Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

P-piller er ikke et alternativ for tryggere sex. P-piller beskytter ikke mot sykdom. Tvert i mot, p-piller forårsaker sykdom.

Ja og nei. P-piller ksn forårsake ting hos folk som ikke skal ta dem, ja, og det er også hvorfor du blir bedt om sykdomshistorie i fanilien før du får dem. Er veldig gos venninne ble nektet dem pga blodsykdom i familien. Leger tar ikke sjanser, men nå er det unger jenter de snakker med som mest sannsynlig sliter med å få ut sånn info (var ikke no prob for meg, sa til moren min at jeg var interessert i vår families sykdomshistorie fordi jeg er interesser i min egen helse, denne kjerringa prøvde å nekte meg å bruke tamponger, som om jeg skal engang spørre om p-piller, var en smart dritt vettu!) og det er der problemene kommer. Problemener med p-piller kommer av at tenåringsjenter ikke føler de kan snakke med sine foreldre og slike ting, ikke selve pillene.

Edit: når det er sagt så er det fortsatt verdt risikoen for maaange. Det å bli gravid er langt verre for kroppen enn det mange av disse "sykdommene" du får av p-piller er. Kroppen forandres for alltid, og veldig ofte på måter som gjør at de blir utstøtt fra samfunnet (feks de som har fått ødelagt blæra si pga graviditeten blir i enkelte land i afrika utstøtt helt, brukt av samfunnet og så satt vekk når hun blir sett på som defekt og "ekkel"........)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hadde en hund som sniffet meg i skrittet for en stund siden (ute på tur med sin eier). ble livredd for at jeg skulle bli bitt. 

det verste er vel at det sannsynligvis ikke hadde ødelagt draget mitt noe særlig heller. litt vanskelig å komme under 0 :D

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Hunder er fantastiske! Men folk irriterer.

Men ingenting er så irriterende som barn.

At noen vil ha slikt frivillig forstår jeg ikke. Ene kompisen min angrer som faen nå tre måneder etter han ble pappa, de andre jeg kjenner med barn går og venter på at de skal få livene sine tilbake om ~18 år når barna vokser til.

Lenke til kommentar

For en deprimerende stilling til det å bli forelder. Joda, man må jo få velge som man vil, men når man går inn for å bli forelder så blir jo det en (ganske stor) del av livet. Er ikke rart man mister motet om man anser det som en 20 års pauseknapp på livet sitt.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Tror nok bare det i min vennegjeng ofte har vært at dama er ekstremt gira og masete på å få barn pga de bikker 30, men mannen er sånn passe gira på å få barn for vi har det jo ikke travelt.

Hører ihvertfall lite annet enn "faen, savner tida før vi fikk kid" når de har et par øl innabords.

Glad jeg endelig har møtt ei som ikke vil ha barn. Det er sykt befriende.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ordet "obligatorisk". Blir tvunget til ting man ikke vil fordi man ikke har lov til å bestemme over sitt eget liv.

Jaaaaaa!! Nettopp. 

Av en merkelig grunn, er jeg skrudd sammen slik at jeg heller delta på ting som IKKE er obligatorisk, og helst slippe det som er obligatorisk. Og jeg blir helt stressa, sur og får vondt klump i magen av ordet obligatorisk, har bare negative assosiasjoner til det ordet.

Lenke til kommentar

Hver ENESTE gang noen begynner å snakke om reklame, mobil, osv, så går praten til:

"De tar faktisk opp hva man sier gjennom telefonen, det var noen som snakket om noe så fikk de se reklame blablabla..."

Nei nei nei. Kan folk slutte å si det der? Det er jo ikke sant.

Lenke til kommentar

Hver ENESTE gang noen begynner å snakke om reklame, mobil, osv, så går praten til:

"De tar faktisk opp hva man sier gjennom telefonen, det var noen som snakket om noe så fikk de se reklame blablabla..."

Nei nei nei. Kan folk slutte å si det der? Det er jo ikke sant.

Han her testet det.

https://www.vice.com/en_au/article/wjbzzy/your-phone-is-listening-and-its-not-paranoia

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som røyker.

Sitter på buss, det kommer inn en som røyker. Hele bussen stinker derfor røyk. Får hodepine og blir kvalm kun på grunn av den ene idioten som sutter på kistespikre, og det er tre timer til jeg er fremme.

Hyggelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hunder er fantastiske! Men folk irriterer.

Men ingenting er så irriterende som barn.

At noen vil ha slikt frivillig forstår jeg ikke. Ene kompisen min angrer som faen nå tre måneder etter han ble pappa, de andre jeg kjenner med barn går og venter på at de skal få livene sine tilbake om ~18 år når barna vokser til.

Såååå enig  :yes:

Lenke til kommentar

I starten av mitt forhold ble jeg alltid sur på at kjæresten (nå kona) aldri klarte å se en hel film uten å enten sitte på telefonen hele tiden, eller å sovne på sofaen. Etter hvert begynte jeg å bare gi faen. Jeg setter på den filmen JEG vil se, og jeg ser den på sammem måte som jeg ville gjort om jeg hadde vært alene. Greit nok, har blitt vandt til det, og jeg får i det minste alltid sett mitt eget valg.

Det som nå irriterer meg er at det er så mange gode filmer jeg vet hun ikke har sett, som jeg gjerne skulle ha vist til henne, for å gi henne den samme følelsen jeg selv hadde første gang jeg så den. Men jeg vet at hun aldri i livet kommer til å få med seg den filmen, så det er ikke noe vits i å prøve engang. Irriterende!

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

hadde en hund som sniffet meg i skrittet for en stund siden (ute på tur med sin eier). ble livredd for at jeg skulle bli bitt. 

det verste er vel at det sannsynligvis ikke hadde ødelagt draget mitt noe særlig heller. litt vanskelig å komme under 0 :D

Hunder gjør det for å si hei til deg! Tenk på hvordan de hilser på hverandre, rett i rumpa på hverandre for en sniff hvis de går overens. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som misliker barn men som glemmer at de er ett produkt av sine foreldre. Det er vennene deres dere egentlig ikke liker. 

Barn kan overraske også, selv de mest uregjerlige hører på deg hvis du er tålmodig og bruker tid med dem. Var i USA og hjalp en eks sin mor på jobb (hun er førskolelærer på en montessoriskole, de har barn i alle aldre opp til skolealder i samme klasser) og hun ga meg den "verste" ungen fordi han trengte mest oppmerksomhet. Jeg måtte be han sette seg sånn 40 000 ganger, han slet helt tydelig med ADHD ellerno sånt tenkte jeg, men jeg fikk han til å gjøre litt av oppgaven sin. Så kom eksen over (stor dude) og skulle prøve å be han om å gjøre noe og så sier denne lille gutten "Jeg skal gjøre det, vær så snill ikke slå meg", herregud som hjertet mitt sank :( Dette "problembarnet" fikk mest sannsynlig juling hjemme for å ikke gjøre som faren sier. 

Barn kan være små drittsekker ja, det er JOBBEN DERES, men nyere forskning sier faktisk at hva foreldre gjør har myyye mer å si enn hva vi trodde før, så ikke skyld på ungene, det er ikke de dere ikke liker, det er vennene deres. De har tid forresten, de orker bare ikke bruke den på deg og gutta lenger. Veldig vanlig at folk som ikke gidder å gå ut med andre bruker barna eller samlivspartneren sin som en skyldebukk fordi de er for feige til å bare si rett ut at de ikke gidder, eller de orker ikke å takle maset om at de burde bli med ut alikevel etter å ha sagt nei en gang allerede. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...