DirekteDemokrati Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Det er langt fram. Foreløpig går det ikke an å kolonisere solsystemet pga stråling osv. Og om det skulle være snakk om noe særlig antall i det hele tatt, må planeter først terraformes. Det snakker vi ikke om neste århundre, kanskje om et par tusen år. Vi har muligheter og bygge ut i fra materialer som absorberer stråling, Mars har masse vann, samt oksygen. Vi har all teknologi til og kolonisere det allerede. Er infrastrukturen vi sliter med, og kostnad/tid ved frakt. Bo på en planet i den åpne atmosfæren er da veldig langt unna. Om vi ikke finner en perfekt planet. Terraforming vil kreve mye energi/ressurser , samt mye tid. Mange former og kolonisere på, som "sky by" konseptet som kan brukes på venus Men ja, trenger nok ikke milliarder med det første, blir nok nok bare noen få. Siden det er dyrt og bygge Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 802 m2 tomt til 2,4 mill i et tettsted, 30 minutter fra Trondheim Ikke rart husene er dyre Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 802 m2 tomt til 2,4 mill i et tettsted, 30 minutter fra Trondheim Ikke rart husene er dyre Ikke ønsk det var billigere, ønsk du var bedre. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Jeg er ikke enig. Denne tankegangen bare forsterker synet på at det eneste kvinner er her for er å bære på barn. Verdien i en kvinne ligger ikke i om hun kan ha barn eller ei, men mange kvinner vil tro nettopp det fordi det er det de har blitt fortalt hele livet. Det er klart hvilken side som egentlig presser kvinner til å gjøre ting de ikke vil, verden svømmer over av barn som ingen ville egentlig ha, sammenlignet så er det at noen angrer på at de fikk seg selv sterilisert ingenting. Vi må tenke på barna enn våre egne egoistiske behov og ønsker for en gangs skyld (inb4 noen foreslår at vi burde tvangssteriliserer folk; please get professional help). er enig med mye av det du skriver. men det er en to biologiske aspekter å ta hensyn til. 1) kvinnens verdi skal ikke bare ligge i det at hun kan bære barn. men nå er det slik at det bare er en kvinne som kan gjøre det. hvis kvinner ikke gjør det, hvem skal gjøre det? 2) demografiske teorier tilsier at hver kvinne må få 2.1 barn per kvinne for at befolkningen kan fornye seg. hvis ikke, vil det får alvorlige følger for samfunnet, økonomi og annet. disse aspektene gjør at noen kvinner må bære barn. 802 m2 tomt til 2,4 mill i et tettsted, 30 minutter fra Trondheim Ikke rart husene er dyre kan jo alltids flytte til Løkkens Verk. der kan du få eneboliger til noen hundre tusen. og så pendle inn til byen. Endret 19. desember 2018 av Countryman Lenke til kommentar
m20k Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Folk som kaller Tenerife "Teneriff" og Ibiza "Ibittsa". Stikk heller glødende nåler i trommehinnene mine. Og "Kiel" for "shil". Jeg sa alltid "Kil" før jeg hørte at alle kalte det for "shil". Trodde da selvfølgelig at sistnevnte var riktig. Jobbet med en tysker som sa at det heter "Kil" da jeg sa at jeg skulle til "shil" Endret 15. desember 2018 av m20k 1 Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Og "Kiel" for "shil". Jeg sa alltid "Kil" før jeg hørte at alle kalte det for "shil". Trodde da selvfølgelig at sistnevnte var riktig. Jobbet med en tysker som sa at det heter "Kil" da jeg sa at jeg skulle til "shil" Det er pga østlandsdialekt er ødelagt og altfor mange er analfabeter som ikke kan si ett eneste KJ ord, som resten av landet i snitt kan si før de begynner i førsteklasse. 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) er enig med mye av det du skriver. men det er en to biologiske aspekter å ta hensyn til. 1) kvinnens verdi skal ikke bare ligge i det at hun kan bære barn. men nå er det slik at det bare er en kvinne som kan gjøre det. hvis kvinner ikke gjør det, hvem skal gjøre det? 2) demografiske teorier tilsier at hver kvinne må få 2.1 barn per kvinne for at befolkningen kan fornye seg. hvis ikke, vil det får alvorlige følger for samfunnet, økonomi og annet. disse aspektene gjør at noen kvinner må bære barn. 1: I situasjonene hvor de ikke vil ha barna; helst ingen. 