RRhoads Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 . Det rammer de fattigste hardest. Ja, helt enig. Alle avgifter på ting som er nødvendige rammer fattige hardt. 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Barnemisshandling er allerede forbudt. Skal vi forby alle å drikke alkohol, fordi noen få ikke klarer å styre seg? Nei, mener jeg. Skal vi forby fossilbiler i byer bare fordi noen påstår de blir syk av det? 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Hva med mobiltelefoner? Please? Hater faenskapet. Vil ikke være tilgjengelig døgnet rundt. Er ikke sunt! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Informasjonen/Trailerne av den nye sesongen av "Stranger Things" som flyter på nettet Har ikke lys til å vite noenting og ikke kom med spoiler her for da blir dere rapportert!! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Delvis enig med deg her.Snakker du ofte om deg selv i 3.person? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Skal vi forby fossilbiler i byer bare fordi noen påstår de blir syk av det? Nei, ikke om det bare er påstander. Men det er det altså ikke. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Skal vi forby fossilbiler i byer bare fordi noen påstår de blir syk av det? Du mener luftforurensning fra bil er en myte? 6 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Det stemmer. Fossilbiler midt i byen ødelegger helsen til hundretusenvis av mennesker (og klimaet til milliarder). Da er det verdt det å innskrenke litt frihet, mener jeg. Alkohol og røyk skader kun en selv. Passiv røyking er selvfølgelig skadelig, men da kan man altså velge selv å ikke oppholde seg på private områder hvor eierne tillater røyking. Fint om det er dårlige forhold i byene slik at folk ser fordeler i å bo mer spredt. Hvis folk skal bekymre seg for noe burde de bekymre seg for flammehemmere og andre giftstoffer i blant annet møbler, madrasser, klær, elektronikk osv. Det er en av de største helserisikoene vi har, men der ser folk til å bry seg 0% og ligger og ruller seg oppi gifta hver dag. Folk er så opptatt av å "redde miljøet" at de ikke ser hva som er de reelle farene. Endret 21. mars 2019 av BadCat 2 Lenke til kommentar
...... Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Dette trur jeg på sånn omtrent 0%. Det er 100% sant, samme hva du tror. Er nok et resultat av at jeg er vokst opp i et hjem der de voksne røyket inne. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 "Alkohol og røyk skader kun en selv." 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Du mener luftforurensning fra bil er en myte? Personbiler har en veldig liten del av skylden, men den får hele skylden 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Snakker du ofte om deg selv i 3.person? Den var tørr, men ok: ha ha 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Angående el-bil og klima. Det som åpenbart er best mtp klima som helhet er vel å bruke opp allerede produserte biler opp til en hvis alder. Så sant bilen ikke er eldgammel så vil den forurense mindre de resterende årene av sitt liv enn å bli byttet ut mot en el-bil som blir produsert i morgen. Sparer også helt enorme summer ved å kjøpe en "gammel" bil til 30k og betale for diesel/bensin og bom kontra å kjøpe en ny el-bil. Da bare verditapet og renter på evt lån fort vil være det dobbelte av hva du betaler for å kjøre en nedbetalt gammel bil. Luftkvalitet i byen er en ting, men for oss som bor på landet å kjører relativt lite er det korttenkt og bytte til en ny og dyrere el-bil, både mtp miljø og utgifter. Det er ikke så svart-hvit som at "el-bil er best" uansett situasjon og bruksmønster. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Personbiler har en veldig liten del av skylden, men den får hele skylden Den får ikke hele 'skylden'. 3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 At jeg blir personlig holdt ansvarlig for ting jeg ikke har gjort. Det som hjernen og kroppen min gjør har ikke jeg noe med, om jeg sovner av så er det faen ikke min skyld? Har ikke fri vilje, spesielt ikke når jeg sover. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Har du narkolepsi? Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 At barn blir brukt i politiske kampanjer. Fy f... så usmakelig. 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 At klima har blitt politisk. PR-folkene til fossilindustrien er faen meg helt geniale. 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Alkohol og røyk skader kun en selv. Passiv røyking er selvfølgelig skadelig, men da kan man altså velge selv å ikke oppholde seg på private områder hvor eierne tillater røyking. Overrasket over at ingen har gått i forsvar for de ansatte som skulle jobbet på disse røykevennlige plassene. De kan jo ikke akkurat bare velge å oppholde seg et annet sted. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Folk jobber da på mye mer risikofylte steder enn det. Hva med om man tvinger arveidsgiver til å betale risikotillegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå