Bjerknez Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Folk som ikke husker passord irriterer meg. Familiemedlemmer, jobbkolleger etc. som har 100 forskjellige kontoer med forskjellige passord på nettsider og portaler. Hvis de er lagret i nettleseren så er det ingen sak, men må vise hvordan man finner det likevel gang på gang. På jobb har vi jo ei bok vi skriver ned passord i, og det samme gjør noen i familien. Men likevel. Husker ikke passordet. Står ikke nedskrevet. Husker ikke hvilken e-post adresse kontoen er registrert med. Har ikke oppgitt telefonnummer. Husker ikke brukernavnet. Får ikke til å tilbakestille det. Må ringe support eller arbeidsgiver. Prøver for mange forsøk så innlogging blir sperret. Tiden går og stresset øker på. Det er en jobb som må settes på vent fordi man ikke husker passordet. Ny bruker må opprettes, men e-post eller tlf er allerede i bruk. Jeg blir involvert, men ingen har tålmodighet til å følge den noen ganger langtekkelige prosessen det er å få nytt passord. Endelig blir passordet eller link for å tilbakestille passordet sendt på mail, men så husker ikke vedkommende passordet for å komme seg inn på mailen. Frustrasjonen over noe så simpelt er urovekkende, spesielt siden det gjentar seg gang på gang på gang.... Enig. Hvor forbasket vanskelig skal det være å ha slikt på stell... Merkelig. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Er frivillig å reise dit.Nja. Joa. Skal dit i forbindelse med jobb. Var der på ferie for et par år siden, da gikk det fint. Men den nekter å godta adressen hvor jeg jobber. Det er tydeligvis feil.. Noe det ikke er:P 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Folk som ikke klarer å uttale ting riktig. Har en venn som kjører traktor. I tre måneder nå har han gått rundt og snakket om "jonder". Jonder ditt, jonder datt. Var ikke før for to uker siden jeg skjønte at han snakket om John Deere. 2 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Folk som kaller kjøkkenet sitt for minimalistisk stil, men har 4 planter/skåler/ting på bordet alene og haugevis av "live love laugh" ting spredt rundt som aids på kjøkkenveggene. 4 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Folk som kaller kjøkkenet sitt for minimalistisk stil, men har 4 planter/skåler/ting på bordet alene og haugevis av "live love laugh" ting spredt rundt som aids på kjøkkenveggene. Jeg hater pynt, slike ting som ikke har noe funksjon i seg selv. Det er ikke kunst heller, og noen ganger veldig stygt og unødvendig. For en total waste. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Kom på en jeg kjenner i Usa, som har alskens lapper og greier som henger skjevt på kjøleskapet ( har ikke vært hos han, bare sett bilder av det).Hva i alle dager er greia med det? Har sett det på amerikanske filmer ofte, at de har det sånn på kjøleskapet. Men henge dem skjevt, det skjønner jeg ikke. Liker ikke når noe er skjevt, får alltid lyst til å rette på det.Har folk i Norge også det, lapper som henger skjevt på kjøleskapet? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Kom på en jeg kjenner i Usa, som har alskens lapper og greier som henger skjevt på kjøleskapet ( har ikke vært hos han, bare sett bilder av det). Hva i alle dager er greia med det? Har sett det på amerikanske filmer ofte, at de har det sånn på kjøleskapet. Men henge dem skjevt, det skjønner jeg ikke. Liker ikke når noe er skjevt, får alltid lyst til å rette på det. Har folk i Norge også det, lapper som henger skjevt på kjøleskapet? Har du et eksempelbilde? 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hvorfor har vi ikke verdenspoliti? Altså jeg skjønner at det ikke er så lett, men burde vel vært tenkt på fra starten av. Hvis en diktator eller leder gjør noe dumt som folkemord eller fører til økonomisk kollaps, eller driter i miljøet, så blir personen "eliminert" fra planeten. Faen så enkelt konsept. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) "som har alskens lapper og greier som henger skjevt på kjøleskapet" Lapper , hvem da.....jeg ? Neida , neida , neida....... Hilsen Farmen-Ronald -------------------------------------------- "Folk som ikke husker passord irriterer meg" For alt du vet det jo kan være en form for trolling Endret 19. mars 2019 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) Jeg har selv vert hundeeier i snart 10 år nå og jeg ser stadig andre hundeeiere som prøver og dytte sin moralisme på andre som ikke liker hunder. Dette gjelder selvsagt begge veier, men man er nødt til å ta innover seg at enkelte mennesker ikke liker lukten av hund, synet av en hund, eller bare er redde. This! Spesielt irriterende når de sier ting som den er så snill så! Det er jo ikke det som er poenget! Hadde en tispe som hadde en uvane med å løpe opp til folk (hun var 2 da jeg møtte henne med mange skikkelig dårlige vaner allerede) selv om hun var sånn 3-4 kilo tung så ble folk redde. Det er som du skriver med hesten, du forstår den ikke og derfor gjør den deg usikker, hadde jeg ikke hatt flere år med erfaring med dem så hadde jeg nok vært redd dem også. Jeg har til og med ridd på en villhest, en såkalt mustang i USA, jeg merket at hun var vill (vanskeligere å holde styr på, som å ha ekstra