Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Folk som alltid snakker om at de skal "starte opp noe eget".

 

Du skal ikke starte opp noe eget og finne ut hva det er du skal gjøre.

Men heller drive med noe og finne ut at dette er en god ide, og la det bli til noe.

 

Det er problemet i dag. Man er gründer fordi man startet UB en gang i tiden og ser nå litt på lokaler på finn.no fordi man skal gjøre karbonfangst med en APP! Vi må ha en APP for dette!!! INNOVASJON. Blablabla

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAV er et helvete. Det er så blodig urettferdig som man får det.

Du mener at NAV funker som ment, gjør det vanskeligere, avslå alle med en gang, trenger de virkelig hjelpen tenker de at de søker igjen, men de driter helt i de som har ingen ekstraressurser og er helt alene. Din saksbehandler er ikke pliktet til å engang fortelle deg hva du har rett på fra NAV, sine egne regler og den norske lov bryter de konstant uten at noen bryr seg. NAV bryr seg virkelig ikke om deg som bruker, i det store og hele. Staten gir faen i oss alle, les om tingene dere tror dere kan ha krav på til dere blir grønne i trynet.

 

Det er så ironisk, du må være veldig ressurssterk for å være SYK eller uheldig i norges samfunn, i systemet som var satt der for å hjelpe nettopp de syke og uheldige. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Du mener at NAV funker som ment, gjør det vanskeligere, avslå alle med en gang, trenger de virkelig hjelpen tenker de at de søker igjen, men de driter helt i de som har ingen ekstraressurser og er helt alene. Din saksbehandler er ikke pliktet til å engang fortelle deg hva du har rett på fra NAV, sine egne regler og den norske lov bryter de konstant uten at noen bryr seg. NAV bryr seg virkelig ikke om deg som bruker, i det store og hele. Staten gir faen i oss alle, les om tingene dere tror dere kan ha krav på til dere blir grønne i trynet.

 

Det er så ironisk, du må være veldig ressurssterk for å være SYK eller uheldig i norges samfunn, i systemet som var satt der for å hjelpe nettopp de syke og uheldige.

Det blir så feil når hva man ender opp med av støtte og hjelp er 100% avhengig av den du møter hos NAV. I Oslo er det et helvete, på mindre steder går saksbehandling mye raskere etter min erfaring. Etter seks år som kasteball i systemet ble jeg gradvis mer og mer brutt ned, det var et levende helvete så lenge det pågikk og jeg var nær døden (hjertestans) to ganger.

 

Opplevde bl.a å ikke få kontakt med min saksbehandler på over ett år, og ble sendt hit og dit der ingen kunne svare om noe som helst.

 

Arbeidstiltaket jeg ble sendt på (et av de eksterne private firmaene som NAV Oslo betaler for) har vært fremme i media på grunn av juks med tall. De skrev svart på hvitt at 9/10 var ute i jobb etter 8 uker. Sannheten er at de var ute i ulønnet praksis etter 8 uker. Tre måneder senere var 75 % tilbake på AAP eller dagpenger, de resterende fremdeles i ulønnet praksis.

 

Og disse folkene hevet millionlønn på denne svindelen. Vi som deltok ble truet til stillhet.

 

"Sier du noe om dette i media eller til noen du kjenner skal jeg personlig sørge for at du aldri får en jobb igjen, noen sinne." Direkte sitat dagen jeg konfronterte sjefen og sluttet på tiltaket. Hyggelig fyr.

 

Det andre tiltaket jeg ble sendt på skulle de ha meg på kognitiv test samt norskprøve. Veilederen min var ikke norsk og snakket elendig norsk selv. Dagen etter tok jeg med meg vitnemålet med toppkarakterer i hovedmål og sidemål og 5.1 i snitt og ba han dra på norskkurs selv. Er utdannet sykepleier men kunne ikke jobbe som det lenger pga høyt arbeidspress. Veilederen min sendte meg til et bilvaskeri for å vaske biler 8 timer om dagen. Heldigvis fikk jeg så store hjertearrytmier at jeg ble innlagt på sykehus i to uker og sykmeldt fra tiltaket.

