Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som sier skola. Det heter skolen ffs. Jeg kan godta en del a-endinger, men når man går så langt som å si skola...

This.

"Skola" høres jo helt forjævli ut. Det samme med "Glassa" istedet for "Glassene", "Mobila" istedet for "Mobilen" osv.

Skal vi bli bergensere?

Og "Jeg hoppa ned" f.eks

Irriterer meg over folk som irriterer seg over språk, når de selv ikke vet forskjell på substantiv, verb, entall, flertall og bestemt og ubestemt form. :thumbdown:

Pluss at én ting er å irritere seg over ett bestemt særtrekk ved en dialekt. Noe helt annet er å irritere seg over at folk snakker dialekt i det hele tatt, som enkelte her tydeligvis gjør. Eller dvs, ALLE varianter av språket er dialekter, men jeg regner med dere mener alt som ikke er det normerte norske talemålet.

Blant annet:

A-endinger på svake verb er fullt tillatt, både å si og skrive.

A-endinger på substantiv i hunkjønn, entall, er fullt tillatt, både å si og skrive.

A- og an-endinger på substantiv i flertall er det eneste som blir brukt i store deler av landet. (Alle hestan, alle jentan, alle glassa(n))

Ellers kan nevnes at enkelte dialekter fortsatt bruker dativ, skjønt de kanskje ikke er klar over det selv, og sier da gjerne at de er PÅ skolA, men på vei TIL skolEN, eller omvendt, whatever. Det er ancient skrivemåte, og dermed ERKEriktig.

I beklage gammel quoting, men i vart så irritert av å lese alle sa dumme innleggA, hilsen Molling med en (sannsynligvis) "irriterende dialekt".

Lenke til kommentar

Bredbånd i Norge er en vits :( . Til og med oss, i Oslo 1, får ikke mer enn 7mbps ned og 0.7mbps opp :(

Tror ikke feilen er at nettet er dårlig. Det er heller du som må bestille bedre nett. Opplastningshatigheten som de tilbyr derimot er en enorm vits.

Lenke til kommentar

Folk som går på konserter for å bare se på en/flere DJ's. Hva er vitsen med å betale penger for å se på noen snurre noen plater?

For det første, en DJ snurrer sjeldent bare "noen" plater. I følge Pendulum selv brukte de 14 forskjellige PC-er til musikken sin under konserten i Oslo, og da sier det seg selv at en DJ faktisk har noe å gjøre. Om en DJ "bare snurrer noen plater" er det som regel DJ-er på fester og småevents der de spiller DJ-set satt sammen av ferdige låter som de da mikser slik at låtene passer sammen og slikt. Det er sjeldent folk drar et sted for å se på disse DJ-ene alene. For det andre, om noen drar på events der DJ-er står for mesteparten av underholdningen er det for stemingen og effektenes skyld.

EDIT: Noe som irriterer meg er folk som tror det er kult å hate moderne musikk som elektronisk musikk og rap, bare fordi musikken er laget av/med datamaskiner og andre elektroniske instrumenter eller fordi "rapping bare er prating i takt til musikk". Hadde man fulgt deres tankegang hadde musikk fortsatt vært på det stadiet der hele stammen hopper rundt og klapper.

Endret av KongKake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fotgjengere som ikke vet om de skal over veien eller ikke ...

Bilførere som overhodet ikke gir tegn til at de har sett deg som fotgjenger når du skal krysse veien, og ikke senker farten før tre meter før fotgjengerfeltet.

Tro meg, det er værre når du skal opp en satans lang jævla bakke fylt med is, du har kontakt med en syklist som først gir tegn til at han skal over veien, du stopper, og han ser rart på deg og går opp bakken... TAKK FOR FUCKINS NOTHING!

Lenke til kommentar

Folk som går på konserter for å bare se på en/flere DJ's. Hva er vitsen med å betale penger for å se på noen snurre noen plater?

Hm.

On-topic: Folk som tror at det å være DJ kun er "å snurre plater". Skulle likt å se noen av disse prøve dette :)

Du sier no der SnittLeif. Prøvde DJhero på expert engang. Vanskelige saker!

On topic: At jeg ikke fikk lbp2 i posten idag :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samme om det er pc eller plate. Merkelig at noen syns det er gøy å se at noen holder på med datating på scenen.

Ja, for det er jo kjempekult å se på at et par slitne karer står på en scene og spiller på en sliten gitar og et trommesett? Det har ikke falt deg inn av mesteparten av moroa med en konsert er stemningen, opplevelsen, og effektene?

Og ja, som Mchanseren sier, det blir som en stor fest, der musikken er i fokus. Det er også selvfølgelig moro å se bandet, gjerne hvis de er gode til å engasjere publikm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...