Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Ja dere, det er så dumt at.
Det politikerne og media burde vært mest opptatt av alt av, er: 1. hvordan få stoppet verdens befolkningsvekst, og få den til å begynne å gå ned. 2. kampen mot aldring.

De to sakene er de to desidert viktigste som burde på høyeste dagsorden. Bredt og intenst - hele tiden. Min klare mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dere, det er så dumt at.

Det politikerne og media burde vært mest opptatt av alt av, er: 1. hvordan få stoppet verdens befolkningsvekst, og få den til å begynne å gå ned. 2. kampen mot aldring.

De to sakene er de to desidert viktigste som burde på høyeste dagsorden. Bredt og intenst - hele tiden. Min klare mening.

Men med høyere levealder vil befolkningen øke, gitt samme fødselsrate. Dine to hjertesaker kommer litt i konflikt med hverandre. Om du vil ha mindre befolkningsvekst må man gjøre noe med fødselsraten, den må ned. Men det går jo mot den økonomiske modellen, som krever jevn vekst.

Lenke til kommentar

Akkurat. Det er derfor det er så livsviktig å sette dette på agendaen, sånn at debatten verden over om hvordan det skal løses, kommer i gang. Et sted må vi begynne. Skal det fortsette som nå, blir det å dra seg selv opp etter håret til det smeller.

Man må omtrent slutte å få barn ja, det må ikke fødes særlig flere mennesker. Noen blir det jo, men det må ned til minimalt antall.
Når det gjelder det økonomiske, er det nok om å gjøre å legge det i andre baner. Slippe til teknologiske alternativer, som snart kan gjøre det meste av det mennesker gjør. Det er i ferd med å komme i stor grad uansett. Og der kommer enda et problem inn i bildet, om vi ikke gjør noe.
Store folkemasser som ikke anses som produktive lenger. Som ingen bryr seg om å sette i arbeid. Som jeg har vært inne på før, så er det en farlig utvikling. En utvikling som neppe kan unngås, og som vi ser er i ferd med å gjøre seg sterkt gjeldene.
Det må legges opp til deling av godene til de menneskene som er der, med systemer som feks borgerlønn e.l. Men det går ikke bra hvis vi er for mange.
Aldringsforskning har stått foran et gjennombrudd lenge. Høyt ansette vitenskapsfolk, mente tilbake på 80-tallet, at man kunne gjøre noe med det. Av naturlige årsaker som det vi berører her, blir det holdt tilbake. Det er tragisk, men vi vet jo det, at om det blir gjort tilgjengelig med inngrep som feks å skyte ut de aktuelle genene og sette inn erstatningsgener, så er det noe nok de fleste gjerne vil ha. Det går jo ikke slik det er nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

...at "journalister" som har skjønt at det er god butikk å støtte kvinnefortball forsøker å presentere en illusjon av at kvaliteten er minst like god som i herrefotball og at det derfor er underlig at kvinner ikke tjener like mye som herrene.

Den dagen det blir vanlig at "gode" eliteserieherrer seriøst oppsøker toppseriedamers kamp/teknikktreninger med genuin tro på at det gjør herrene bedre skal jeg revurdere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo det er mye enklere med easypark. Jeg ventet en god stund før jeg begynte å bruke den, fordi det koster 15% ekstra eller noe. Men nå som nesten alle parkeringsplasser jeg parkerer på har easypark.....

<....>

Ja, Easypark gjør ting enkelt, men nå dukker det opp mange alternative apper, og med det steder som ikke støtter Easypark, men kun et av alternativene.

Da er man nødt til å bruke masse tid på å installere en ny app, og må ha mange forskjellige apper for parkering...

Drit...!!

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

...at "journalister" som har skjønt at det er god butikk å støtte kvinnefortball forsøker å presentere en illusjon av at kvaliteten er minst like god som i herrefotball og at det derfor er underlig at kvinner ikke tjener like mye som herrene.

Den dagen det blir vanlig at "gode" eliteserieherrer seriøst oppsøker toppseriedamers kamp/teknikktreninger med genuin tro på at det gjør herrene bedre skal jeg revurdere.

For og endelig få svar på dette, så burde dem ta en kamp mot hverandre og se :p

Markedet styrer, marked har da aldri vært rettferdig. Samfunnet vi lever i er ikke rettferdig. Noen blir født syke, andre friske. Noen sterke, noen svake. Noen rike noen fattige, noen dumme noen smarte etc.

Og når det gjelder fysiske ting så stiller som regel damene svakere.

Bortsett fra beach volleyball. Der har damene en klar fordel i mine øyne :p

Lenke til kommentar

Forstår at folk reagerer. Provoserende. Og amerikansk kvinne selvsagt, som skal tøffe seg og tror hun er noe.

Tilpass om det kommer en løve og spiser hun.

Tja, jakt er vel jakt. Synes ikke det er noe spesielt mindre moralsk enn konvensjonell kjøttproduksjon. Med mindre det er snakk om spesielt utsatte arter, og at dyrene dør humant og ikke lider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jakt er vel jakt. Synes ikke det er noe spesielt mindre moralsk enn konvensjonell kjøttproduksjon. Med mindre det er snakk om spesielt utsatte arter, og at dyrene dør humant og ikke lider.

Ofte i slike trofejakter så er det faktisk ingen jakt, de hjelper vedkommende som har ræva full av penger til å komme nær nok og drepe dyret. Jakt er noe heeeelt annet. 

