Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tar evigheter å få legetime fordi "alle" drar til legen med filleting

Det meste av informasjon kan en få via Google.. 

 

Jeg har resept på noen sovepiller, som jeg bestiller på nett, uten direkte kontakt med lege

Regner med de godkjenner disse når de har dødtid da de blir godkjent på vilkårlig tidspunkt

Lenke til kommentar

Det tar evigheter å få legetime fordi "alle" drar til legen med filleting

Det meste av informasjon kan en få via Google..

 

Jeg har resept på noen sovepiller, som jeg bestiller på nett, uten direkte kontakt med lege

Regner med de godkjenner disse når de har dødtid da de blir godkjent på vilkårlig tidspunkt

Det stemmer absolutt ikke! Sist uke trengte jeg legetime så jeg sendte dem en sms og fikk beskjed dagen etterpå om at jeg hadde fått time samme dag. Ganske digg med fastlege skal jeg si deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det stemmer absolutt ikke! Sist uke trengte jeg legetime så jeg sendte dem en sms og fikk beskjed dagen etterpå om at jeg hadde fått time samme dag. Ganske digg med fastlege skal jeg si deg!

Er minimum en uke ventetid hos min fastlege. Med mindre det er ikke kan vente. Da får man kanskje time neste dag

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ei på Facebook som ligger ut skrytestatuser fra jobb. Legger ut statuser når hun får skryt av kunder for god service, la ut et bilde av SMS hun fikk fra sjefen hvor hun skrøt så fælt av henne osv...

 

Dette hører ikke hjemme på Facebook etter min mening. Synes det bare er rart å legge ut skryte-statuser når det er snakk om jobb. (Skryte-statuser generelt også)

Lenke til kommentar

Så fordi fastlegen din har lite å gjøre, så gjelder det alle? Skjerp deg.

Thats a pretty big assumption for a little girl like yourself! 

 

Er ikke mitt problem at min lege er mye bedre enn din. Bytt hvis det er så jævlig da istedenfor å sutre om det?

 

 

 

Er minimum en uke ventetid hos min fastlege. Med mindre det er ikke kan vente. Da får man kanskje time neste dag

Sorry ass men da suger legekontoret ditt ganske grundig. Jeg skulle bare fornye noen resepter og litt diverse, ingen hast. 

 

 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ei på Facebook som ligger ut skrytestatuser fra jobb. Legger ut statuser når hun får skryt av kunder for god service, la ut et bilde av SMS hun fikk fra sjefen hvor hun skrøt så fælt av henne osv...

 

Dette hører ikke hjemme på Facebook etter min mening. Synes det bare er rart å legge ut skryte-statuser når det er snakk om jobb. (Skryte-statuser generelt også)

 

Ikke alle som har nok med å overbevise seg selv, må overbevise resten også. LOOK AT ME GO!

Lenke til kommentar

Det er ingen myte. Slutt å spre slik misinformasjon. 

https://www.menshealth.com.au/peeing-sitting-down-is-good-for-the-prostate

Edit: La oss være helt ærlig her nå, en stor grunn til hvorfor mange virker å ha så mye imot denne ideen om at menn burde sitte mens de tisser er bare god gammeldags macho bullshit. Follow the science, yeah? Ikke dine FEELS, når det gjelder helsa di. Det er ikke kult eller mandig lenger å være ignorant når det gjelder din egen helse. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva behager? Jeg er ikke macho overhodet. Hater slikt like mye som deg. Og jeg googlet "empiric evidence + peeing sitting down" og leste meg opp på et par studier før jeg svarte. Så ingen som mente blæra ble tommere dersom man sitter. Ei heller i artikkelen du lenket til.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Når du sitter aktiveres muskler du ikke får aktivert når du står (egentlig burde alle sitte på huk eller simulere det så godt som mulig som å ha noe under føttene mens du er på do, men det kan vi diskutere en annen gang). Tvert imot så pleier menn som står å bruke lukkemuskelen bak mens de pisser (da det er helt normalt å drite og pisse samtidig hvis du må begge deler), dette hindrer deg faktisk fra å få tømt deg skikkelig, og over tid VIL dette bli ett problem. Er du villig til å ta den risikoen bare fordi du skal være sta?

Så du MÅ ikke, men du burde om du faktisk bryr deg om deg selv og ønsker å ta vare på kroppen din. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det er ikke en mening, det er fakta. 

Hvis legen din påstår at det er det er det samme om du sitter eller står så husk at du hadde sliti no jævlig med å bæsje stående oppreist! En stor del av det er fordi å stå er ikke like effektivt for å få ting ut. 

Edit: Har sagt det flere ganger før og sier det igjen; vestlig baderomsvaner er en uting og skaper flere unødvendige komplikasjoner. Alle burde egentlig sitte på huk. Trenger ikke å rive opp alle toalettene i vesten eller bare drite i hull i bakken fra nå av, bare add en liten krakk for føttene dine for å simulere å sitte på huk. Er en bitteliten ting du kan gjøre for å gjøre hverdagen din litt bedre for deg selv. 

 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...