Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

De som kommer for å stjele er et problem. De som kommer for å tigge er ikke det.

Selvfølgelig er det et problem at de kommer for å tigge, for det betyr at de ikke har et livsoppholdsgrunnlag og vil på et eller annet tidspunkt bli en byrde for den allerede hardt pressede velferdsstaten vår. Dersom du ikke har lovlig arbeid eller økonomiske midler nok til å overleve i landet uten å måtte ty til tigging har du ingenting i Norge å gjøre. Da kan du dra tilbake til hjemlandet ditt, spesielt når du ikke er flyktning eller liknende. Hvor naiv er du egentlig, mann?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det et problem at de kommer for å tigge, for det betyr at de ikke har et livsoppholdsgrunnlag og vil på et eller annet tidspunkt bli en byrde for den allerede hardt pressede velferdsstaten vår. Dersom du ikke har lovlig arbeid eller økonomiske midler nok til å overleve i landet uten å måtte ty til tigging har du ingenting i Norge å gjøre. Da kan du dra tilbake til hjemlandet ditt, spesielt når du ikke er flyktning eller liknende. Hvor naiv er du egentlig, mann?

Ingen personangrep, takk.

 

Jeg er ikke naiv. Jeg bryr meg bare ikke om hvem som kommer hit, fordi jeg mener det er uetisk å hindre mennesker å bevege seg fritt rundt på planeten vi alle sammen deler. Landegrenser er umoralsk.

 

Og ingen som kommer hit for å tigge blir en byrde på velferdsstaten vår. De har ingen rettigheter, og ikke krav på noe som helst. Om de klarer å livnære seg på penger vi nordmenn ikke trenger, og helt frivillig gir i fra oss, så er det utelukkende positivt.

 

Dessuten er de med på å føre penger ut av landet, som jeg også ser på som positivt. Deres handlinger beviser for meg at de trenger pengene mer enn oss. Ressurser burde gå til de som trenger det mest, og ikke til de som tilfeldigvis ble født i nærheten av de ressursene.

 

Hvorfor har ikke Norge krav om at personer må klare å forsørge seg for at de skal komme inn i landet?

 

Har sett på Border Control, hvor folk med lite penger blir sendt ut av landet

Det har vi. Du må bevise at du har 500 NOK per dag du skal oppholde deg her.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Ingen personangrep, takk.

 

Jeg er ikke naiv. Jeg bryr meg bare ikke om hvem som kommer hit, fordi jeg mener det er uetisk å hindre mennesker å bevege seg fritt rundt på planeten vi alle sammen deler. Landegrenser er umoralsk.

 

Og ingen som kommer hit for å tigge blir en byrde på velferdsstaten vår. De har ingen rettigheter, og ikke krav på noe som helst. Om de klarer å livnære seg på penger vi nordmenn ikke trenger, og helt frivillig gir i fra oss, så er det utelukkende positivt.

 

Dessuten er de med på å føre penger ut av landet, som jeg også ser på som positivt. Deres handlinger beviser for meg at de trenger pengene mer enn oss. Ressurser burde gå til de som trenger det mest, og ikke til de som tilfeldigvis ble født i nærheten av de ressursene.

Landegrenser er kanskje umoralsk, men landegrenser forplikter også de forskjellige statene. Tror du sigøynere kommer til det geografiske området Norge fordi det er så fint her? Nei, de kommer hit fordi de kan tjene penger på å utnytte oss. Jo, de ender opp med å koste velferdsstaten masse penger, spesielt når de begår kriminalitet fordi tiggingen ikke er tilstrekkelig og de havner i fengsel.

 

Om målet ditt ikke er å gjøre et ærlig dags arbeid og kun leve av andres velvilje får du holde deg i det geografiske området du er født i og tilhører. Det er da ikke vår skyld at sigøynere ikke gidder å jobbe, og det er ikke vår oppgave å brødfø dem.

Lenke til kommentar

jeg mener det er uetisk å hindre mennesker å bevege seg fritt rundt på planeten vi alle sammen deler. Landegrenser er umoralsk.

 

I en ideell verden kunne det vært slik. Men verden (og mennesker, spesifikt) er ikke god nok til at det er realistisk.

 

For å holde tråden on-topic, det irriterer meg at mennesker med en hjerne som forstår forskjell på rett og galt ikke velger å være bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Ganske dust å forvente at vi skal abonnere på hver eneste avis. Mer pressestøtte, nå! Kanskje vi slipper å leite igjennom all dritten for å finne de gode artiklene også..

Jeg forstår ikke logikken her. Det er jo bare søppel som er gjemt bak betalingsmur hos VG, de viktige sakene er jo åpne. Hos Aftenposten derimot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...