Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Noen burde opprette en egen tråd for ting som irriterer på Finn.

 

I dag var det en som prøvde å playe meg, men vil ikke akkurat si at forsøket var så veldig bra.

 

Tingen jeg selger ligger ute for 200,- og jeg skriver, som jeg alltid gjør, hva frakten vil komme på om de ønsker tilsendt.

I dette tilfellet er frakten på 120,-

 

Først får jeg melding om jeg er interessert i å dele på frakten, altså betale 60,- hver. Det sier jeg nei takk til.

 

Så går det noen minutter, og ny melding fra samme person:

 

"Hva med 260,- inkl. frakt?"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen burde opprette en egen tråd for ting som irriterer på Finn.

 

I dag var det en som prøvde å playe meg, men vil ikke akkurat si at forsøket var så veldig bra.

 

Tingen jeg selger ligger ute for 200,- og jeg skriver, som jeg alltid gjør, hva frakten vil komme på om de ønsker tilsendt.

I dette tilfellet er frakten på 120,-

 

Først får jeg melding om jeg er interessert i å dele på frakten, altså betale 60,- hver. Det sier jeg nei takk til.

 

Så går det noen minutter, og ny melding fra samme person:

 

"Hva med 260,- inkl. frakt?"

Litt avhengig av hvilken del av Finn du er på så har vi Luringer/rariteter på bruktmarkedet -tråden for data og Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no for bil.

Lenke til kommentar

Noen burde opprette en egen tråd for ting som irriterer på Finn.

 

I dag var det en som prøvde å playe meg, men vil ikke akkurat si at forsøket var så veldig bra.

 

Tingen jeg selger ligger ute for 200,- og jeg skriver, som jeg alltid gjør, hva frakten vil komme på om de ønsker tilsendt.

I dette tilfellet er frakten på 120,-

 

Først får jeg melding om jeg er interessert i å dele på frakten, altså betale 60,- hver. Det sier jeg nei takk til.

 

Så går det noen minutter, og ny melding fra samme person:

 

"Hva med 260,- inkl. frakt?"

Enig, burde vært en slik tråd. Opplevde akkurat det samme en gang, og nå i går fikk jeg den her.

 

- Prisen er 800 + 149 i frakt.

- Greit, Vippser deg 800.

- Nei, om du vippser 949 sender jeg i morgen.

- Ok. Vippser nå.

 

Du har mottatt 800 kr fra xxx.

 

Endte opp med at jeg vippset han tilbake, var faen meg så vrang og jævlig hele fyren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel bare å mekke en. Den kommer i hvertfall jeg til å følge :)

Jeg også. 

Folk på Finn irriterer meg stort sett fordi: 

- Dårlig norsk eller dårlig engelsk. Misforståelser grunnet dette (selv om vi får oss en liten latter i blant). 

- Folk forventer at de får ting mye lavere enn det prisen står for, synes det er frekt med ekstreme skambud. 

- Folk kommer ikke, og gir ikke beskjed... eller

- Folk kommer ikke, og kommer med verdens mest tåpeligste grunner til uteblivelse. 

 - Det blir en evig meldingsutveksling frem og tilbake....

- Når jeg gir bort ting gratis, og har sagt til dem/det står i annonsen akkurat hva som gis bort gratis, kommer de på døren og sier: har du ikke mer som du gir bort gratis? 

- Vinglefolk på Finn. Enten så vil man ha tingen, eller så vil man ikke.

- Folk som ikke leser annonsen før de spør... 

Og disse folka på Finn blir selvfølgelig sure og fornærme fordi jeg sier at de ikke får komme igjen eller kjøpe av meg, når jeg oppfatter dem som useriøse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg også. 

Folk på Finn irriterer meg stort sett fordi: 

- Dårlig norsk eller dårlig engelsk. Misforståelser grunnet dette (selv om vi får oss en liten latter i blant). 

- Folk forventer at de får ting mye lavere enn det prisen står for, synes det er frekt med ekstreme skambud. 

...

Jeg har lagt merke til at disse to henger sammen i 9 av 10 tilfeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at disse to henger sammen i 9 av 10 tilfeller.

Det er sant. Etnisk norske pruter nesten aldri om prisen er riktig, kanskje fordi de er i stand til å bruke ett sekund på å undersøke hva varen egentlig er verdt.

 

Men samtidig er det ofte norske menn som blir sure fordi de mener de har førsterett.

 

- Solgte du til noen andre? MEN JEG SENDTE MELDING FØRST.

 

Denne har jeg fått et par ganger, og da av norske menn som er 40+

 

Bestemmer jo selv hvem jeg selger til, de som henter hjemme hos meg blir prioritert fremfor de som vil ha det tilsendt for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har både kjøpt og solgt en del ting på Finn og aldri hatt noen store irritasjoner eller problemer. At folk pruter tar jeg for gitt, og da svarer jeg bare at jeg har fått høyere bud. Legger som regel ut ting til litt høyere pris enn jeg forventer, og ender som regel opp med å få det jeg ville ha. Alle har møtt opp hjemme hos meg sånn som jeg ba om i annonsen. Null stress.

Lenke til kommentar

Det er sant. Etnisk norske pruter nesten aldri om prisen er riktig, kanskje fordi de er i stand til å bruke ett sekund på å undersøke hva varen egentlig er verdt.

 

Men samtidig er det ofte norske menn som blir sure fordi de mener de har førsterett.

 

- Solgte du til noen andre? MEN JEG SENDTE MELDING FØRST.

 

Denne har jeg fått et par ganger, og da av norske menn som er 40+

 

Bestemmer jo selv hvem jeg selger til, de som henter hjemme hos meg blir prioritert fremfor de som vil ha det tilsendt for eksempel.j

Jeg har motsatt erfaring. Ofte norske jenter som pruter. Utlendinger er villige til å betale. 

 

Men, jeg har fått den der; "men jeg sendte melding først" fra norske menn, ja. Hvordan kan de vite eller tro at de sendte melding først...? I mange tilfeller er de ikke de første heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det irriterer meg virkelig så grenseløst at jeg har SPSS-problemer og det haster å fikset det  :wallbash::realmad:  Filen vil ikke lagre seg. Har endra navn på fil, endret lokalisasjon og slått av skrivebeskyttelsen.. funker fortsatt ikke. det har fungert før, har da ikke trengt å gjøre spesielt.. 

 

Send meg gjerne en PM, svar her i tråden eller svar på innlegget mitt som ligger ute med feilmeldingen. 

 

Den som hjelper meg får en shout-out i "ting som gjør meg fantastisk glad tråden!" samt karmapoeng til gode   :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...