Edit: Tror du virkelig hun hadde klart å gjøre dette på egenhånd? Hun er en bortskjemt bitch som fortjener all hetsen hun får. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ofte i slike trofejakter så er det faktisk ingen jakt, de hjelper vedkommende som har ræva full av penger til å komme nær nok og drepe dyret. Jakt er noe heeeelt annet. 

Edit: Tror du virkelig hun hadde klart å gjøre dette på egenhånd? Hun er en bortskjemt bitch som fortjener all hetsen hun får. 

Om hun klarer det selv eller ei er ikke så relevant for min del. Mennesker dreper dyr for egen vinning. Når det er for mat er det jo en viss mer forståelse enn om det bare er for trofeets skyld. Er det f.eks. feigt at en vanlig jeger bruker våpen, siden dyrene ikke har det? Er alt av hjelpemidler/hjelp feighet? Jakte i flokk, eller bruke andre dyr som bistand i jakt, er det feigt?

Lenke til kommentar

Folk som ikke kan oppføre seg på kino.

Satt ved siden av en guttegjeng. De snakket, noen hostet, harket, plukket seg i kjeften og så på tlf under filmen.

Skulle hatt juling hele gjengen.

Si det til dem. Jeg pleier å være i sal som klarer å si noe til de som bråker, ellers sier jeg det selv. Hater å betale flere hundre kroner for en opplevelse så blir den ødelagt av kids som bruker kinosalen som en sosiale møteplass.

Hva er dette for noe???

A6-AAC134-B349-4795-9-BE7-C3-B4-C731-A2-

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Larzen:

Hun gjør det bare for fornøyelsens skyld. Kaller det "hobby".

Og nederst står det:
"Ifølge Block er det færre enn 100.000 sjiraffer igjen i naturen i Afrika, og nesten 4000 giraff-avledede trofeer ble importert til USA i løpet av det siste tiåret. Mer enn én giraff blir drept hver dag."

Men det er måten hun hoverer med det på, jeg syns stinker.
Ingenting er kult med å derepe dyr. Ingenting å være stolt over. Hun fortjener pepperen, helt på sin plass.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kan være verdt å ha i mente at denne formen for jakt gjerne foregår i reservater der det er streng kontroll med bestandene. Jegere betaler i dyre dommer, og det bidrar faktisk til å opprettholde større bestander enn det ellers ville ha vært. Krypskyting er et vesentlig større problem. 

Vel tilberedt antilope smaker forøvrig helt utmerket og finns gjerne på menyen om man besøker viltreservatene enten man skyter med kamera eller rifle.

Ønsker man å kritisere jakt og forvaltning er det ingen grunn til å velge afrikanske "romantiske idyller". Det er bare å ta for seg av norske problemstillinger. Som f.eks jakt- og beite-press Vs rypebestand.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ekstremt negative mennesker som skal klage hele forbanna tiden!

De klager for eksempel over været. Som det selvfølgelig er umulig å få gjort noe som helst med uansett. Så hva er egentlig poenget med å klage og sutre, og spre veldig mye negativitet over alt? :)

De blir jo ALDRI fornøyde uansett. Enten er det litt for kaldt, eller litt for varmt. Alt for mye vind, eller for overskyet. Eller alt for LITE overskyet. Og så videre, og så videre, og så videre, hele forbanna tiden. Går knapt en dag eller to, før noen finner ett eller annet å klage over...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig. Dog det er forskjell på de som faktisk klager, og de som bare lager smalltalk. Jeg kan jatte med for smalltalken sin del. Men det er en del som faktisk blir helt opprørt over ting som været, hvor man gang på gang blir litt målløs. Når skal folk innse at vi ikke kan gjøre noe med det? Spesielt irriterer det meg med østlendinger som klager på en liten bris og litt yr på formiddagen. Selv har jeg bodd både på vestlandet og i Nord-Norge, og må si at været på østlandet er en drøm i forhold. Og så har vi folk som ikke takler positivitet, slik som en person på jobben. Med en gang jeg prøver å få igang latter, uansett stemning, så blir den kvalt. Jeg er positiv og glad, men må holde det for meg selv for å ikke bli dratt ned i negativitets-spiralen til enkelte.

Lenke til kommentar

Kan være verdt å ha i mente at denne formen for jakt gjerne foregår i reservater der det er streng kontroll med bestandene. Jegere betaler i dyre dommer, og det bidrar faktisk til å opprettholde større bestander enn det ellers ville ha vært. Krypskyting er et vesentlig større problem. 

Vel tilberedt antilope smaker forøvrig helt utmerket og finns gjerne på menyen om man besøker viltreservatene enten man skyter med kamera eller rifle.

Ønsker man å kritisere jakt og forvaltning er det ingen grunn til å velge afrikanske "romantiske idyller". Det er bare å ta for seg av norske problemstillinger. Som f.eks jakt- og beite-press Vs rypebestand.

Jakt kan være et helt nødvendig steg i populasjonskontroll, og i en optimal verden blir det meste på dyret brukt, både til trofeer/souvenirer som selges for en god penge, og til mat. Jakt på truede dyrearter og som ikke har matnytte er jeg litt mer skeptisk til. At en art er truet globalt sett betyr ikke nødvendigvis at den er det lokalt. F.eks Kruger National Park i Sør-Afrika har en massiv overpopulasjon av elefanter da det ikke er lov å skyte de. Dette er absolutt ikke bra for parken, da krever store områder og er ganske ødeleggende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...