Emancipate Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Så hvorfor virker ikke Paracet, men Ibux fungerer? Tviler på at de hadde fått lov til å selge noe som ikke virker Fordi Ibux er betennelsesdempende, mens Paracet er "ingenting". 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Er det ikke samme virkestoff i begge? Glem det, det er Pinex. Endret 6. februar 2019 av BadCat Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Paracet virker, men bruksdosen er høy. 3 gram per døgn. Om man nettopp har hatt en operasjon, får man gjere 4g/døgn. Forgiftningsdose er 6g/døgn. Merk at paracetamol brytes ned i levra. Derfor bør man unngå alkohol og andre medikamenter som også brytes ned i levra. Ibux f.eks brytes ned i nyrer/skjolbruskkjertel. Paracet brukes også til medisinering i bunn for å forsterke virkningen av andre medikamenter. Som f.eks tramadol/paralgin forte/norspan. Og opiater som morfin/fentanyl. Konklusjonen er at paracet kan ta mye lette smerter, men kommer til kort når en person har sterke smerter. Pasienter som bruker paracet opplever forskjellige bivirkninger. Svette, søvnighet osv. Overdosering gir leverskade, forgiftning/akutt overdose gir leversvikt og smertefull død. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Smertestillende har absolutt en effekt. Hilsen en som fikk mensen for 16 år siden. Har du skikkelig vondt i muskler og sånt så ta heller naproxen. Første gang jeg fikk en 500 mg av storesøs så ble neste tur på dass interessant, ALT slappet av så alt ble sluppet ut! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Finn. Igjen. Folk som blir forbanna når jeg sier nei til idiotiske forslag til pris, eller at jeg skal kjøre 40 min for å møte personen. Jeg gleder meg til å ha solgt unna alt jeg har sånn at jeg slipper å forholde meg til det. Minner meg om denne pranken hvor vedkommende kjørte langt for å kjøpe bil , han ble en smule forbanna når han fant ut at det var bare tull Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Smertestillende har absolutt en effekt. Hilsen en som fikk mensen for 16 år siden. Har du skikkelig vondt i muskler og sånt så ta heller naproxen. Første gang jeg fikk en 500 mg av storesøs så ble neste tur på dass interessant, ALT slappet av så alt ble sluppet ut! Da må man som regel til legen først, for å få resept Skal enormt mye til før jeg drar til legen for ting som mest sansynlig går over av seg selv Har flere ganger tatt det så langt at jeg har vurdert "113", men har klart å holde ut, men om jeg skulle få hodepine over flere dager så ville jeg ha dratt til legen, for det er den eneste smerten jeg ikke takler. Bare tanken/følelsen på en startende hodepine og jeg tar en Ibux, og er enormt glad jeg ikke har migrene Sist gang jeg var til legen var for å fornye førerkortet Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Nei. Du får ikke 500 mg uten resept ja, men du får 250 mg over disk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) De har skjønt at dette er noe som fungerer veldig bra mot sterke mensensmerter så du kan få høyere dose som funker for sterkere enn vanlig mensensmerter. Bedre for en som sliter med å gjøre noe som helst pga smertene å bare trenge å ta en pille istedenfor flere. Mensensmerter kan være, og er ofte, direkte hemmende. Endret 7. februar 2019 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Nei. Du får ikke 500 mg uten resept ja, men du får 250 mg over disk. tja, brukte Google og 2 store Apotek har den ikke på lager, de har kun 250mg på resept Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Man trenger ikke resept for 250mg. https://www.apotek1.no/produkter/naproxen-250mg-tabletter-20stk-150961p 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Er kun når du skal ha dobbelt doae i en og samme pille legen ønsker en viss kontroll på det, da misbruk av naproxen fører lett til magesår og går hardt utover organene dine.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Har en kompis som knasker dem som smertestillende hele tiden for ryggen. Han vil ikke høre, its not gonna end well.. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 For en utrolig dum logikk. Hvem som helst kan jo gå på apoteket for å kjøpe 250mg, og så bare ta to piller i steden for én. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Nja, hadde 500 mg vært uten resept kan jeg lett se samme karen ta samme antall piller som han tar av 250 mg for bedre effekt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Man trenger ikke resept for 250mg. https://www.apotek1.no/produkter/naproxen-250mg-tabletter-20stk-150961p Som jeg skrev, så er de ikke på lager i de 2 store butikkene jeg sjekket 250mg på resept har de på lager https://www.apotek1.no/produkter/naproxen-e-mylan-enterotablett-250-mg-100stk-166351p Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Disse pillene kan fås på blå resept. Er du mer eller mindre avhengig av smertestillende for å fungere normalt så er det mye billigere å få dem på blå resept. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Som jeg skrev, så er de ikke på lager i de 2 store butikkene jeg sjekket 250mg på resept har de på lager https://www.apotek1.no/produkter/naproxen-e-mylan-enterotablett-250-mg-100stk-166351p Ja, det er pakning med 100 stk. 20stk er reseptfritt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Har en kompis som knasker dem som smertestillende hele tiden for ryggen. Han vil ikke høre, its not gonna end well..Bruker de selv i perioder. De funger veldig bra for mine betennelsessmerter. Jeg får 3*100 stk 500 mg om gangen. Hadde ikke klart å jobbe uten disse. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2019/02/06/Flere-boliger-p%C3%A5-Byneset-mistet-vannet-18417937.ece - Det har vært såpass stor pågang på telefonen at vi ikke har rukket å legge ut melding, forteller vaktleder Albert Rødal i Trondheim bydrift. Det henger jo ikke på greip. Man kan skrive og snakke i telefonen samtidig. Eventuelt kan man la være å svare på telefon i 5 minutt, og legge ut melding for å få mindre pågang. Endret 7. februar 2019 av Edgelord 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2019/02/06/Flere-boliger-på-Byneset-mistet-vannet-18417937.ece Det henger jo ikke på greip. Man kan skrive og snakke i telefonen samtidig. Eventuelt kan man la være å svare på telefon i 5 minutt, og legge ut melding for å få mindre pågang. Har selv jobbet på vakttelefon. Det der er helt grunnleggende. Amatører. Endret 7. februar 2019 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå