Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har både kjøpt og solgt en del ting på Finn og aldri hatt noen store irritasjoner eller problemer. At folk pruter tar jeg for gitt, og da svarer jeg bare at jeg har fått høyere bud. Legger som regel ut ting til litt høyere pris enn jeg forventer, og ender som regel opp med å få det jeg ville ha. Alle har møtt opp hjemme hos meg sånn som jeg ba om i annonsen. Null stress.

Vær forsiktig med å gi bort adressen din til ukjente. Du vet aldri hvem det er du får på døra, eller hvor stabile de er. 

Lenke til kommentar

Folk som sier "det her" i stedet for "dette".

 

Det her er jo et viktig tema du tar opp.

 

Når du nevner det, så tror jeg faktisk at jeg bruker "det her" en del. Synes det høres bedre og mindre gnålete ut enn "dette" i mange tilfeller.

 

:green:

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Folk som ikke fatter at de rike drar ifra de fattige fordi de hver dag står opp med tanker og handlinger som gjør at de skaper 2x, 5x, 10x, 100x, 1000x verdien som en fattig skaper. Fattige jobber hardt i en jobb, rike jobber hardt med seg selv for å bli bedre. Fattige haster seg gjennom dagen med mål om å ende opp i sofaen med en film på skjermen og en pose potetchips i den ene hånden, fjernkontrollen i den andre. Hva godt kan komme ut av det annet enn umiddelbar, kortvarig lykke og påfølgende dager på stedet hvil?

 

"Give a man a fish, and you feed him for a day. Teach a man to fish, and you feed him for a lifetime." De fleste fattige vil bare motta en fisk hver dag fra noen som har tusenvis av fisk. Å skaffe fiskeutstyr eller trene på eller få opplæring i fiske, det er ikke av interesse. Hvorfor lære å få to eller ti fisk om dagen når man kan få én fisk uten innsats?

 

Det er de fattige som må bli bedre og skape mer verdi. Det er hos de dårlige menneskene hvor det er mest å hente på å bli bedre. De rike er allerede gode. Det er ikke de menneskene som yter >=80% av potensialet sitt som skal dra hele lasset for folk som er langt nede. Det er de som yter <=20% av sitt potensiale som må bli bedre.

 

En som yter 1% av sitt potensiale kan doble sin verdi ved å yte 1% mer.

 

Fattige er ikke fattige fordi de ikke har penger men på grunn av hva de tenker og gjør. Hvis de hadde tenkt og gjort annerledes hadde de hatt penger. De rike er ikke rike fordi de har penger, men på grunn av hva de tenker og gjør. En som vinner i lotteriet har penger, men han er ikke rik. Han har hoppet over prosessen med å skape verdi. Sløser han bort penger har han ingen snøring på å skaffe nye, annet enn å levere inn en til kupong og håpe på gevinst.

 

Trist at det i Norge er mange som tror at man kan løfte de svake ved å trekke ned de rike.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lykken kommer ikke av penger men av å nå de målene man setter. Jo større mål, desto mer lykke når det oppnås. Som nevnt, en liten mann har en film og en potetgullpose som mål for dagen. Kanskje han er lykkelig, men hvor langt kommer han på sikt?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Folk som ikke skjønner at feminisme er for KVINNER; ikke likestilling. 

Er litt forståelig da, er en del jenter og damer som ikke ser problemene feminister kjempet for før i tiden, fordi de aldri har måtte føle det på kroppen selv, pga; you guessed it! Feminister som de sier er irrelevante nå, ofte ved å påpeke hvor gamle de er, for alle vet jo at kvinner mister sin verdi når de når en viss alder. Utakknemlige, respektløse drittsekker hele gjengen...... 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

"Give a man a fish, and you feed him for a day. Teach a man to fish, and you feed him for a lifetime."

"Make a fire for a man, and he will be warm that day. Set him on fire, and he will be warm for the rest of his life."

 

Når det er sagt, i kapitalismen må noen være på toppen. Om alle jobber hardt og blir rike, er ingen rike. Pengene er ikke verdt noe når man ikke kan kjøpe andre for dem, fordi de andre har så mye penger at de ikke lar seg kjøpe. Systemet er rigget.

 

Hvis man er alvorlig syk, kan man heller ikke jobbe.

 

De rike er ikke rike fordi de har penger, men på grunn av hva de tenker og gjør.

Ikke alle handlinger som leder til rikdom er moralsk riktige (eller lovlige).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...