Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg over uttalelser som; "ikke for å være rasist, men(...) og "og det går jo ikke an å uttrykke seg kritisk uten å bli kalt rasist"

Det går helt fint å uttrykke seg kritisk, med etnisitet har ingenting med å gjøre med folks handlinger å gjøre. La ansvaret sitte hos gjerningspersonen, ikke helt folkeslag. Det som derimot kan påvirke andres handlinger, er psykiske vansker og rett og slett ondskap. I Oslo er det svært mange innvandrere så det å oppgi etnisitet sier jo ikke akkurat så mye.

I dagens samfunn synes jeg det nærmest har blitt "in" å være rasist, og det blir legitimert. Idioti, kunnskapsløshet og frykt får for mye spillerom, og det går utover mennesker med hjerte, fornuft, følelser og sjel.

Jeg er glad i hunder selv og synes det er trist, men det overdrevne fokuset på etnisitet er ødeleggende for å få tak i gjerningspersonen. Viktigere å forklare kroppsbygning spesielle ansiktstrekk, hår,klær, og andre ting som kan identifisere. Det blir for generelt med hudfarge.

Endret av Røsslyngen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg synes det er irriterende med mennesker som oppfordrer til vold bare fordi de er uenige.

Jeg synes f.eks. en NRK-tittel var drøy og respektløs, og vurderte å klage til PFU, eller sende mail til journalisten i håp om tittelendring, men å oppfordre til vold er meget spesiell oppførsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan ser en Somalier ut?

Jeg vet hvordan noen med mørk hud ser ut

Sett flere mørkhudede mennesker på rad og rekke. Du vil se forskjellen. Det er DET som er problemet. Mørk i huden kan bety FUCK ALL. 

Kult å se eksempler på slik fucka tankegang i vårt eget forum. Feels over reals!

Det er dere som mener det er ingen forskjell og at alle med mørk hud ser like ut som er rasistene her forresten. De har trekk fra sin egen etnisitet, DET ER IKKE RASISTISK å  fortelle om ETNISKE TREKK en gjerningsmann har. Snakk om å se seg BLIND på rasismekortet. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husk at asiaterne er litt crazy da med kosmetisk kirurgi, spesielt når det gjelder fjeset av en eller annen grunn. De er også besatt av hudfarge siden mørkere hud indikerer at du må jobbe i rismarkene, mens blek hud signaliserer at du har så mye at du slipper å jobbe. Populært å bleke trynet sitt. Vi har duck lips etc og de har sine egne versjoner av lignende forferdelige trender. Det vil gjøre så befolkningen ser mye likere ut enn det de faktisk er. 

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over uttalelser som; "ikke for å være rasist, men(...) og "og det går jo ikke an å uttrykke seg kritisk uten å bli kalt rasist"

Det går helt fint å uttrykke seg kritisk, med etnisitet har ingenting med å gjøre med folks handlinger å gjøre. La ansvaret sitte hos gjerningspersonen, ikke helt folkeslag. Det som derimot kan påvirke andres handlinger, er psykiske vansker og rett og slett ondskap. I Oslo er det svært mange innvandrere så det å oppgi etnisitet sier jo ikke akkurat så mye.

I dagens samfunn synes jeg det nærmest har blitt "in" å være rasist, og det blir legitimert. Idioti, kunnskapsløshet og frykt får for mye spillerom, og det går utover mennesker med hjerte, fornuft, følelser og sjel.

Jeg er glad i hunder selv og synes det er trist, men det overdrevne fokuset på etnisitet er ødeleggende for å få tak i gjerningspersonen. Viktigere å forklare kroppsbygning spesielle ansiktstrekk, hår,klær, og andre ting som kan identifisere. Det blir for generelt med hudfarge.

Etnisitet har mye å gjøre med folks handlinger. Etnisitet innebærer både oppdragelse, kultur og verdier, som påvirker alle våre handlinger. Etnisitet og rase er ikke synonymer. Etnisitet innebærer ikke rase. Du kan fint være hvit og etnisk afrikaner.

