Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

at jeg lå ann til 5/6 på matte, men siden tentamen var full av oppgaver fra ting vi ikke har lært så gikk det til helsikke...

+1

Hva var det vi hadde plusseknappen for igjen?

Personlig bruker jeg den på innlegg som er bra. Ikke innlegg jeg vil si at sånn har jeg også det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo

Vel ja, hvis du skal være enig i hva staten har satt som premisser for å være norsk, altså kun ha norsk statsborgerskap så er man norsk da. Men det er noe annet å være norsk. Og selv om staten/myndighetene/lovene sier noe så er det jo ofte bullshit.

Så hvis jeg flytter til Irak med dama, får unge, barnet lærer seg språket og går på skole der til barnet er voksent. Blitt iraker da? Drar til Norge igjen da. Fortsatt utlending? :p

Da er barnet blitt iraker ja. Hvis det er fullintegrert og vokst opp som en iraker (innebærer vel å være muslim og) så ser jeg ikke noe som står i veien for at den personen er iraker. Hvorfor skulle deg, som nordmann, føre til at barnet ditt er norsk når det ikke på noen måte har levd som en nordmann? Ja, hvis barnet ditt etter livet i Irak drar (tilbake er det vel bare for deg og dama) til Norge så er det fremdeles irakisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da er barnet blitt iraker ja. Hvis det er fullintegrert og vokst opp som en iraker (innebærer vel å være muslim og) så ser jeg ikke noe som står i veien for at den personen er iraker. Hvorfor skulle deg, som nordmann, føre til at barnet ditt er norsk når det ikke på noen måte har levd som en nordmann? Ja, hvis barnet ditt etter livet i Irak drar (tilbake er det vel bare for deg og dama) til Norge så er det fremdeles irakisk.

Da har vi to veldig forskjellig syn på dette. Jeg for min del syntes ikke at man automatisk blir feks. iraker ved at man blir fødd og oppvokst der. Med mindre mor eller far er iraker. Man kan kalle en Norsk-iraker. For jeg mener nå at hva foreldrene dine er, har mer å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har vi to veldig forskjellig syn på dette. Jeg for min del syntes ikke at man automatisk blir feks. iraker ved at man blir fødd og oppvokst der. Med mindre mor eller far er iraker. Man kan kalle en Norsk-iraker. For jeg mener nå at hva foreldrene dine er, har mer å si.

Ja, men for faen da, man er jo et fritt menneske! Du er jo ikke ungen din! Sett at jeg fant ut at foreldrene mine egentlig var fra Island og jeg var adoptert så hadde jeg jo gitt langt faen i nasjonaliteten deres. JEG er jo norsk uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bob: Ja, men det er tre viktige forskjeller.

Jeg er ikke sigøyner.

Jeg er ikke kjerring.

Jeg har ikke skrevet en bok der jeg skryter over hvordan jeg har lurt systemet ved å kunne laste ned uten å bli tatt for det.

Endret av Pokey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å ha trening til klokken 22.00 på kvelden. Du kommer da hjem full av adrenalin, og så skal du ta en dusj. Er våken nok fra all adrenalinet, men så kommer dusjen som gjør meg enda mer våken. Vanligvis liker jeg å legge meg imellom 22.00-22.30, men nå sovner jeg ikke før rundt 00.30 :hrm:

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Å ha trening til klokken 22.00 på kvelden. Du kommer da hjem full av adrenalin, og så skal du ta en dusj. Er våken nok fra all adrenalinet, men så kommer dusjen som gjør meg enda mer våken. Vanligvis liker jeg å legge meg imellom 22.00-22.30, men nå sovner jeg ikke før rundt 00.30 :hrm:

Heldig du ... :p Uansett når jeg trener på ettermiddagen/kvelden blir jeg for pumpet til å sovne i normal tid ... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...