spaker å måtte dra i hele tiden) men hun var såååååå søt og tålmodig med meg også, fant ut etterpå at selen ikke var sikra engang, så hun kunne lett kastet meg av og løpt av gårde hvis hun ville det. Hun fikk eplecideren min etterpå, det var stas! (ja, det går bra, hesten er sånn 500 kilo med pur muskler, de tåler en cider) Edit: Når de har orkaner og sånt så pleier de å faktisk la hestene stå ute på ett stort beite sammen med tlf nr og sånt på siden av halsen på hesten. De har visst en mye bedre sjanse ute enn noe sted inne. Flotte, selvstendige dyr! Endret 19. mars 2019 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Politikk og samfunn/oppslagstavlen-delen av forumet som snart har mistet all form for seriøs debatt og nå over lang tid blir preget av de samme brukerne med ekstreme synspunkter/merkelige verdensbilder. De som ønsket å diskutere ordentlig og bidra til en sunn debatt forsvinner. Synd. 8 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Politikk og samfunn/oppslagstavlen-delen av forumet som snart har mistet all form for seriøs debatt og nå over lang tid blir preget av de samme brukerne med ekstreme synspunkter/merkelige verdensbilder. De som ønsket å diskutere ordentlig og bidra til en sunn debatt forsvinner. Synd. ingen av trådene jeg startet er der. så..PHEW Lenke til kommentar
...... Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Politikk og samfunn/oppslagstavlen-delen av forumet som snart har mistet all form for seriøs debatt og nå over lang tid blir preget av de samme brukerne med ekstreme synspunkter/merkelige verdensbilder. De som ønsket å diskutere ordentlig og bidra til en sunn debatt forsvinner. Synd. Yikes. Der var det mye eder og galle! 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 ingen av trådene jeg startet er der. så..PHEW Det der er bare de øverste... går man inn og leser mister man troen på folk. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Folk som kaller kjøkkenet sitt for minimalistisk stil, men har 4 planter/skåler/ting på bordet alene og haugevis av "live love laugh" ting spredt rundt som aids på kjøkkenveggene. Ja, det er rart. Synes det kan være fint med f.eks. én Calluna (hihi), men det holder i massevis. Jeg hater pynt, slike ting som ikke har noe funksjon i seg selv. Det er ikke kunst heller, og noen ganger veldig stygt og unødvendig. For en total waste. Helt enig. Hater såkalt "pynt" og dill-dall. Dess mer pynt, dess mer arbeid med å tørke støv, og rydde. Dess mindre pynt og ting som ikke har hensikt, dess flere valgmuligheter har man på omøblering. https://www.bt.no/bolig/Kastet-nesten-alt-han-eide-og-ble-minimalist-Mener-han-ble-lykkeligere-9588b.html Denne mannen ser ut til å ha "løst minimalistkoden" Han ser ut til å faktisk ha kun det han trenger. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Kom på en jeg kjenner i Usa, som har alskens lapper og greier som henger skjevt på kjøleskapet ( har ikke vært hos han, bare sett bilder av det). Hva i alle dager er greia med det? Har sett det på amerikanske filmer ofte, at de har det sånn på kjøleskapet. Men henge dem skjevt, det skjønner jeg ikke. Liker ikke når noe er skjevt, får alltid lyst til å rette på det. Har folk i Norge også det, lapper som henger skjevt på kjøleskapet? Haha, det irriterer også meg. Må også rette på skjeive ting. Vi har ingenting som henger på kjøleskapet. Foretrekker rene, tomme flater, og at ting er ordnet i system (Jepp, er en ordensfreak) 1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Hvorfor har vi ikke verdenspoliti? Altså jeg skjønner at det ikke er så lett, men burde vel vært tenkt på fra starten av. Hvis en diktator eller leder gjør noe dumt som folkemord eller fører til økonomisk kollaps, eller driter i miljøet, så blir personen "eliminert" fra planeten. Faen så enkelt konsept. Egentlig, om vi skulle tenkt langsiktig, burde vi restrukturere hele dagens organisering av planeten. Det er vanskelig, kanskje umulig, men hadde løst veldig mange problemer. Vi skulle hatt et styre for hele verden, droppet landegrenser, hatt ett felles språk, en felles valuta, en felles samfunnsmodell. De arbeidsdyktige må jobbe, de som er uføre trener ikke jobbe, men får leve gratis. Man kunne egentlig funnet en samfunnsnyttig jobb til nesten alle mennesker, om man tilpasser tempo og vanskelighetsgrad etter individet. Det er en utopi ja, og det går nok ikke så lenge mennesker er mennesker, men om vi fortsetter som i dag så vil vi tilintetgjøre oss selv før eller siden. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Dagbladet: Burgerkjedene skjelver av ny taco Burgerkjedene i artikkelen: Vi bryr oss ikke. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Flashback til når starbucks åpnet i sentrum. Folk som faktisk liker kaffe kommer fremdeles til å gå til stedene de har faktisk god kaffe istedenfor bare desserter. 3 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Kommer aldri noe nytt her i bygda fordi folk ikke vil bort fra det "tradisjonale", med andre ord: Den ene pizza sjappa som har vært her i 23 år. Takk gud for at en middels stor by er 20 minutter unna. Det er bare så vidt det har kommet sushi dit... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå