Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Influencer"

 

Får vondt i hodet av å bare lese ordet.

 

"22 år gammel kvinne som deler sine betydningsløse meninger om betydningsløse ting"

 

Og dette kan man leve av.

Bli kjent for.

Være stolt av.

 

Urk.

Føler med deg. jeg irriterer meg over det samme. Trist at folk dropper ut ifra skolen eller velger å ikke jobbe for å "jobbe" som influencer", "blogger" eller "Youtuber". Står dette i bioen til noen på sosiale medier, da blokkerer jeg de sånn at jeg ikke får dem opp i feeden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

at jeg er så snill at jeg følte at jeg måtte være snill med et monster bare fordi hun mistet sin sønn.

 

dette er samme dame som kom med ideen om at "ekstra tid var til gagn for meg". hun er også venninne med nåværende saksbehandler. hun kom også med uttalelsen: "det er vårt land" når hun skulle rettferdiggjøre sin avgjørelse til fordel for disse gangster-professorer. 

 

tror kanskje at nordmannen har for lav intelligens til å drive med vitenskap som fysikk og matematikk. det er konklusjonen jeg har kommet i løpet av min tid som student. 

 

[bEKLAGER TIL ALLE SNILLE NORDMENN DER UTE, MEN DETTE MÅ VÆRE KONKLUSJONEN NÅR FOLK OPPFØRER SEG SLIKT] 
 

:D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hva arbeidsgivere tenker om 4-5 år som "influencer" på CVen... Rett i søpla eller avdelingsleder for markedsføring  :hmm:

Hehe, ja, det kan vel slå ut begge veier. På én måte blir jo "influensere"/bloggere/youtubere gode på akkurat markedsføring.

..bare utenom å kjenne til markedsføringsloven og forbrukertilsynet, så mye trøbbel som en del får

 

Uansett, når hvert eneste innlegg er reklame, mister jeg interessen av personene. Tenker at folk har redusert seg selv til reklameplakater og det virker så tomt, meningsløst og overfladisk, stort sett. 

 

Det verste er at disse type mennesker tror de er viktigere enn enn alle andre. Blir bare så matt av "jeg må ta ansvar i den rollen jeg har som influenser, sånn at jeg ikke ungdom ender opp med psykiske problemer /tar kosmetisk kirurgi" etc.  

 

Nei. Ungdom selv, må ta ansvar. Ikke skylde på andre (les: influensere), tenke kritisk. Tenke sjæl. Foreldre må også følge med, og fronte gode verdier og være gode rollemodeller. Skolen også, lærere og helsesykepleiere har vesentlig viktig påvirkningsrolle enn influenser uten fagbakgrunn. Så nå vi ikke heller snakke ned den fine ungdommen. Mange ungdommer er modne for alderen, reflekterte og fornuftige. Så, etter min mening, må ikke influensere leke så damn viktige. 

 

Når det er sagt; det er utrolig kjedelig, meningsløst og tomt å lese om en bloggers kosmetisk operasjon. 

Vel, med mindre man er kvalitativ forsker som prøver å gjøre en dokumentanalyse på hvorfor enkelte tar kosmetisk operasjon. da. Til det er bloggere gull verdt. 

 

En annen ting som irriterer meg med "influensere" er at de oftest kopierer hverandre og er så klisjé.  

 

Om noe,  er jeg veldig glad i fagbloggere, spesielt innen helse/medisin/naturvitenskap/språk/filosofi/mat og andre ting som er av interesse.

Endret av Calluna
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske sykt. Håper ikke det her får konsekvenser for Pewdiepie. Media har en tendens til å hoppe på han så fort de ser en mulighet. Fucked up shit.

Venter på det. Det vil garantert bli en nyhetssak, tror kanskje det blir vanskelig for Pewdiepie. Media vil stemple terroristen som en fan av Pewdiepie, kanskje gå så langt som å skylde på han, selv om frasen "Subscribe to Pewdiepie" har vært en meme i flere måneder nå.

 

Blir interessant å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det verste er at disse type mennesker tror de er viktigere enn enn alle andre. Blir bare så matt av "jeg må ta ansvar i den rollen jeg har som influenser, sånn at jeg ikke ungdom ender opp med psykiske problemer /tar kosmetisk kirurgi" etc.

Nåja. Når vi først er der at hundrevis av unge leser dette tullet og blir "influencet" av det som står der (det hadde vel ikke vært noen bloggere hvis ingen så opp til dem), så er det jo en god ting at "Influenceren" er litt bevisst på hva de legger ut.

 

Burde ikke være nødvendig, men verden har jo blitt gal.

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, noe som irriterer er "ungdommen i dag"-poenget i sine mange former.

Ja, er enig, i alle fall om du sikter til "ungdommen i dag" i negativ forstand.

 

Ungdom nå idag bruker mer tid på lekser, drikker og røyker mindre, så det går ikke så dårlig med dem som "alle" sier, og som natteravn i hjembyen, er min erfaring at ungdom stort sett er voksne og ansvarlige.

 

Nåja. Når vi først er der at hundrevis av unge leser dette tullet og blir "influencet" av det som står der (det hadde vel ikke vært noen bloggere hvis ingen så opp til dem), så er det jo en god ting at "Influenceren" er litt bevisst på hva de legger ut.

 

Burde ikke være nødvendig, men verden har jo blitt gal.

Det skader ikke å være bevisst på hva man legger ut, det er jeg helt enig i, men å fremheve seg selv som noe viktigere enn andre, er feil, mener jeg. Foreldrene må i alle fall ikke bruke "influensere" som en unnskyldning hvis det går dårlig. Foreldres/foresattes rolle er viktigere enn hva en "influencer"s rolle. Jeg mener også at vi kommer langt med å ansvarliggjøre ungdom i større i grad.

 

Verden går egentlig fremover på veldig mange måter, men media gir et skjevt inntrykk av at det ikke gjør det :)

Endret av Omnia vincit amor
Fletting av innlegg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er kjipt å gå tilbake til voksenpris på månedskort når jeg nå er ferdig med å studere. Og månedsprisen her i Oslo er jo så dobbelt så høy som det jeg kommer ifra, der er vanlig voksenpris ca like mye som studenter betaler i Oslo :/

 

Og miste alle andre rabatter, egentlig.

Lenke til kommentar

Synes det er kjipt å gå tilbake til voksenpris på månedskort når jeg nå er ferdig med å studere. Og månedsprisen her i Oslo er jo så dobbelt så høy som det jeg kommer ifra, der er vanlig voksenpris ca like mye som studenter betaler i Oslo :/

 

Og miste alle andre rabatter, egentlig.

Søk om etfag studium å betal semesteravgiften kun for å få senesterbevises og drit å dra på forelesning. All the discount, no learning.
Lenke til kommentar

Nå blir ok hand emojien stemplet som white supremacy symbol av media, akkurat some Pepe. Hvorfor blir sånne ting bestemt av EN person som skriver overskriften??? 

 

En annen ting som irriterer er at jeg ALDRI finner igjen artikler skrive av enten VG, NRK osv på pcen etter at jeg har sett de på mobil facebook.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...