Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

I dag kan jeg ta EN buss for å dra på besøk til mor

Etter 3. August så må jeg ta 3 busser, så da blir det å bruke bilen. og det tror jeg mange flere kommer til å gjøre også

 

Det snakkes om at Midtbyen i Trondheim dør ut, den dør ihvertfall ut nå som en må ta 2 busser for å komme til sentrum, kontra 1 i dag

Fra?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kosthold med mye karbohydrater fører til diabetes. nyere tenking innen medisin viser at karbohydrater også fører til overvekt. 

 

is er da mat med mange karbohydrater. 

Kan umulig være farlig så lenge det er det eneste man spiser innenfor et tidrom og at det ikke blir i tillegg til annen mat

 

I dag har jeg ikke spist noe, og har ingen planer om å spise noe

Lenke til kommentar

Whatever helps you sleep at night. 

Alle kalorier er ikke like. Du kan si en kalori er en kalori, og det stemmer, men det er ikke det viktige her - du finner ikke mye næring til kroppen i is rett og slett, men masse kalorier, som vi trenger generelt mindre av i samfunnet. Ett godt kosthold er faktisk veldig viktig for psykisk helse også - den psykiske og fysiske helsen din har veldig mye med hverandre å gjøre. Spis som dritt og du vil mest sannsynlig føle deg som en også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Whatever helps you sleep at night. 

 

Alle kalorier er ikke like. Du kan si en kalori er en kalori, og det stemmer, men det er ikke det viktige her - du finner ikke mye næring til kroppen i is rett og slett, men masse kalorier, som vi trenger generelt mindre av i samfunnet. Ett godt kosthold er faktisk veldig viktig for psykisk helse også - den psykiske og fysiske helsen din har veldig mye med hverandre å gjøre. Spis som dritt og du vil mest sannsynlig føle deg som en også. 

Så om jeg spiser mye grønt, så vil jeg føle meg grønn?

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Ris lagd rett er goddamn amazing, og god mat er absolutt bra for helsa di, så indirekte ja, riktig god ris inneholder løk, hvitløk, krydder (alt det er godt for deg! kan bruke bare salt og pepper eller gå crazy og bruke buljong) og litt stjerneanis, du kan hive i hva enn du vil ha. Med god nok ris trenger du bare litt salat og kanskje en kjøttbit til. Asiatere spiser mye ris.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så om jeg spiser mye grønt, så vil jeg føle meg grønn?

Hvis grønn er din måte å si "bedre" på så ja! Jeg blir veldig lett gretten hvis jeg har spist for dårlig en periode, som innebærer å inkludere mer frukt og grønt, ikke nødvenidgvis ekskludere ut ting. Jeg spiser is innimellom og velger gjerne en dyrere fetere is som er lagd på ekte fløte, jeg unner meg alt jeg har lyst på, jeg spiser bare ett lite glass av det om gangen, ikke hele greia på en gang.

 

Edit: inspira (tror jeg det heter) sin sjokoladeis feks er himmelsk og perfekt for that time of the month. Stilner kjapt lysten på sjokolade. Er også en moccais som coop prix selger som også er helt utrolig nam ?

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Release datoer. Jeg går og venter på en plate, den kommer om et par uker. En hel haug anmeldere har hørt plata, det står artikler og anmeldelser overalt.. Bare gi ut den fordømte plata da! Butikkene har den sikkert klare i esker på lageret uansett. Bare gå og vente fordi noen har bestemt en dato.. Så dustete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det spiller en rolle hva en potensiell arbeidsgiver mener du får til eller ikke. Og neida, man er ikke flink bare fordi man har papirene i orden, lang ifra. Men om du som arbeidsgiver skal ansette og det står mellom person A og B, der person A har f.eks. fagbrev relevant for stillingen, og person B knapt har fullført grunnskole, hvem velger du?