2. Du prøver å fortelle meg at det at du har noen som gidder å tørke deg i ræva når du er gammel er viktigere enn at kvinner får bestemme over egen kropp og uønskede barn ikke blir født? Morsom du er! Forklar meg, når normen er å ville ha en familie, hvilken verdi ligger det i å tvinge barn på kvinner som ikke vil ha dem? Syns du ikke vi har hatt nok psykopater og seriemordere? For ett gjennomgående tema med seriemordere er en fucka barndom fra foreldre, spesielt mødre (husk at fedre hadde liten til ingen kontakt med barna før, den trenden holder heldigvis på å snu), som ikke ønsket dem. Det siste vi trenger er å presse barn på andre, gjør det heller mer attraktivt så flere kvinner ser seg selv i stand til å kunne ha barn/flere barn. Endret 15. desember 2018 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Det er pga østlandsdialekt er ødelagt og altfor mange er analfabeter som ikke kan si ett eneste KJ ord, som resten av landet i snitt kan si før de begynner i førsteklasse. Analfabetisme har ikke så mye med KJ lyden å gjøre, men du er inne på noe med dialekt Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg er i utgangspunktet for at stedsnavn og sånt skal uttales riktig, men det er også ganske kleint med han fyren som retter på deg fordi du sa et kronglete gresk navn 1% feil. 2 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Det er fullt forståelig når det kommer til ord, navn etc. som er vanskelige, er det på et språk man ikke kan eller man har problemer med uttale eller andre faktorer, er det ikke å forvente at man skal klare å uttale det rett. Skrivefeil er selvsagt også noe som kan skje enhver og noen kan jo også ha lært et navn eller ord fra noen som selv uttaler det feil. Jeg vet dessverre hvordan det er, dóg, å være den ene prosenten selv om jeg prøver å unngå å rette på andre. Jeg takler rett og slett ikke å se/høre ord og navn skrevet/uttalt feil, det irriterer meg så inn i H, men det kommer selvsagt an på situasjonen. Jeg forstår utfordringene hvis personen har dysleksi eller andre problemer som gjør rettskriving vanskelig, selv om det irriterer meg. Det som irriterer meg grønn er når folk som ikke har dysleksi eller andre problemer og teknisk sett ikke har noen unnskyldning, har elendig grammatikk og rettskriving som tilsynelatende kun skyldes at de ikke gidder eller bryr seg om å lære det riktig. Spesielt når folk tilsynelatende driter i å lære seg sitt eget språk riktig, akkurat det fins det etter mitt syn ingen unnskyldning for så lenge man ikke har dysleksi eller noen form for lærevansker (eller forsåvidt dårlig opplæring). Rant over 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Med det sagt, språk er dynamisk. Det vi snakker i dag er ikke en statisk fasit på hva norsk har vært, er, og skal være. Slang og endring i uttale er slik språk oppstår og formes. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg bor i ett kuldehull Yr sier -9, min måler viser -16 Lenke til kommentar
...... Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Ikke ønsk det var billigere, ønsk du var bedre. Slike kommentarer irriterer noe så jævlig. 7 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Den eneste måten å få mer på er å bli bedre. Det nytter i alle fall ikke å skylde på eksterne faktorer. Endret 15. desember 2018 av BadCat Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Opererte feil fot: unnskyldte seg med at det var fredag. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9mJBed/operert-i-feil-fot-det-er-totalt-uforsvarlig?utm_content=row-1&utm_source=vgfrontDet blir bare verre og verre.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2018 Den eneste måten å få mer på er å bli bedre.Eller bli verre. Det er skurkene som får mest. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2018 Hikke. Dritt lei nå, vart i 30min + Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2018 Tilbudsavisene kommer ikke før på Mandag nå som butikkene har Søndagsåpent 2 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 16. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2018 Bussjåfører som ikke stopper på busstoppet mitt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) Når folk legger ut ting i feil kategori på finn.no. Er det med vilje for å få klikk, eller er de helt idioter? Uansett er det ikke greit. Endret 16. desember 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå