Pokey Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Livingman kunne skrevet "et kjeks". Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Det er når folk begynner å gi ord som skal ha en-endelser det begynner å bli kvalmt. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 EN kjeks er jo rett. Heter da ikke et kjeks. I kjeks -en, - (eng. cakes fl 'kaker') liten, flat og tørr kake bakt av vann el. melk og mel en pakke k- / servere ost og k- Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 En kjeks irriterer. Ikke fordi det er bokmålskorrekt, men for sunnmøringen i meg høres det ut som en retard som snakker. ET KJEKS! Kjeks har ikke kjønn... håper i så fall ikke det... http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=Kjeks&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n lol Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Og omvendt, bare at i det tilfellet bøyer språkrådet seg for massene og forandrer på ordet. F.eks "jenten". Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Å si "Havnen" er like feil som å si "Helveta". Tror kanskje du misforstår Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Forklar gjerne. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Alle nettaviser skulle hatt et bullshit/careface-filter. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 EN kjeks er jo rett. Heter da ikke et kjeks. I kjeks -en, - (eng. cakes fl 'kaker') liten, flat og tørr kake bakt av vann el. melk og mel en pakke k- / servere ost og k- Kjeksa? Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Og omvendt, bare at i det tilfellet bøyer språkrådet seg for massene og forandrer på ordet. F.eks "jenten". Ja, det var mye bedre i 1893 da det het "jenten" sånn som det skal være over hele landet før han der Aasen skulle komme og ødelegge alt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Forklar gjerne. Det var relativt ironisk, siden Aleco blåste det opp så inn i granskauen. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Blandingsdialekt irriterer. Prøv å snakke med en som blander hedmarking, døl og bergensk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 EN kjeks er jo rett. Heter da ikke et kjeks. I kjeks -en, - (eng. cakes fl 'kaker') liten, flat og tørr kake bakt av vann el. melk og mel en pakke k- / servere ost og k- En kjeks irriterer. Ikke fordi det er bokmålskorrekt, men for sunnmøringen i meg høres det ut som en retard som snakker. ET KJEKS! Kjeks har ikke kjønn... håper i så fall ikke det... http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=Kjeks&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n lol Jeg har allerede sagt at det er skriftlig korrekt å skrive en kjeks. Men for meg, som er oppvokst på sunnmøre, er det helt feil å si "en kjeks". Jeg har vokst opp med "et kjeks". Det er som med Ei/en jente. Jeg sier ei jente, og fikk jeg en liten surprise når jeg flytta til østlandet for første gang. "en jente? hva faen snakker du om?" Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Hater å vente på pakker. Hvor lang tid tar det normalt fra jeg har bestilt varen hos Komplett til det er klar til å hentes på pick-up stedet? Bestilte i går kveld. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Fikk takst på den mikroskopiske "bulken" idag... 5000 KRONER!!?!?! WTF! Det verste er at etter jeg har gitt taksten til pappa så rygger jeg bilen inn i garasjen med bagasjerommet åpent og knekker vindusvisker-coveret. Da står han på trappen, "1-1". FY FAEN, jeg visste noe slikt kom til å skje Selvfølgelig er det coveret sikkert überdyrt, men koste hva det koste vil, jeg kan ikke leve med det. JÆVLA DAG. 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Fotgjengere som ikke vet om de skal over veien eller ikke ... 1 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Denne Amberlamps? http://no.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19731604 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Fotgjengere som ikke vet om de skal over veien eller ikke ... Det er ikke bare lett, ok?! Endret 18. januar 2011 av Ajaco Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Fotgjengere som ikke vet om de skal over veien eller ikke ... Bilførere som overhodet ikke gir tegn til at de har sett deg som fotgjenger når du skal krysse veien, og ikke senker farten før tre meter før fotgjengerfeltet. Endret 18. januar 2011 av Leo_Khenir 1 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Fotgjengere som ikke er unge sexy damer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå