Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EN kjeks er jo rett. Heter da ikke et kjeks.

I kjeks -en, - (eng. cakes fl 'kaker') liten, flat og tørr kake bakt av vann el. melk og mel en pakke k- / servere ost og k-

En kjeks irriterer. Ikke fordi det er bokmålskorrekt, men for sunnmøringen i meg høres det ut som en retard som snakker. ET KJEKS! Kjeks har ikke kjønn... håper i så fall ikke det...

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=Kjeks&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n

lol

Jeg har allerede sagt at det er skriftlig korrekt å skrive en kjeks. Men for meg, som er oppvokst på sunnmøre, er det helt feil å si "en kjeks". Jeg har vokst opp med "et kjeks".

Det er som med Ei/en jente. Jeg sier ei jente, og fikk jeg en liten surprise når jeg flytta til østlandet for første gang. "en jente? hva faen snakker du om?"

Lenke til kommentar

Fikk takst på den mikroskopiske "bulken" idag... 5000 KRONER!!?!?! WTF! Det verste er at etter jeg har gitt taksten til pappa så rygger jeg bilen inn i garasjen med bagasjerommet åpent og knekker vindusvisker-coveret. Da står han på trappen, "1-1". FY FAEN, jeg visste noe slikt kom til å skje :( Selvfølgelig er det coveret sikkert überdyrt, men koste hva det koste vil, jeg kan ikke leve med det.

JÆVLA DAG.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...