Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paracet virker, men bruksdosen er høy. 3 gram per døgn. Om man nettopp har hatt en operasjon, får man gjere 4g/døgn. Forgiftningsdose er 6g/døgn. Merk at paracetamol brytes ned i levra. Derfor bør man unngå alkohol og andre medikamenter som også brytes ned i levra. Ibux f.eks brytes ned i nyrer/skjolbruskkjertel.

 

Paracet brukes også til medisinering i bunn for å forsterke virkningen av andre medikamenter. Som f.eks tramadol/paralgin forte/norspan. Og opiater som morfin/fentanyl. Konklusjonen er at paracet kan ta mye lette smerter, men kommer til kort når en person har sterke smerter.

 

Pasienter som bruker paracet opplever forskjellige bivirkninger. Svette, søvnighet osv. Overdosering gir leverskade, forgiftning/akutt overdose gir leversvikt og smertefull død.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Finn. Igjen. Folk som blir forbanna når jeg sier nei til idiotiske forslag til pris, eller at jeg skal kjøre 40 min for å møte personen. Jeg gleder meg til å ha solgt unna alt jeg har sånn at jeg slipper å forholde meg til det.

 

Minner meg om denne pranken hvor vedkommende kjørte langt for å kjøpe bil , han ble en smule forbanna når han fant ut at det var bare tull :p

Lenke til kommentar

Smertestillende har absolutt en effekt. Hilsen en som fikk mensen for 16 år siden. 

 

Har du skikkelig vondt i muskler og sånt så ta heller naproxen. Første gang jeg fikk en 500 mg av storesøs så ble neste tur på dass interessant, ALT slappet av så alt ble sluppet ut!

Da må man som regel til legen først, for å få resept

 

Skal enormt mye til før jeg drar til legen for ting som mest sansynlig går over av seg selv

Har flere ganger tatt det så langt at jeg har vurdert "113", men har klart å holde ut, men om jeg skulle få hodepine over flere dager så ville jeg ha dratt til legen, for det er den eneste smerten jeg ikke takler.

Bare tanken/følelsen på en startende hodepine og jeg tar en Ibux, og er enormt glad jeg ikke har migrene

Sist gang jeg var til legen var for å fornye førerkortet

Lenke til kommentar

De har skjønt at dette er noe som fungerer veldig bra mot sterke mensensmerter så du kan få høyere dose som funker for sterkere enn vanlig mensensmerter. Bedre for en som sliter med å gjøre noe som helst pga smertene å bare trenge å ta en pille istedenfor flere.

 

Mensensmerter kan være, og er ofte, direkte hemmende.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2019/02/06/Flere-boliger-p%C3%A5-Byneset-mistet-vannet-18417937.ece

 

 

- Det har vært såpass stor pågang på telefonen at vi ikke har rukket å legge ut melding, forteller vaktleder Albert Rødal i Trondheim bydrift.

 

Det henger jo ikke på greip. Man kan skrive og snakke i telefonen samtidig.

Eventuelt kan man la være å svare på telefon i 5 minutt, og legge ut melding for å få mindre pågang.

Endret av Edgelord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2019/02/06/Flere-boliger-på-Byneset-mistet-vannet-18417937.ece

 

 

 

Det henger jo ikke på greip. Man kan skrive og snakke i telefonen samtidig.

Eventuelt kan man la være å svare på telefon i 5 minutt, og legge ut melding for å få mindre pågang.

Har selv jobbet på vakttelefon. Det der er helt grunnleggende. Amatører.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...