Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her på Filippinene er lokalbefolkningen veldig nøye med vask av rumpe, de tar med seg en liten skål (tabo) med såpevann som helles i rumpesprekken. Men når de så er ferdige, går de bare rett ut uten å vaske hendene sine. Har alltid sett på det som jævlig rart. De vasker seriøst aldri hender, uansett om det er nummer én eller to, mens rumpevasken tar dem kjempeseriøst.

Lenke til kommentar

Jeg blir irritert når folk klager over hvor dyrt det er for strøm og bensin, når det i realiteten er kjempebillig når vi tar med kjøpekraften vår inn i bildet. Vi har europas billigste strøm, og bensinprisene er kanskje den laveste av alle i-land.

 

Folk aner virkelig ikke hvor godt dem har det. Slik klaging gjør ikke annet enn å vise hvor trangsynt og navlebeskuende man er.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som å bruke dopapir. Tenk deg, du gnir bare bæsjen rundt.. du blir ikke skikkelig ren. MEN hvis du bruker såpe og vann og kommer over "æsj!!! Bæsj!!!!" barnsligheten din så er du garantert en ren stump hver gang.

This!

Helt siden jeg begynte med såpe og vann - aldri følt meg sp bra nedentil. Har fått installert blandebatteri med sånn uttak til hånddusj.

Bruker do papir en gang, for å få vekk det verste, så er det bare å vaske seg med vann, såpe og skylle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder bensinprisen så håper jeg det er lov å klage på hvor jævlig usystematisk den er. Det er helt latterlig at det skal koste 13 kroner en dag og 16 kroner den neste, samt at prisene varierer like mye fra stasjon til stasjon. Nå er det heller ikke slik at man vet når det er billigst lenger og når prisen skrus opp igjen. Var på Island for noen år siden og der har de jaggu skjønt det. Nøyaktig samme pris over hele øya uansett ukedag og hvor langt ut på bygda man var. Bestem dere for en pris og hold dere til den.

Lenke til kommentar

Jeg blir irritert når folk klager over hvor dyrt det er for strøm og bensin, når det i realiteten er kjempebillig når vi tar med kjøpekraften vår inn i bildet. Vi har europas billigste strøm, og bensinprisene er kanskje den laveste av alle i-land.

 

Folk aner virkelig ikke hvor godt dem har det. Slik klaging gjør ikke annet enn å vise hvor trangsynt og navlebeskuende man er.

Danmark er billigere. Det eneste av landene i EU/EØS så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Det er viktig med noe utdanning og førerkort, ellers stårler det ut til verden at du ikke får til noe.

 

Spiller jo ingen rolle hva andre mener jeg får til eller ikke?

Førerkort er heller ingen "bragd", det er bare penger/foreldre det står på.

 

Utdanning er også svært tilrettelagt og enkelt for de som er akademisk anlagt eller hatt en perfekt oppvekst.

 

Foreldre: "Vi sponser lappen for deg, kos deg"

Foreldre: "Vi hjelper deg med å finne en bolig for at du skal studere, har også fulgt deg opp hele livet for at du skal ha alle rutiner og vaner på plass"

 

Person: Se hva JEG får til!!!

Endret av Edgelord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sant, folk kan bare gi deg råd. Vil du ikke gjøre noe er det opp til deg.

Hvis man selv mener at man ikke har hatt en perfekt oppvekst, så kan man vel bare skylde på det. 

husk at gresset ikke er grønnere på den andre siden, og mange mennesker har det ofte verre enn en selv, men likevel klarer å overkomme disse hindrene.

Lenke til kommentar

Sant, folk kan bare gi deg råd. Vil du ikke gjøre noe er det opp til deg.

Hvis man selv mener at man ikke har hatt en perfekt oppvekst, så kan man vel bare skylde på det. 

 

BadCat sa at det stråler ut til samfunnet at man ikke får til noe, dersom man ikke tar en utdanning.

En hjemløs dude fra Syria mangler ikke utdanning fordi han ikke fikk til noe, men fordi det ikke var tilrettelagt.

 

Så hvorvidt man tar utdanning helt tilfeldig, og ikke en bragd som man bør måles etter.

Jeg personlig måler hvertfall ingen etter det.

Endret av Edgelord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag kan jeg ta EN buss for å dra på besøk til mor

Etter 3. August så må jeg ta 3 busser, så da blir det å bruke bilen. og det tror jeg mange flere kommer til å gjøre også

 

Det snakkes om at Midtbyen i Trondheim dør ut, den dør ihvertfall ut nå som en må ta 2 busser for å komme til sentrum, kontra 1 i dag

Lenke til kommentar

Spiller jo ingen rolle hva andre mener jeg får til eller ikke?

 

Det spiller en rolle hva en potensiell arbeidsgiver mener du får til eller ikke. Og neida, man er ikke flink bare fordi man har papirene i orden, lang ifra. Men om du som arbeidsgiver skal ansette og det står mellom person A og B, der person A har f.eks. fagbrev relevant for stillingen, og person B knapt har fullført grunnskole, hvem velger du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...