Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåja. Jeg digger vennene mine, men ikke ungene deres, og da spesielt ikke de mindre barna. Skrik, skrål, hyling og grining. Det er et helvete å være rundt.

Og det er ikke det at vennene mine ikke bruker tid på meg som er problemet, men at hver gang vi møtes sier de at de skulle ønske de hadde mer enn tre timer barnefri per dag. De savner å game til langt på natt, å være alene og kunne finne på ting spontant. Nå må alt planlegges og avtales med damene sine.

Lenke til kommentar

Life happens, ting forandrer seg, er ganske enkelt å sørge for at du har så mye tid du orker å bruke på gaming, holdt noen en pistol mot tinningen deres mens de pulte for å sørge for at de ble gravide? I do not think so. 

Alle som ikke tror de vil ha/ikke takler å ha barn burde ikke få dem. Presset om at det er det man skal gjøre med livet er idiotisk og skaper mer unødvendig lidelse

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

at jeg er så snill at jeg følte at jeg måtte være snill med et monster bare fordi hun mistet sin sønn.

dette er samme dame som kom med ideen om at "ekstra tid var til gagn for meg". hun er også venninne med nåværende saksbehandler. hun kom også med uttalelsen: "det er vårt land" når hun skulle rettferdiggjøre sin avgjørelse til fordel for disse gangster-professorer. 

tror kanskje at nordmannen har for lav intelligens til å drive med vitenskap som fysikk og matematikk. det er konklusjonen jeg har kommet i løpet av min tid som student. 

[bEKLAGER TIL ALLE SNILLE NORDMENN DER UTE, MEN DETTE MÅ VÆRE KONKLUSJONEN NÅR FOLK OPPFØRER SEG SLIKT] 

:D

vil si at jeg sender troligvis et nytt varsel også på denne damen når saken er over.

så får vi se hva administrasjonen på UiO sier til folk som reagerer med: "jo, men det er jo vårt land", når de skal rettferdiggjøre en avgjørelse. 

Hehe :D

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Esta søknad for å reise inn i det gudsforlatte landet over dammen. Fyy faen. JO JEG SKRIVER INN RIKTIG KOMMUNE OG BY. Sto til og med at jeg kunne skrive *unknown* hvis jeg måtte det. Tror du det funket da? NEI! Prøver på nytt i morgen. Sikkerhetskåte som faen borti der, er det mulig å gjøre ting vanskelig..

Endret av Skosåle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Esta søknad for å reise inn i det gudsforlatte landet over dammen. Fyy faen. JO JEG SKRIVER INN RIKTIG KOMMUNE OG BY. Sto til og med at jeg kunne skrive *unknown* hvis jeg måtte det. Tror du det funket da? NEI! Prøver på nytt i morgen. Sikkerhetskåte som faen borti der, er det mulig å gjøre ting vanskelig..

Det er jo ren luksus nå i forhold til hvordan det var før. Da stod du på en automat på flyplassen og kranglet over de samme tingene bare med 5 frustrerte bak deg i kø.

Hvis du tror ESTA er bullshit så får du glede deg til du kommer til border security. Da skal du se amerikansk byråkrati på sitt verste.

Lenke til kommentar

Hunder gjør det for å si hei til deg! Tenk på hvordan de hilser på hverandre, rett i rumpa på hverandre for en sniff hvis de går overens. 

Haha, jeg synes det er litt morsomt jeg. Tenk hvis vi mennesker hadde hilst på hverandre sånn. Det hadde tatt seg ut. Men jeg er så glad for at det ikke er tilfelle også. 

Bikkja har det med å stikke snuten sin målrett i skrittet mens han sniffer hardt inn. Sitter jeg på do eller bøyer meg frem på gulvet, så snuser han meg i rumpa.  

Hvis jeg ikke gir han oppmerksomhet fordi jeg må fokusere på noe annet der og da (f.eks. sitter i Skype-samtale), så hender det at han går videre med dominansatferd (slik jeg tolker det) og så jukker på skulderen på meg mens han peser tungt og slikker meg i nakken. Akkurat det er både morsomt, men også ufattelig irriterende :p 

Hva tror bikkja om meg, liksom? Tror bikkja at jeg er en slags rar hund? 

Lenke til kommentar

Du burde irettesette han. Du har helt rett i at han driver å dominerer deg, jukker han på deg eller noe sånt så dytt han vekk og si æsj høyt. Ikke gi han noe videre oppmerksomhet hverken negativ eller positiv, du har lyst til å fortelle han at hvis han skal gjøre sånn så er du villig til å straffe han ved dytte han vekk fra deg og å frata han oppmerksomhet. 

Familiehunden hadde en liten periode han prøvde seg på sånt, varte ikke lenge for å si det sånn. Nå jokker han heller i lufta og etterlater seg "hvit gugge" på gulvet som søs så pent sa det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er frivillig å reise dit.