Dyrevelferd står sterkt i norsk kultur og verdier. De fleste etnisk norske vil ha fått dette gjennom oppdragelsen sin. Det samme kan ikke sies om de hvis etnisitet ikke har god dyrevelferd. For eksempel kina og mange afrikanske land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at asiaterne er litt crazy da med kosmetisk kirurgi, spesielt når det gjelder fjeset av en eller annen grunn. De er også besatt av hudfarge siden mørkere hud indikerer at du må jobbe i rismarkene, mens blek hud signaliserer at du har så mye at du slipper å jobbe. Populært å bleke trynet sitt. Vi har duck lips etc og de har sine egne versjoner av lignende forferdelige trender. Det vil gjøre så befolkningen ser mye likere ut enn det de faktisk er. 

Assossierer ikke sugefiskene med asia i det heletatt.

Lenke til kommentar

At folk har skikkelige fordommer mot mennesker som røyker en gang i blant. At brunt/grønt ikke har blitt legalisert enda er et reelt under spør du meg. 

Hasj ER mildere enn spritflaska vil jeg tørre å påstå. Og myyyye mer vanlig enn før, men det er jo også forøvrig cola og emma. Folk får sjokk når de får vite at X person har brukt X antall forskjellige rusmidler. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener at hudfarge blir altfor generelt. Fordi det er nyanser av hudfarger. Og Pliscin har et poeng med at det er noe vanskeligere å se forskjell utenfor ens egen "rase", selv om alt handler om hva man er vant til.

Argumentet er om at etnisitet skaper slemme handlinger pga kultur er tynt fordi langt ifra alle er vokst opp i det samme kulturen (Adopterte, integrerte 1 eller 2.gangsinnvandrere, og det faktum at folk fra diverse land er like forskjellige som oss her i Norge, og at mange er vokst i en helt normal og "sunn" kultur)

Liker ikke den "det er typisk best å være norsk" tankegangen heller. Vi har jo masse med vår egen kultur som vi kan forbedre. Tenk bare på grisemishandlings-avsløringen. Så norsk dyrevelferd er bra? Eh, ja, den var ny for meg. Ondskapen finnes overalt og samtidig heldgivis er verken alle bønder slemme, eller alle svarte er slemme.

Endret av Røsslyngen
Lenke til kommentar

Utfyllende info, ikke annet.

....når det er sagt er det min oppfatning at folk gjerne spiker nasjonalitet med etnisitet og omtaler det som om det var en rase. Mange nyanser.

Alle vet jo f.eks at nordmenn er EN etnisitet, og så snakker ingen om at bergensere har svømmehud mellom tærne og snorkelnese.

Lenke til kommentar

At folk har skikkelige fordommer mot mennesker som røyker en gang i blant. At brunt/grønt ikke har blitt legalisert enda er et reelt under spør du meg.

Hasj ER mildere enn spritflaska vil jeg tørre å påstå. Og myyyye mer vanlig enn før, men det er jo også forøvrig cola og emma. Folk får sjokk når de får vite at X person har brukt X antall forskjellige rusmidler. :p

Hasj er mye sterkere nå enn det var tidligere. Informasjon fra eldre, mer erfarne brukere og LAR personell i omegn der jeg jobber. Så.. skal marihuana/cannabis legaliseres, må store endringer til. Å bare ta det svinefilet som selges på gata i dag, og bringe det bak disk er i beste fall hodeløst.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde bilen på service, byttet batteri. Alt virket såre vel, helt til vi la ut på langtur i dag og mini ville høre på musikk. Stereoen ble visst låst med tyverisperre når strømmen ble kuttet og må låses opp med kode. Instruksjonsboka sier "kontakt forhandler". Forhandler sier "dette kan bare verkstedet fikse, ring tilbake på mandag".

God tur.

Ford er gærne. Jeg ringte (en) forhandler på mandag, men måtte faktisk ringe videre til den forhandleren som opprinnelig registrerte bilen, da det bare var den ene forhandleren som satt på koden!

Det ble da en ordnings på det, møtte bare trivelige folk på telefonen, men gudbedre for et system.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...