Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle som ønsker å støtte den milliardindustrien.

Så å ikke støtte en milliardindustri er viktigere enn å forhindre at barna deres dør av sykdommer man lett kan unngå? Eller enda verre: Smitte andre barn som er for unge til, eller av andre årsaker ikke kan vaksineres?

• Liker 9
Lenke til kommentar

Det å være skeptisk til, og derfor ikke ta, vaksiner som er tried and tested gjennom mange år (MMR og alt som er i standardvaksinasjonsprogrammet pluss litt til) er utilgivelig. Folk som er allergiske eller har nedsatt immunforsvar er unntatt dette. Stråhattmennesker kan ryke og reise, og bør kastes ut av folketrygden. Ungene bør også stenges ute fra offentlige skoler. Det er ikke barnas feil overhodet, men jeg er forkjemper for at ens handlinger må få konsekvenser. Enten de er positive eller negative. Tar man det valget (uten gyldig grunn som f eks allergi), så må man bære konsekvensene av at man setter andre i fare til fordel for seg selv og sine overbevisninger.

At man er skeptisk til UTESTEDE vaksiner (slik som svineinfluensavaksinen i sin tid var) er noe annet. Dette var jeg selv og er sjeleglad for at jeg stod over den, da det viste seg at den var hastverksarbeid uten tilstrekkelig testing.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det å være skeptisk til, og derfor ikke ta, vaksiner som er tried and tested gjennom mange år (MMR og alt som er i standardvaksinasjonsprogrammet pluss litt til) er utilgivelig. Folk som er allergiske eller har nedsatt immunforsvar er unntatt dette. Stråhattmennesker kan ryke og reise, og bør kastes ut av folketrygden. Ungene bør også stenges ute fra offentlige skoler. Det er ikke barnas feil overhodet, men jeg er forkjemper for at ens handlinger må få konsekvenser. Enten de er positive eller negative. Tar man det valget (uten gyldig grunn som f eks allergi), så må man bære konsekvensene av at man setter andre i fare til fordel for seg selv og sine overbevisninger.

At man er skeptisk til UTESTEDE vaksiner (slik som svineinfluensavaksinen i sin tid var) er noe annet. Dette var jeg selv og er sjeleglad for at jeg stod over den, da det viste seg at den var hastverksarbeid uten tilstrekkelig testing.

Håper da at de fleste klarer å se forskjellen på en vaksine som har blitt brukt og forbedret i mange tiår, og en vaksine som ble hastet gjennom og staten prøvde å overbevise alle om at de trengte den etter å ha kjøpt opp masse vaksiner som senere gikk til spill, for de trengtes ikke. 

Er surt at helsearbeidere ble tvunget til å ta den, men de er også de som er i direkte kontakt med de syke og utsatte, så kan ikke akkurat bli sint på at de ble tvunget til det heller. De syke og utsatte ble oppfordret på det sterkeste og fikk den til og med tilbudt gratis da, selv de som har sykdommer som ikke gir dem dårligere immunforsvar eller lignende. Virker smålig suspekt for å være helt ærlig, men nå var de jo også dritkeene på å få brukt så mange av disse vaksinene de hadde kastet bort så masse penger på også. 

Lenke til kommentar

Blir det ikke billigere da? Hvis ikke skjønner jeg ikke dette. 

Slik vil den nye NRK-skatten for alle over 17 år bli, ifølge Stortingsmelding 17 - Mangfald og armlengds avstand (2018 - 2019):

Inntekt inntil 150.000 kroner - 200 kroner

Inntekt mellom 150.000 og 200.000 kroner - 800 kroner

Inntekt mellom 200.000 kroner og 250.000 kroner - 1400 kroner

Inntekt mellom 250.000 kroner og 350.000 kroner - 1600 kroner

Inntekt fra 350.000 kroner og oppover - 1700 kroner

1700 kroner blir altså det maksimale en enkeltperson vil betale i NRK-skatt.

I 2019 er NRK-lisensen på 3039 kroner.

Kr 1700 er jo nesten bare halvparten av kr 3039. What am I misssing ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den nye NRK-lisensen som blir dyrere neste år

Slik vil den nye NRK-skatten for alle over 17 år bli, ifølge Stortingsmelding 17 - Mangfald og armlengds avstand (2018 - 2019):

Inntekt inntil 150.000 kroner - 200 kroner

Inntekt mellom 150.000 og 200.000 kroner - 800 kroner

Inntekt mellom 200.000 kroner og 250.000 kroner - 1400 kroner

Inntekt mellom 250.000 kroner og 350.000 kroner - 1600 kroner

Inntekt fra 350.000 kroner og oppover - 1700 kroner

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MR7mKr/skei-grande-nrk-lisens-over-skatteseddelen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Nynorsk.

Er vel ikke noe som jeg missliker mer enn det forbanna språket.

På skolen fant jeg meg en bokmål bok, men den tok læreren i fra meg. så måtte sitte og oversette fra nynorsken til bokmål når jeg leste.

Ikke nok med det. Siden jeg bor midt i nynorsk helvete så er det pålagt å skrive absolutt alt på nynorsk.. Noe jeg selvfølgelig driter i da jeg ikke kan fordra den dritten. 

Apropos nynorsk....."kveit" :D

Lenke til kommentar

NRK bør støttes på betingelsen av at de holder seg unna realityshows og annet som ødelegger ungdommen.

ellers virker dette å være en veloverveiet politisk vurdering fra Erna og Frp. Sett inn en ekstra skatt mot en som er svært vanskelig å gjenninnføre for å øke motviljen mot NRK. NRK er vel det eneste som tør å være noenlunde kritisk mot Frp og dets "innvandringsagenda". Hele skylden for Frps framgang på 90-tallet ble jo som kjent tillaget TV2 med Per Ståle Lønning og sånne som ga innvandring som tema en helt ny plattform i beste sendetid nesten hver eneste dag. Så har det bare ballet seg på, som vi vet. 

Vi har også sett dette i USA f.eks. hvor media som setter spørsmålstegn ved ting høyresiden kommer med (noe de gjør til begge parter forsåvidt) blir fort demonisert. Og også latterliggjort på mange forskjellige måter. Som NRK blir her i landet. 

Endret av Sandy Koufax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

NRK er vel det eneste som tør å være noenlunde kritisk mot Frp og dets "innvandringsagenda". Hele skylden for Frps framgang på 90-tallet ble jo som kjent tillaget TV2 med Per Ståle Lønning og sånne som ga innvandring som tema en helt ny plattform i beste sendetid nesten hver eneste dag. Så har det bare ballet seg på, som vi vet.

Ja "modige" NRK som tør være kritiske til store slemme FrP.

Som om ikke 90% av befolkningen allerede er kritiske til dem.

Er vel ca. like modig som å støtte homofiles rettigheter i 2019.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...