Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Enig. Men det gjelder ikke bare bygder. Selv Oslo har alt for dårlig utvalg. Nordmenn bruker mye mindre penger på å spise utenfor huset, enn hva som er normalt andre steder i verden. Det er kjempevanskelig å starte en restaurant.

Personlig mener jeg mattilsynet er alt for strenge. Jeg risikerer heller matforgifntning, enn å leve med dagens dårlige utvalg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Men det gjelder ikke bare bygder. Selv Oslo har alt for dårlig utvalg. Nordmenn bruker mye mindre penger på å spise utenfor huset, enn hva som er normalt andre steder i verden. Det er kjempevanskelig å starte en restaurant.

Personlig mener jeg mattilsynet er alt for strenge. Jeg risikerer heller matforgifntning, enn å leve med dagens dårlige utvalg.

Oslo har vel blitt ekstremt mye bedre de siste 3-4 årene på utvalget. Nå popper det opp restauranter og spisesteder hele tiden, mye kvalitet. Mener Oslo er blitt bedre på matutvalg enn for eksempel Stockholm og København nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nåværende leietaker der jeg skal flytte har egentlig allerede flyttet, men har til 1. april med å vaske/flytte. Jeg kan flytte inn tvert det er ferdig og bo der gratis resten av mars. Så vask nå. Fort deg. Jeg vet personen kommer til å drøye til siste slutt faen das

Men jeg er ikke en sånn idiot som kan finne på å mase om dette heller heldigvis.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Egentlig, om vi skulle tenkt langsiktig, burde vi restrukturere hele dagens organisering av planeten. Det er vanskelig, kanskje umulig, men hadde løst veldig mange problemer.

Vi skulle hatt et styre for hele verden, droppet landegrenser, hatt ett felles språk, en felles valuta, en felles samfunnsmodell. De arbeidsdyktige må jobbe, de som er uføre trener ikke jobbe, men får leve gratis. Man kunne egentlig funnet en samfunnsnyttig jobb til nesten alle mennesker, om man tilpasser tempo og vanskelighetsgrad etter individet.

Det er en utopi ja, og det går nok ikke så lenge mennesker er mennesker, men om vi fortsetter som i dag så vil vi tilintetgjøre oss selv før eller siden.

De gangene dette har vært på vei (Soviet, Nazi Tyskland) så har det gått mot et dystopi, så jeg er egentlig glad det ikke ble sånn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oslo har vel blitt ekstremt mye bedre de siste 3-4 årene på utvalget. Nå popper det opp restauranter og spisesteder hele tiden, mye kvalitet. Mener Oslo er blitt bedre på matutvalg enn for eksempel Stockholm og København nå.

Det er i så fall godt å høre. Har ikke bodd der siden 2014, men planlegger å returnere til moderlandet i 2020. Kun Oslo er aktuelt som bosted. (Men det er jævlig dyrt der, det irriterer meg!)

Lenke til kommentar

De gangene dette har vært på vei (Soviet, Nazi Tyskland) så har det gått mot et dystopi, så jeg er egentlig glad det ikke ble sånn.

Det du prater om er totalitære diktaturer som har en politisk agenda, og som stigmatiserer mennesker etter "verdi". Det jeg prater om er et demokrati, og et styre som har makt til å gjennomføre politiske vedtak uten å måtte bruke militær makt. Ja det måtte selvsagt ha vært et demokrati på lavere nivå, men beslutninger på høyeste nivå må tas av et styre som har det beste for samfunnet i viljen. Det er et utopi, og vil sannsynligvis ikke la seg gjennomføre.

Lenke til kommentar

Det du prater om er totalitære diktaturer som har en politisk agenda, og som stigmatiserer mennesker etter "verdi". Det jeg prater om er et demokrati, og et styre som har makt til å gjennomføre politiske vedtak uten å måtte bruke militær makt. Ja det måtte selvsagt ha vært et demokrati på lavere nivå, men beslutninger på høyeste nivå må tas av et styre som har det beste for samfunnet i viljen. Det er et utopi, og vil sannsynligvis ikke la seg gjennomføre.

Ja, det var bare ordlyden i "Vi skulle hatt et styre for hele verden". Det er alltid "for the people" og man blir lurt trill rundt.

Hvis vi er på vei mot et demokratisk utopi så blir man lurt, igjen.

Beslutninger på høyeste nivå må være gjort av et teknokrati som ikke har noen meninger, men som legger fakta til grunns. Det er litt som beslutninger gjort av helsedirektoratet, bare at de ikke har gjort noe research før de prøver ut ting.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Nåværende leietaker der jeg skal flytte har egentlig allerede flyttet, men har til 1. april med å vaske/flytte. Jeg kan flytte inn tvert det er ferdig og bo der gratis resten av mars. Så vask nå. Fort deg. Jeg vet personen kommer til å drøye til siste slutt faen das

Men jeg er ikke en sånn idiot som kan finne på å mase om dette heller heldigvis.

Nei, du vil ikke automatisk bo gratis da i det du flytter inn så starter din leieperiode og forrige leietaker trenger ikke betale for den tiden

Utleier kan la deg bo gratis i de få dagene ved at han ikke gidder å skrive ny kontrakt

Lenke til kommentar

Nei, du vil ikke automatisk bo gratis da i det du flytter inn så starter din leieperiode og forrige leietaker trenger ikke betale for den tiden

Utleier kan la deg bo gratis i de få dagene ved at han ikke gidder å skrive ny kontrakt

Det er en muntlig avtale mellom meg og utleier at jeg kan bo der gratis i resten av mars.

Er opp til nåværende leietaker (som er utleiers datter tror jeg) når de orker å vaske og flytte ut det som mangler.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Media og forskere som synser om i hvilket land folk er mest lykkelige.

Lykke er individuelt. En fyr kan være overlykkelig over middelmådige tilstander mens en annen er svært ulykkelig fordi sportsbilen til 16 millioner ikke kan leveres i ønsket farge, han er nr 2 i verden i sitt felt og knapt blant de 10 mest velstående.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som skal tviholde på sin bensin- eller dieselbil. Hvor egoistisk er det egentlig mulig å bli? Klarer ikke ofre bilen sin engang? Herregud ...

Bor du på bygda i dagens norge har du jo ikke noe valg. Men det er veldig mange som sier at selv om det skulle bli godt utbygd for elbiler overalt, så vil de fortsette å kjøre fosilt. Hvor er logikken her?

Lenke til kommentar

Folk som skal tviholde på sin bensin- eller dieselbil. Hvor egoistisk er det egentlig mulig å bli? Klarer ikke ofre bilen sin engang? Herregud ...

Bor du på bygda i dagens norge har du jo ikke noe valg. Men det er veldig mange som sier at selv om det skulle bli godt utbygd for elbiler overalt, så vil de fortsette å kjøre fosilt. Hvor er logikken her?

Rekkevidde angst? Kan fylle drivstoff hvor som helst? Lettere å planlegge langtur?

Selv blir det phev neste bil. Mest pga infrastrukturen der jeg bor. Blir mye småkjøring, så mesteparten av kjøringen blir elektrisk med en phev til vårt bruk

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håndtverkere som ikke respekterer andres tid eller kan forholde seg til inngåtte avtaler. Holder på med oppussing hjemme og verken elektriker eller rørlegger klarer å møte til avtalt tid eller gi beskjed om forsinkelser. "Kan jeg ringe deg tilbake om en liten stund?" betyr tydeligvis ikke det som jeg i utgangspunktet trodde det betydde..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...