 

Jeg ville vært ekstremt utradisjonell i slike situasjoner. Altså, jeg har jo blitt ansatt som systemutvikler uten fullført VGS, og jeg ville nok tatt en "pay it forward" som de sier.

Lenke til kommentar

Folk som alltid skal klage og sutre over ett eller annet. Men så gidder de aldri å løfte en finger for å faktisk fikse problemene sine.

 

For eksempel en jeg kjenner som flere ganger i uken klager over at hun hele tiden får så forbanna mye reklamer i postkassen sin. Men så er det tydeligvis alt for mye bryderi å gi beskjed til folkene som kjører ut post, at hun egentlig ikke er interessert i all denne reklamen. Etter en stund blir jo alle selvfølgelig lut lei av å høre på denne sutringenhennes. Men selv om noen andre skaffer sånne klistremerker med "nei takk til reklame" og gir dem til denne sutre-kjerringa, så gidder hun ikke å feste dem på postkassen sin. I steden velger hun å bare slenge fra seg disse klistremerkene ett eller annet sted (og glemmer hvor hun legger dem) eller hun ender opp med å bare kaste dem som som søppel. Så fortsetter hun faktisk å klage og klage og atter klage, på grunn av all denne "forbannna reklamen" som fyller opp postkassen hennes hele tiden.

 

Eller når hun bestiller ett eller annet vitamin-tilskudd / kosttilskudd som viss nok skal være så fantastisk flott for skrotten. Men så viser det seg etter en stund at hun ikke synes disse tingene hjelper i det hele tatt. I tillegg koster det visst så forbanna mye penger. Men så er dette ett abonnement, så hun er nødt til å avbestille hele greia. Hvis hun aldri avbestiller dette, så kommer jo disse pakkene til å fortsette å komme = hun må fortsette betale for disse tingene. Men likevel velger hun altså å IKKE avbestille dette. På ett tidspunkt ble faktisk ett familie-medlem så lut lei av denne klagingen hennes, og tok kontakt med bedriften som sender ut disse tingene, oppga navnet hennes og så videre og ber om at abonnementet skulle avsluttes. Bedriften sendte ett skjema til sutrekoppen, dette skulle fylles ut, signeres av hun som får disse tingene, og sendes tilbake igjen til bedriften. Blir ikke dette fylt ut og sendt inn, så kommer selvfølgelig bedriften aldri til å stoppe abonnementet heller. Så hun fikk disse papirene i posten, men lar være å fylle dem ut. Så avbesttillingsskjema ble liggende. Men etter kanskje noen dager eller uker, så rydder hun en del reklamer, aviser og søppel somblir kastet eller brent opp. Så forsvinner jo selvfølgelig disse papirene også, så kosttilskuddet blir aldri avbestilt. Disse tingene fortsetter å komme med jevne mellomrom, og hun fortsetter å klage over at hun kaster bort penger på slikt søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yikes.

 

Ringte til en lokalavis en gang og sa at jeg ikke var interessert i å få den og at det må kunnw være mulig å slutte å legge hvert jævla nummer utenfor døra mi? Ikke er det miljøbevisst heller å få påtvingt aviser vi ikke vil ha, og da fikk jeg tidenes mest frekkeste svar på at det var det ikke noe de kunne gjøre noe med!

 

Slike skulle uthenges. Jeg vet det er fordi han er en grådig drittsekk som vil late som om han har flere lesere enn avisen faktisk har, ev av disse metodene er visst å tvinge folk til å ta dem imot.

Lenke til kommentar

Slike skulle uthenges. Jeg vet det er fordi han er en grådig drittsekk som vil late som om han har flere lesere enn avisen faktisk har, ev av disse metodene er visst å tvinge folk til å ta dem imot.

 

Noen skulle sagt fra til enkelte av de som betaler for å ha annonser i avisa kanskje! Prisen er vel basert på antall lesere... Send avgårde et lite anonymt tips.

Endret av Edgelord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...