/ironi... Hvis målet hennes er å røske i alle buskene legger jeg meg flat for jeg blir irritert bare jeg ser navnet.

Før folk spør:

Vil ha elev med down syndrom ut av klassen

Ble dumpet for en annen kvinne, ønsker begge to skal få IBD/stomi så de stinker

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

Sarromaa er et troll, og er faktisk uønsket i Lillehammer. Eksen hennes brukte mer tid med hunden deres enn henne. Hun er utestengt fra å møte opp på skolen til barna sine.

Hun har brukt det siste tiåret på å rakke ned på Norge og samfunnet vårt, og påstår at alt er så mye bedre i hjemlandet Finland. Likevel nekter hun å flytte tilbake.

Endret av Dragen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hun har litt rett. Like folk leker faktisk best. Det burde helt klart finnes skoler spesielt for folk med funksjonshemninger, men det burde vært frivillig å velge dem, eller velge tilpasning i vanlig skole. Alt kan faktisk ikke tilpasses i en vanlig skole.

Amen.

Det er her snakk om å gi denne gutten det beste pedagogiske opplegget.

Jeg kjenner ikke akkurat denne gutten, så dette blir kun generell synsing fra egne erfaringer:

Han kan nok ha nytte av å være noe sammen en "normalklasse", særlig i fag som gym, musikk e.l.

Men jeg vil tro at han vil ha mye bedre utbytte av mer tilpasset undervisning i et eget rom i f.eks. norsk og måtte.

Med både Downs og autisme er det lite sjanse for at han får mye utbytte av vanlig undervisning.

Eget tilpasset opplegg med egen pedagog vil nok være best både for gutten selv og de andre i klassen.

Samtidig er det viktig at han kan trene seg på sosialt samspill, så han bør ikke gjemmes bort.

Og ikke minst, dette må tilpasses den enkeltes elev sine faktiske behov.

Jeg mener utfordringen nå er at alle _skal_ inn i en normalklasse.

Selv med en dedikert støttepedagog vil dette for mange være en suboptimale løsning som også kan gå ut over læringen til de andre i klassen.

Endret av KalleKanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sanna Sarromaa. Hun publiserer så mange uvitende og idiotiske påstander som blir lagt ut i lokal aviser og på nett. Vet ikke om hun er frivillig idiot eller holder på med sarkasme/ironi... Hvis målet hennes er å røske i alle buskene legger jeg meg flat for jeg blir irritert bare jeg ser navnet.

Før folk spør:

Vil ha elev med down syndrom ut av klassen

Ble dumpet for en annen kvinne, ønsker begge to skal få IBD/stomi så de stinker

Syns vi burde stemme for å holde henne ut av samfunnet generelt.

Lenke til kommentar

Hun har litt rett. Like folk leker faktisk best. Det burde helt klart finnes skoler spesielt for folk med funksjonshemninger, men det burde vært frivillig å velge dem, eller velge tilpasning i vanlig skole. Alt kan faktisk ikke tilpasses i en vanlig skole.

Jeg er enig at de trenger spesial klasser, men det er litt tidlig å dytte de ut av det sosiale i andre klasse syns jeg. Det var litt dårlig eksempel i og med at jeg er delvis enig.

Folk misforstår Sanna. Hun er friskt tilskudd i debatten og sier ting som de er. Vi nordmenn har en litt fastlåst tankegang som må utfordres i blant. Det irriterer meg litt, at vi nordmenn tror vi sitter på alle svar og er så damn korrekte.

Problemet er at hun uttaler seg med direkte feil, spesielt det med fordøyelsessykdom og stomi.

Jeg burde vel brukt et annet eksempel enn det barnet med downs, i og med at det tok i fra hovedpunktet i mitt innlegg.

Syns vi burde stemme for å holde henne ut av samfunnet generelt.

Jeg ga blaffen i alt hun har lagt ut for jeg trodde det egentlig bare var troll, nå begynner jeg å tro hun ikke er helt god i hodet.

Lenke til kommentar

Jeg lest det meste av det hun har skrevet det siste tiåret. Ingenting av det hun skriver har noe å gjøre i en kulturell, samfunns- eller politisk diskusjon. Alt er skrevet for å provosere og skape en negativ reaksjon. Og når tullet hennes får konsekvenser, så drar hun opp offerkortet. Sånn som da hun provoserte skoleledesen ved skolen til barna hennes nok til at de bannlyste henne fra skolens område. Da påstod hun at barna hennes ikke fikk tilstrekkelig opplæring fordi hun ikke fikk lov til å lære de finsk.

For to uker siden skrev hun en kommentar Facebook som sa at hun håpte at ordføreren i Vågå lå med en annen politiker. Når folk påpekte hvor latterlig usaklig dette var, så sutret hun over hvor hårsåre folk er og at hun som "skilsmisseforfatter" har lov til sånt.

Hun har tidligere også rakket ned på samme ordfører for å ta navnet til sin ektemann når de giftet seg. "... og skifter etternavn like ofte som hun skifter mann." sitat Sarromaa.

Hun har stått frem i media og sagt at lokalsamfunnet ikke skal vise sympati og støtte når barn i en liten bygd blir drept.

Sarromaa er et psykopatisk troll som gjør alt hun kan for å skape bråk.

Endret av Dragen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At Høyre og Venstre skylder på FrP for at de gjør det dårlig...

Fiks deres egen politikk! Det er DEN som er dårlig.

Og at enkelte i Høyre fortsatt tror MDG er et blokkuavhengig parti viser hvor bortreiste de er! Og så lurer dere på hvorfor velgerne svikter dere?

https://www.nettavisen.no/nyheter/tapte-ordforerkampen-i-oslo---peker-pa-listhaug---det-var-usmakelig/3423844938.html

Og

https://www.nrk.no/norge/raja-mener-frp-fremmer-_brun-propaganda_-1.14703209

Lenke til kommentar

De har jo et poeng da. Støtter man høyre støtter man indirekte også Frp. Forstår at folk kvier seg for å stemme høyresiden pga det.

Tja, stemmer man FrP så støtter man KrF også indirekte. (visaversa) osv osv . (stortingsvalg mm)

Så hva skal man stemme hvis man skal kvie seg for å stemme partiet som står seg nærmest? Alternativet er vel å stemme blankt eller drite i å stemme?

Edit: Politikerne bør stå for sitt program, få fram sin politikk og stå for det - ikke unnskylde seg i vas og krangle med andre.

Endret av K.S
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Og da avslutter vi politikk diskusjonen, dette er en tråd for å få ut frustrasjon, ikke for å diskutere politikk.  Innlegg som diskuterer videre på dette vil bli fjernet uten forvarsel. 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...