 

Å omsider bli 100% ufør er det beste som har skjedd noen sinne, jeg skulle søkt om det lenge før. Men når man er ung og klar for å jobbe sitter det langt inne å søke om det. Men nå har jeg maks 10-15 år igjen av livet, ikke faen om jeg skal bruke de til å kjempe mot NAV og alle arbeidstiltakene deres. Nå jobber jeg utifra evne og har stablet livet på plass og funnet en bra balanse, og alt det har jeg fått ordnet selv etter at jeg ble ufør.

 

Sorry for heftig rant. Sånn går det når man drar på hytta og har allverdens tid til å gruble over dritt som har skjedd i fortiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Takk for det bidraget DKC. Skremmende at det skal være sånn, de vet ikke hva de gjør med mennesker :(

Er det rart det skjer at noen går til ytterligheter mot NAV ansatte? Det har skjedd, og rart det ikke skjer mer.
Syns min egen opplevelse med NAV var lite hyggelig, men blir småtteri når jeg leser sånn. Gikk på noe unøvendig ventetid og riktignok noen veldig frekke agressive NAV folk i telefon et par ganger. Absurd å oppleve når kvinnelige ansatte var så frekke i munnen med meg, men det er nå så.
Da jeg skulle på et møte første gang, var jeg faktisk nervøs for at de skulle ta meg på et bakrom og banke meg. Fikk ikke sove dagen før. Heldigvis var de mer rolige da jeg møtte opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du ser ut til å ha opplevd en del. byråkrati har en tendens til å gjøre slikt med mennesker. 

 

se positivt på det. NAV gjorde deg i hvert fall ufør og ga deg vel 20k + i måneden. i mange land er dette nesten en årslønn (til og med i Europa). gjør det beste ut av situasjonen! 

 

Ja, det har vært en lang og kronglete vei til tider. Men ja, når jeg ble ufør ble det litt lettere. Men får ikke 20k i måneden lenger dessverre, det sørger de blå-blå for. Blir mindre og mindre for hvert år som går, men kan egentlig ikke klage.

 

Ikke si sorry da! Er jo ikke noe problem. Er helt horribelt å høre hvordan de har behandlet deg. Har du tenkt på å gå til sak? Får også blod på tann når jeg hører om folk som han sjefen din... Blir blindet av sånne flash av albansk raseri. 

 

Vurderte det en stund, har en venn av familien som er advokat som jeg pratet en del med. Kunne kanskje vunnet frem, men jeg var så matt og lei at det ble med tanken. Men frister å ta kontakt med Aftenposten eller noe sånt, få frem hvor sykt systemet egentlig er. Skjønner jo at det er vanskelig å vurdere det med uføre og arbeidsevne i mange tilfeller, men jeg hadde over ti sykehusinnleggelser i løpet av den perioden og likevel ble jeg sendt på nye tiltak for å vurdere meg. Når hjertet svikter to ganger syns jeg man burde få fritak altså, men neida. 

 

Takk for det bidraget DKC. Skremmende at det skal være sånn, de vet ikke hva de gjør med mennesker :(

Er det rart det skjer at noen går til ytterligheter mot NAV ansatte? Det har skjedd, og rart det ikke skjer mer.

 

Det har jeg også tenkt over, man havner jo i en forferdelig situasjon, var vitne til mer enn ett sammenbrud på NAV-kontorene de årene jeg har vært innom der. Likte at på det siste NAV-kontoret jeg var på så var samtalerommene innredet som sike rom der fanger snakker med pårørende i fengsel, manglet bare glassruten imellom. Følte meg kriminell der jeg satt og prøvde å få det jeg hadde krav på. 

 

Dette var vel ikke tilfeldigvis på firmaet "Ren Bil"?

 

Det tror jeg faktisk det var, er nesten fem år siden men det hadde et veldig enkelt navn. Var der bare en gang i et par timer før jeg ble syk. 

