Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Det er langt fram. Foreløpig går det ikke an å kolonisere solsystemet pga stråling osv. Og om det skulle være snakk om noe særlig antall i det hele tatt, må planeter først terraformes. Det snakker vi ikke om neste århundre, kanskje om et par tusen år.

Vi har muligheter og bygge ut i fra materialer som absorberer stråling, Mars har masse vann, samt oksygen. Vi har all teknologi til og kolonisere det allerede. Er infrastrukturen vi sliter med, og kostnad/tid ved frakt.

Bo på en planet i den åpne atmosfæren er da veldig langt unna. Om vi ikke finner en perfekt planet. Terraforming vil kreve mye energi/ressurser , samt mye tid. 

Mange former og kolonisere på, som "sky by" konseptet som kan brukes på venus :p

Men ja, trenger nok ikke milliarder med det første, blir nok nok bare noen få. Siden det er dyrt og bygge :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig. Denne tankegangen bare forsterker synet på at det eneste kvinner er her for er å bære på barn. Verdien i en kvinne ligger ikke i om hun kan ha barn eller ei, men mange kvinner vil tro nettopp det fordi det er det de har blitt fortalt hele livet. Det er klart hvilken side som egentlig presser kvinner til å gjøre ting de ikke vil, verden svømmer over av barn som ingen ville egentlig ha, sammenlignet så er det at noen angrer på at de fikk seg selv sterilisert ingenting. Vi må tenke på barna enn våre egne egoistiske behov og ønsker for en gangs skyld (inb4 noen foreslår at vi burde tvangssteriliserer folk; please get professional help).

er enig med mye av det du skriver. 

men det er en to biologiske aspekter å ta hensyn til.

1) kvinnens verdi skal ikke bare ligge i det at hun kan bære barn. men nå er det slik at det bare er en kvinne som kan gjøre det. hvis kvinner ikke gjør det, hvem skal gjøre det?

2) demografiske teorier tilsier at hver kvinne må få 2.1 barn per kvinne for at befolkningen kan fornye seg. hvis ikke, vil det får alvorlige følger for samfunnet, økonomi og annet. 

disse aspektene gjør at noen kvinner må bære barn. 

802 m2 tomt til 2,4 mill i et tettsted, 30 minutter fra Trondheim

Ikke rart husene er dyre

kan jo alltids flytte til Løkkens Verk. der kan du få eneboliger til noen hundre tusen.

og så pendle inn til byen. 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Folk som kaller Tenerife "Teneriff" og Ibiza "Ibittsa". Stikk heller glødende nåler i trommehinnene mine. :glare:

Og "Kiel" for "shil". Jeg sa alltid "Kil" før jeg hørte at alle kalte det for "shil". Trodde da selvfølgelig at sistnevnte var riktig. Jobbet med en tysker som sa at det heter "Kil" da jeg sa at jeg skulle til "shil"

Endret av m20k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og "Kiel" for "shil". Jeg sa alltid "Kil" før jeg hørte at alle kalte det for "shil". Trodde da selvfølgelig at sistnevnte var riktig. Jobbet med en tysker som sa at det heter "Kil" da jeg sa at jeg skulle til "shil"

Det er pga østlandsdialekt er ødelagt og altfor mange er analfabeter som ikke kan si ett eneste KJ ord, som resten av landet i snitt kan si før de begynner i førsteklasse.

• Liker 4
Lenke til kommentar

er enig med mye av det du skriver. 

men det er en to biologiske aspekter å ta hensyn til.

1) kvinnens verdi skal ikke bare ligge i det at hun kan bære barn. men nå er det slik at det bare er en kvinne som kan gjøre det. hvis kvinner ikke gjør det, hvem skal gjøre det?

2) demografiske teorier tilsier at hver kvinne må få 2.1 barn per kvinne for at befolkningen kan fornye seg. hvis ikke, vil det får alvorlige følger for samfunnet, økonomi og annet. 

disse aspektene gjør at noen kvinner må bære barn. 

1: I situasjonene hvor de ikke vil ha barna; helst ingen. 

2. Du prøver å fortelle meg at det at du har noen som gidder å tørke deg i ræva når du er gammel er viktigere enn at kvinner får bestemme over egen kropp og uønskede barn ikke blir født? Morsom du er!

Forklar meg, når normen er å ville ha en familie, hvilken verdi ligger det i å tvinge barn på kvinner som ikke vil ha dem? Syns du ikke vi har hatt nok psykopater og seriemordere? For ett gjennomgående tema med seriemordere er en fucka barndom fra foreldre, spesielt mødre (husk at fedre hadde liten til ingen kontakt med barna før, den trenden holder heldigvis på å snu), som ikke ønsket dem. Det siste vi trenger er å presse barn på andre, gjør det heller mer attraktivt så flere kvinner ser seg selv i stand til å kunne ha barn/flere barn.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fullt forståelig når det kommer til ord, navn etc. som er vanskelige, er det på et språk man ikke kan eller man har problemer med uttale eller andre faktorer, er det ikke å forvente at man skal klare å uttale det rett.

Skrivefeil er selvsagt også noe som kan skje enhver og noen kan jo også ha lært et navn eller ord fra noen som selv uttaler det feil.

Jeg vet dessverre hvordan det er, dóg, å være den ene prosenten selv om jeg prøver å unngå å rette på andre. Jeg takler rett og slett ikke å se/høre ord og navn skrevet/uttalt feil, det irriterer meg så inn i H, men det kommer selvsagt an på situasjonen.

Jeg forstår utfordringene hvis personen har dysleksi eller andre problemer som gjør rettskriving vanskelig, selv om det irriterer meg.

Det som irriterer meg grønn er når folk som ikke har dysleksi eller andre problemer og teknisk sett ikke har noen unnskyldning, har elendig grammatikk og rettskriving som tilsynelatende kun skyldes at de ikke gidder eller bryr seg om å lære det riktig.

Spesielt når folk tilsynelatende driter i å lære seg sitt eget språk riktig, akkurat det fins det etter mitt syn ingen unnskyldning for så lenge man ikke har dysleksi eller noen form for lærevansker (eller forsåvidt dårlig opplæring).

Rant over :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...