Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fest er ikke bare "å drikke seg full" nødvendigvis. Det kan være noe som skal feires, innflyttingsfest, bursdagsfest etc. Da er det vanlig å møte opp. Det kan også være at hun ikke drar ut så ofte, eller at noen hun ikke har sett på lenge skal dit. En date med noen hun ikke har truffet før er ikke noe å sette livet på vent for imo. Kanskje hun setter deg litt på prøve også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan merket de ikke at vannet var glovarmt?

 

Håper den som er skyldig aldri får sove igjen.

Ja, det håper jeg også + at de ikke får jobbe mer. Sto ikke hva slags tilstand mannen hadde, men jeg bare satt å tenkte; tenkt hvis han har "locked in syndrome" (vanlig ved f.eks. ALS) og bare "hyler" og er redd innvendig og ikke kan gi beskjed :( Det må jo bare være helt forjævelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nok en gang avbryter en date avtalen i siste liten. Vi planla å ta en middag hjemme hos henne med noe godt i glasset. Skrev til henne at jeg har kjøpt noe god vin og at jeg gleder meg! Får melding tilbake om at det blir litt endring i planene siden hun ble invitert på fest hos noen andre.

 

Hadde hatt forståelse for det hvis det hadde skjedd noe brått og uventet i familien eller noe, men det er verdens dårligste unnskyldning at hun avlyser planene pga. en fest.

 

Hun sa at hun gjerne vil at jeg skal være med, men jeg fortalte hvor skuffa jeg er siden jeg hadde gledet meg til å ta en rolig kveld hos henne med god mat og drikke. Fikk tilbake at det er synd jeg reagerer slik og at jeg ikke har bedre forståelse. Forståelse for hva? At hun avlyser en date for å drikke seg full med andre, når vi har hatt planer i flere dager og hvor jeg har kjøpt ting som jeg skulle ha med til henne? 

 

Hun vil tydeligvis møte meg siden hun vil at jeg skal komme til festen, men jeg er så skuffa at det gidder jeg ikke. 

Jeg synes du har all grunn til å være sur for dette. Jeg synes det er respektløst å avlyse planer i siste liten, spesielt når dere har planlagt i god tid i forveien. Samtidig kan jo hun ikke være særlig interessert, tenker jeg. Jeg tenker at om man interessert nok, så prioriterer man alenetiden og roen til å kunne snakke dypt sammen og faktisk bli kjent - som er et godt utgangspunkt for å bli kjærester på sikt. Men, kjæreste, date eller venner, det er uansett respektløst å avlyse i siste liten, er man usikker bør man jo heller takke nei tidlig eller ikke avtale noe. I tillegg synes jeg hun virker uempatisk og frekk som svarte slik hun gjorde.

Kjipt at du opplever det flere ganger i tillegg. 

Bare dropp henne og bruk tiden på en modnere og respektfull jente :-) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva? Forstår ikke at folk ikke klarer stoppe hikke. Holde pusten - drikke vann, du har ikke prøvd noe av det??? :huh:

Haha! Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har prøvd alt, og jeg hikker ustanselig, når jeg først er i gang. Jeg prøver dog å fremprovosere hoste, det er akkurat som om det hjelper på å stoppe hikkingen, men jeg vet ikke. 

 

Kvakk, kvakk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange virker å slite med å kunne holde pusten lenge nok, eller vite når det er nok. Jeg holder pusten til det begynner å bli ubehagelig. Hjelper hver gang, men nå har jeg også lang erfaring som svømmer, så det å holde pusten sånn kommer mer eller mindre naturlig for meg. Det funker, men du må holde pusten inntil det gjør. Er sikkert derfor hosting funker for deg, kroppen er for opptatt til å hikke rett og slett. 

Hjelper å drikke ett stort glass vann sakte mens du holder pusten, men det er basically samme greia som å holde pusten, bare at vannet gjør det enklere og jeg vil påstå at det hjelper med å korte ned prosessen. 

Prøvd å skremme hikken ut av folk men jeg syns det funker heller dårlig. 

Lenke til kommentar

Mange virker å slite med å kunne holde pusten lenge nok, eller vite når det er nok. Jeg holder pusten til det begynner å bli ubehagelig. Hjelper hver gang, men nå har jeg også lang erfaring som svømmer, så det å holde pusten sånn kommer mer eller mindre naturlig for meg. Det funker, men du må holde pusten inntil det gjør. Er sikkert derfor hosting funker for deg, kroppen er for opptatt til å hikke rett og slett. 

 

Hjelper å drikke ett stort glass vann sakte mens du holder pusten, men det er basically samme greia som å holde pusten, bare at vannet gjør det enklere og jeg vil påstå at det hjelper med å korte ned prosessen. 

 

Prøvd å skremme hikken ut av folk men jeg syns det funker heller dårlig. 

Hehe, ja, jeg hikker mer om jeg blir skremt. Det hender at jeg begynner å hikke når jeg hoster også ,men det virker som om kroppen min blir fortere ferdig med å hikke, det er som om jeg må hikke ferdig de gjenstående hikkene og fylle opp hikke-kvota, liksom . Jeg er nok bare rart skrudd sammen. 

Men hvorfor er jeg så lett hikkete, og har hikkedager?  :hmm: Kan forskerne skulle konsentrert seg om meg, for å løse hikkegåten :hmm: Søsteren min hikker forresten hver gang om hun spiser brød uten å drikke ved siden av  :eek:

Lenke til kommentar

Folk som har en irrasjonell frykt for å dra på ferie til visse områder fordi det er "farlig", og så går de aktivt ut å fraråder andre fra å dra dit. Så og si hver gang jeg ser dette, så handler det om helt normale og trygge områder. Verden er ikke farlig.

 

Jeg hater å se folk bekymre seg over helt meningsløse ting.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk som har en irrasjonell frykt for å dra på ferie til visse områder fordi det er "farlig", og så går de aktivt ut å fraråder andre fra å dra dit. Så og si hver gang jeg ser dette, så handler det om helt normale og trygge områder. Verden er ikke farlig.

 

Jeg hater å se folk bekymre seg over helt meningsløse ting.

Har en venninne som spør meg om hvor det er farlig å være i Oslo og hvor det er trygt å gå  :lol:

Jeg har bodd på både østkanten, vestkanten og i midten og har følt det har vært trygt å bo alle steder.  Går lange turer aleine og seint på kveld og har aldri opplevd noe ekkelt. Derimot har jeg opplevd mye ekkelt i hjemkommunen min på andre siden av landet. 

Lenke til kommentar

Masteroppgaven er irriterende akkurat nå. Det er gøy når man har skriveflyt, men ikke nå  :grumpy: I tillegg har jeg særdeles mye jeg må gjøre, men så henger jeg her da...irriterer meg over egen prokastinering. Føles bare så overkommelig å starte, og fristen nærmer seg altfor mye

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...