 

Det var jo så sykt vittig, utdannet sykepleier med 500k i årslønn og så skulle jeg trenes opp til å vaske bil åtte timer om dagen for en luselønn, som jo er minst like hardt arbeid som den sykepleiejobben jeg var for syk til å stå i.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo flere som går frem med historien sin jo sintere vil norges befolkning bli. Staten fortsetter jo å prøve å overbevise alle om at alt er så flott og hvor gode resultater de får, er jo klar propaganda så staten kan fortsette å herje med de svakeste og mest utsatte i samfunnet. 

Gandhi var en rasistisk pedo som jeg misliker noe jævlig, men han kom med noen gullkorn som "A nation's greatness is measured by how it treats its weakest memebers".

Lenke til kommentar

Nysgjerrigheten tok overhånd og jeg klarte ikke motstå å prøve meg på gåten til PERSON DU IKKE KJENNER under.... men svaret mitt var feil, så jeg følger nå opp min del av avtalen ved å legge ut dette bildet som hun har valgt fra min profil
Nå utfordrer jeg mine smarte, intelligente venner til å gjette svaret på gåten under. Når du tror du vet det, pm meg svaret. Ikke svar i kommentarfeltet, det vil bli slettet.
Hvis du ikke kommer til å følge instruksjonene etter at du taper, vær så snill å ikke svar 
Lykke til 
Din tur! 
Løs gåten 
Hvis svaret ditt er feil, kan jeg velge et av bildene dine, og du må publisere det sammen med gåten. Hvis du svarer riktig, skriver jeg navnet ditt i kommentarfeltet (med et trofé)
- Klokka er 7:00 Du sover, og noen banker plutselig på døra. Bak døra er foreldrene dine som kommer for å spise frokost. I kjøleskapet ditt er brød, melk, juice og en krukke syltetøy. For å svare, hva vil du åpne først?
Svar direkte gjennom pm, svar i kommentarfeltet vil bli slettet.
Merk: Det er ikke hva du tror. Så langt er det ingen som har svart riktig. Les nøye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som alltid snakker om at de skal "starte opp noe eget".

 

Du skal ikke starte opp noe eget og finne ut hva det er du skal gjøre.

Men heller drive med noe og finne ut at dette er en god ide, og la det bli til noe.

 

Det er problemet i dag. Man er gründer fordi man startet UB en gang i tiden og ser nå litt på lokaler på finn.no fordi man skal gjøre karbonfangst med en APP! Vi må ha en APP for dette!!! INNOVASJON. Blablabla

Man trenger ikke vite hele forløpet for å starte. Korrigeringer tar man underveis.

 

Hvorfor klamre seg til unnskyldninger for ikke å starte, når man kan kaste seg ut i det.

 

Hvis man har karakter til gjennomføring kan man få mye ut av hvilken som helst idé. Hvis man ikke evner å starte og gjennomføre, eventuelt har egenskaper til å lede andre til å gjøre det for deg, da hjelper det ikke om man har "verdens beste idé". Svært lite eller ingen ting vil bli gjort og 10 år senere, akkurat det samme. "Må bare vente litt til på å finne den perfekte idé-en å sette ut i live."

 

Ikke rart at eliten kaller vanlige folk for "the unbegun".

 

Hvis man feiler med det første firmaet så har man erfaring og kunnskap til neste forsøk. Man lærer en hel masse på å feile. Svært lite lærer den som er så redd for å feile at man ikke en gang forsøker.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/tidligere-nav-leder-domt-for-snoking-1.14468023

 

Ifølge dommen gjorde kvinnen gjennom halvannet år flere hundre søk i NAVs registre. Hun skal ha søkt på opplysninger om over 30 personer i sitt nærmiljø.

 

At hun kun fikk 15 000 i bot. Hun burde fått ubetinget fengsel. En bot burde ha vært på 150 000.

Stakkars da, hun ble nevnt i en blogg! Skrekk og gru for henne at andre vet hvordan hun faktisk er. Tenk på alle ofrene som kommer seg unna henne nå, uff nei vi må stoppe dette så hun kan fortsette å få trakassere norges befolkning og bruke livene deres som hennes personlige lekeplass. Prøver å google meg frem til navnet men det er visst mye mer vanlig enn det man skulle tro! FUCK den norske rett. Det finnes ingen rettferd. Staten norge gir faen i saueflokken sin. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...