Lenke til kommentar

Du burde irettesette han. Du har helt rett i at han driver å dominerer deg, jukker han på deg eller noe sånt så dytt han vekk og si æsj høyt. Ikke gi han noe videre oppmerksomhet hverken negativ eller positiv, du har lyst til å fortelle han at hvis han skal gjøre sånn så er du villig til å straffe han ved dytte han vekk fra deg og å frata han oppmerksomhet. 

Familiehunden hadde en liten periode han prøvde seg på sånt, varte ikke lenge for å si det sånn. Nå jokker han heller i lufta og etterlater seg "hvit gugge" på gulvet som søs så pent sa det. 

Ja, for hunder forstår hva "æsj" betyr.

Lenke til kommentar

Ja, for hunder forstår hva "æsj" betyr.

Ikke undervurder hunder! Hvis du gjør dette ofte nok så vil dyret tolke det som at eieren sier æsj fordi dyret gjøre noe de ikke liker. Du gjør det veldig klart for hunden at du ikke er fornøyd med det den nettopp gjorde. Er en veldig god måte å disiplinere hunder på for du skader dem ikke på noen måte men får poenget ditt frem. Vi prater to forskjellige språk, det er begges ansvar å prøve å lære den andre sitt språk og jeg kan genuint si at jeg ikke tror det finnes onde hunder på samme måte jeg kan argumentere for at det finnes genuint onde mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja, jeg sa æsj . Pleier å irettesatte sånn dominansatferd, har en kommando jeg bruker å si for å få ifra hopping og jukking og den følger han uansett hvor tullete han kan oppeføre seg.  Er egentlig ikke så typisk for han å dominere meg, men det skjer en sjelden gang i blant. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke undervurder hunder! Hvis du gjør dette ofte nok så vil dyret tolke det som at eieren sier æsj fordi dyret gjøre noe de ikke liker. Du gjør det veldig klart for hunden at du ikke er fornøyd med det den nettopp gjorde. Er en veldig god måte å disiplinere hunder på for du skader dem ikke på noen måte men får poenget ditt frem. Vi prater to forskjellige språk, det er begges ansvar å prøve å lære den andre sitt språk og jeg kan genuint si at jeg ikke tror det finnes onde hunder på samme måte jeg kan argumentere for at det finnes genuint onde mennesker. 

Haha, ja, denne hunden forstår det meste.Nøkkel er tonefall (du kan egentlig si mye rart og absurd så lenge tonefall er riktig) men også gjentakende ord som du sier. 

Hunden vår forstår såpass mye nå at vi må si enkelte ord på engelsk om jeg skal snakke om ting som ikke nødvendig skal skje der og da, men senere, som tur og mat uten at han blir helt propell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har selv vert hundeeier i snart 10 år nå og jeg ser stadig andre hundeeiere som prøver og dytte sin moralisme på andre som ikke liker hunder. Dette gjelder selvsagt begge veier, men man er nødt til å ta innover seg at enkelte mennesker ikke liker lukten av hund, synet av en hund, eller bare er redde. 

Hvis en annen hund kommer å snuser deg i skrittet og du blir redd er det åpenbart at hundeeieren har vært sløv. Jeg hadde aldri noensinne latt min hund snuse andre mennesker i skrittet, for så og smile mens jeg sier at det er slik hunder hilser. 

Selv så liker jeg ikke hester. Ikke fordi jeg tror hester er ondskapsfulle dyr. Det er ingen dyr som er det. Men jeg synes dem er uberegnelige og jeg klarer ikke å lese dem. Da er det bedre og holde seg unna. Jeg forventer også at hesteeiere tar sitt ansvar. Noe jeg forøvrig ikke har grunn til å tvile på at dem gjør. Det å ta vare på en hest koster langt mer enn å ta vare på en hund. Ofte er det lån og foreldre som betaler gildet. Dermed blir det mer "synlig" når en hesteeier ikke gjør det han/hun skal for å ta vare på hesten.

Det blir noe litt annet enn å røske med seg en hund som man synes synd på, uten noe som helst mål og mening om hvordan man tar vare på en hund. Gi den matrester og slipp den ut i hagen ett par ganger om dagen liksom. Den perfekte oppskrift på en usosialisert hund som med stor sannsynlighet ikke vil få det særlig bra. 

Jeg ser det hver eneste dag. Man har noen rett borti gata der jeg bor som har en hund som er totalt misskjøtet. Den regelrett angriper bikkja mi så fort den får sjansen. Mens eieren henger på slep. Selvsagt anskaffet personen seg to hunder til, fordi man trodde at hunden manglet selskap.... 

