BuffyAnneSummers Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Hvorfor kan de ikke bruke sukkeravgiften på å gjøre sunnere mat billigere som feks nøtter (nøtter er hjerneføde og veldig sunt i rette mengder)? Jeg vet at svaret er at sukkeravgiften aldri var ment til å komme til gode til selve folket igjen i slik måte; enda en grunn til hvorfor staten kan kysse meg i ræva med helseanbefalingene sine. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Nøtter er jo ikke dyrt om man kjøper og spiser anbefalt mengde for at det skal være sunt. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 (endret) Nøtter og korn er ikke bra, det skal man ikke ha. Fytinsyren binder mineraler så kroppen ikke får tatt det opp. Endret 25. november 2018 av BadCat Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Jeg tror jeg hører på meg selv som har klar hud, ingen helseproblemer og aldri slitt med overvekt, ellers takk!Sukkeravgiften var bare ett perverst display på ÅH SE SÅ FLINKE VI ER, VI BRYR OSS OM FOLKET for å håve inn mer. Gjør grønnsaker billigere da! Just try to fight me on that one! 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 (endret) Det tar mer enn 15 år å bryte ned kroppen. Du er alt for ung. Folk lever lenge i dag. Bare fordi du kan stappe i deg hva som helst og ha bra helse før du er 30 betyr ikke at det blir uten konsekvenser på lang sikt. Endret 25. november 2018 av BadCat 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Våknet tidlig igjen Har lyst til å gå meg en tidlig morgen tur, men pokemon go blir ikke resatt før klokken 9 og har allerede gått 50 km (maks gevinst på en uke) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Klatre å trykke på feil alarmklokke, og kommer nå til mellomvakt og ikke tidligvakt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 8 e-poster fra Proteinfabrikken angående Back Friday/Week, så nå er jeg avmeldt og siden og e-posten er blokkert Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Tannlegen avlyste timen. Og jeg så det ikke før etter jeg hadde stått opp tidlig og dusjet. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Folk som klassifiserer mat som sunn og usunn. Spis all naturlig mat med måte så er ingenting sunt/usunt Unngå prosseserte produkter som er kalori høye og næringsfattig. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Helt enig. "Sundt" og "Usundt" er utrolig upresise klassifikasjoner. Det finnes ingen mer dødfødte diskusjoner enn å diskutere om noe er sundt eller usundt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Brus er vel usunt uansett? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Helt enig. "Sundt" og "Usundt" er utrolig upresise klassifikasjoner. Det finnes ingen mer dødfødte diskusjoner enn å diskutere om noe er sundt eller usundt.Men det aller meste er vell usunt? Rødt kjøtt, alle typer pizza, sauser, poteter, syltetøy som har sukker osv. Er jo svært lite som ikke har sukker eller mange kalorier i seg? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Sukker er sunt, i små mengder Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Men det aller meste er vell usunt? Rødt kjøtt, alle typer pizza, sauser, poteter, syltetøy som har sukker osv. Er jo svært lite som ikke har sukker eller mange kalorier i seg? Brokkoli kan man vel stappe i seg nesten uendelig av 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Folk som klassifiserer mat som sunn og usunn. Spis all naturlig mat med måte så er ingenting sunt/usunt Unngå prosseserte produkter som er kalori høye og næringsfattig. Nå gjorde du det nettopp selv. 6 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Brokkoli kan man vel stappe i seg nesten uendelig av Og blåbær skal være så bra greier har jeg hørt. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) At samfunnet er så dobbeltmoralsk. -Om du velger å gå på date med noen pga. at du er tiltrukket av deres økonomiske frihet så er du overfladisk (golddigger osv) -Men om du velger (som de fleste gjør) å gå på date fordi du er tiltrukket av utseende, så er det helt ok? Er ikke begge situasjoner i utgangspunktet overfladisk selv om begge situasjoner kan føre til at du kanskje forelsker deg i personen istedenfor det overfladiske. Endret 26. november 2018 av Tåkefyrste 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Det irriterer meg også. Nordmenn er ekstremt dømmende når det kommer til (blandt annet) parforhold. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 At samfunnet er så dobbeltmoralsk. -Om du velger å gå på date med noen pga. at du er tiltrukket av deres økonomiske frihet så er du overfladisk (golddigger osv) -Men om du velger (som de fleste gjør) å gå på date fordi du er tiltrukket av utseende, så er det helt ok? Er ikke begge situasjoner i utgangspunktet overfladisk selv om begge situasjoner kan føre til at du kanskje forelsker deg i personen istedenfor det overfladiske. Nå er det jo en god del flere parametere som gjelder, ikke bare disse to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå