Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Er hva eksperter estimerer... Og estimatene går fra 2milliarder døde til 6 milliarder døde.. Uansett er det milliarder døde..

 

Veldig enkelt og google, du får opp så mange svar. Siden dette er noe folk har spurt om siden 60 tallet.

 

En nyhetsartikkel som ble publisert for noen timer siden. Noe konservativt estimat på denne syntes jeg.

 

https://weather.com/en-IN/india/news/news/2019-03-01-nuclear-winter-from-an-india-pakistan-war-could-kill-2-billion

 

Hvem vinner på at alle dør? Penger blir verdt ikke en drit, ikke eiendom. Ingenting.. Så ser ikke hvor du får denne 50/50 fra.

 

Når de massive støvskyene blokkerer alt lyset fra solen ute nesten, faller temperaturen med 20 til 40 grader i måneder. Se for deg og kos det på finnmark i -90 grader. Alt dør.

Etter et raskt søk på Google fant jeg ut at mellom 1940 og 1995 så har det blitt gjort over 2400 tester av atombomber, de fleste av de over vann. Disse skal til sammen ha vært over 540 000 kiloton. Hvorfor skal da noen usle bomber på 15 kiloton sette oss inn i en "nuclear winter"? Jeg aner ikke hva jeg snakker om, jeg bare så på noen tall jeg fant på nettet. Bare lurer på om det faktisk ville vært SÅ ille som vi frykter?? Håper selvfølgelig at vi slipper noe sånt uansett omfang..

 

Jeg prøver ikke å kverulere, å dette er helt feil tråd å ta det i, men jeg er oppriktig nysgjerrig!

Endret av Skosåle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter et raskt søk på Google fant jeg ut at mellom 1940 og 1995 så har det blitt gjort over 2400 tester av atombomber, de fleste av de over vann. Disse skal til sammen ha vært over 540 000 kiloton. Hvorfor skal da noen usle bomber på 15 kiloton sette oss inn i en "nuclear winter"? Jeg aner ikke hva jeg snakker om, jeg bare så på noen tall jeg fant på nettet. Bare lurer på om det faktisk ville vært SÅ ille som vi frykter?? Håper selvfølgelig at vi slipper noe sånt uansett omfang..

 

Jeg prøver ikke å kverulere, å dette er helt feil tråd å ta det i, men jeg er oppriktig nysgjerrig!

Er ganske godt forklart på wiki igrunn, litt og lese men verd tiden :)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_winter

 

Der linker de også til endel kilder som også kan være verd en les.

 

Dette har skjedd naturlig og, 1783 var det så stor vulkansk utbrudd på island. Som sendt så mye støv og sot opp i stratosfæren. Og ga europa 2 år med kulde. Voldsom sult fulgte som følger.

 

Denne vulkanske utbrudde var ikke stort nok til at hele verden ble kjølt, så vi merket det stort sett i Europa. 

 

Disse testene har som regel brent lite vegitasjon. Er når man brenner ned byer, skog. Alt, over en veldig kort periode vi får problemer. Er ikke selve energien i eksplosjonen som er et problem, det er alt støvet og sotet som kommer av at hele kontinenter står i brann.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Stoikere som meg blir sakte nedbrutt av små drittgreier, hvor er min sjanse til å føle at jeg er større enn den lille dritten jeg har blitt? Daglig utfordring å stå i kø og gjøre meningsløse ting. Hvor er krigen? Hvor er knivstikkeren jeg skal banke opp og dø i forsøket? Faen jævlig kjedelig. Jeg vil dø på en kul måte asap

Lenke til kommentar

Kjøpte noe på nett på mandag.

Fikk mail om at klarna har behandlet mitt kjøp I DAG.

Altså selve betalingen.

 

Jeg mener hvorfor bruke en tredjeparts betalingstjeneste når de bruker så lang tid? Sitter de å jobber manuelt?

"Hvem som helst" kan lage en nettbutikk med øyeblikkelig betalingsløsning.

 

"næh vi bruker klarna da"

Jeg tror de har som policy å ikke ta pengene dine før ordren er behandlet i nettbutikken. Ganske realt, egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EoVk7l/ble-badet-i-glovarmt-vann-i-omsorgsbolig-fikk-brannskader-og-doede?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 

 

At folk ikke sjekker temperaturen først før de bader en person som ikke er i stand til å si ifra selv! Man kan ikke være så fjern på jobb!  Det må jo være smertefullt. 

 

Jeg sjekket alltid temperaturen selv ved før jeg dusjet eller badet noen, da jeg jobbet i pleien, og alltid oppmerksom på ansiktsuttrykk og evt tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar

Regionsperre på strømmetjenester, kansellerte alle abonnement i dag. Har tatt meg en tur til piratbukta for første gang på fem år.

 

Den dagen alt blir tilgjengelig over hele verden på samme tid betaler jeg gjerne for å strømme.

 

Eller at de er supertrege å legge ut nye episoder, selv om de annonserer/reklamerer for å legge ut episodene kort tid etter de er sendt på TV.

 

Lørdag er som regel eneste dagen jeg ser fram til pga to serier jeg følger med på, og betaler viss sum i måneden så jeg kan se på dem uten oppdelinger og reklamer, og den dagen klarer de å ødelegge liekvel. Men sant skal være sant, er dette litt luksusproblem, da fortsatt får se ene serien på kanalens nettsider (oppdelt i 6 parts), og verden går ikke under bare fordi jeg må vente en dag ekstra på den andre. Men ja, likevel irriterende når vi betalende kunder ikke får det som blir lovet.

Lenke til kommentar

Nok en gang avbryter en date avtalen i siste liten. Vi planla å ta en middag hjemme hos henne med noe godt i glasset. Skrev til henne at jeg har kjøpt noe god vin og at jeg gleder meg! Får melding tilbake om at det blir litt endring i planene siden hun ble invitert på fest hos noen andre.

 

Hadde hatt forståelse for det hvis det hadde skjedd noe brått og uventet i familien eller noe, men det er verdens dårligste unnskyldning at hun avlyser planene pga. en fest.

 

Hun sa at hun gjerne vil at jeg skal være med, men jeg fortalte hvor skuffa jeg er siden jeg hadde gledet meg til å ta en rolig kveld hos henne med god mat og drikke. Fikk tilbake at det er synd jeg reagerer slik og at jeg ikke har bedre forståelse. Forståelse for hva? At hun avlyser en date for å drikke seg full med andre, når vi har hatt planer i flere dager og hvor jeg har kjøpt ting som jeg skulle ha med til henne? 

 

Hun vil tydeligvis møte meg siden hun vil at jeg skal komme til festen, men jeg er så skuffa at det gidder jeg ikke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...