SLIKT... IRRITERER MEG som hundeeier!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har selv vert hundeeier i snart 10 år nå og jeg ser stadig andre hundeeiere som prøver og dytte sin moralisme på andre som ikke liker hunder. Dette gjelder selvsagt begge veier, men man er nødt til å ta innover seg at enkelte mennesker ikke liker lukten av hund, synet av en hund, eller bare er redde. 

Ja du er inne på noe der. Får ofte inntrykk av at folk du møter på tur som har hund, virker overlegne og ser ned på deg som ikke har det. Merker det på kroppspråk og arrogante 'unnskyldende' flir, som jeg vet ikke hadde vært der om de var uten hunden. Tviler på at de i det hele tatt hadde gått de turene, om de ikke hadde hunden å klamre seg til.

Selv om jeg liker hunder og dyr, kommer jeg aldri til å bli en sånn som går rundt blant andre med en hund. En sånn vil jeg rett og slett ikke være, ville gitt meg en flau smak i munnen.

Lenke til kommentar

Folk som ikke husker passord irriterer meg. Familiemedlemmer, jobbkolleger etc. som har 100 forskjellige kontoer med forskjellige passord på nettsider og portaler. Hvis de er lagret i nettleseren så er det ingen sak, men må vise hvordan man finner det likevel gang på gang. På jobb har vi jo ei bok vi skriver ned passord i, og det samme gjør noen i familien. Men likevel. Husker ikke passordet. Står ikke nedskrevet. Husker ikke hvilken e-post adresse kontoen er registrert med. Har ikke oppgitt telefonnummer. Husker ikke brukernavnet. Får ikke til å tilbakestille det. Må ringe support eller arbeidsgiver. Prøver for mange forsøk så innlogging blir sperret. Tiden går og stresset øker på. Det er en jobb som må settes på vent fordi man ikke husker passordet. Ny bruker må opprettes, men e-post eller tlf er allerede i bruk. Jeg blir involvert, men ingen har tålmodighet til å følge den noen ganger langtekkelige prosessen det er å få nytt passord. Endelig blir passordet eller link for å tilbakestille passordet sendt på mail, men så husker ikke vedkommende passordet for å komme seg inn på mailen. Frustrasjonen over noe så simpelt er urovekkende, spesielt siden det gjentar seg gang på gang på gang....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja du er inne på noe der. Får ofte inntrykk av at folk du møter på tur som har hund, virker overlegne og ser ned på deg som ikke har det. Merker det på kroppspråk og arrogante 'unnskyldende' flir, som jeg vet ikke hadde vært der om de var uten hunden. Tviler på at de i det hele tatt hadde gått de turene, om de ikke hadde hunden å klamre seg til.

Selv om jeg liker hunder og dyr, kommer jeg aldri til å bli en sånn som går rundt blant andre med en hund. En sånn vil jeg rett og slett ikke være, ville gitt meg en flau smak i munnen.

Akkurat der er vi nok ike enige. Jeg annser ikke hundeeiere (vertfall ikke de tusentalls jeg har møtt) som "overlegne". jeg skjønner heller ikke det du mener om at du føler dem "ser ned på deg". Hvorfor skal dem det? Er det kanskje bare noe du føler?

Jeg går gjerne sammens med flere som har hund. Det sosialiserer hunden og det er sundt for alle sammen. Men jeg er ikke en såkalt "hundefreak" som kan si at hele livet mitt er satt av til hund. Faktisk er jeg ganske så motsatt. jeg er glad i hunden vi har og JEG synes selvsagt selv at den er helt perfekt, men jeg drar ikke rundt på stevner og alskens ting. Det blir stort sett turer i skog og mark rundt her jeg bor. 

Jeg er overhodet ikke flau for å gå rundt med hunden. Derimot er jeg ganske stolt, for jeg vet at den oppfører seg rolig og eksemplarisk og at den hører på meg. Den har på de ti årene jeg har hatt den løpt fritt rundt på eiendommen og aldri noensinne stukket av. han er alt for hjemmekjær til det, samt at han vet hvor grensene går. Dem satt vi når han var liten.

Selv ikke når det kommer en fristende pelsball av en katt stikker han lenger enn til tomtegrensen. Han kan bevege seg utenfor når noen roper på den og frister med godbit etc. Men da får dem takke seg selv mener jeg. De som ikke liker hund vil uansett ignorere den og ikke rope på den. 

Men selv om jeg er en stolt hundeeier så betyr ikke det at jeg ser ned på andre som ikke har hund. Det utsagnet synes jeg bare var rart... 

EDIT:

En god grunn til at noen hundeeiere kan virke overlegne er fordi dem trener hunden til å ignorere andre mennesker dem møter. Det er en ganske vanlig prosess og fin måte og trene på. Men ikek alltid like hyggelig som hundeeier da man blir oppfattet som overlegen. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...