djgudleif Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) At man ikke kan kjøpe øl på søndager. Det finnes ikke en eneste god grunn for det. Overformynderi, dystopi, og byråkrati er noen stikkord som beskriver staten i Norge. Ikke rart man er deprimert når det ikke ligger til grunn for den alvorlige frihetsberøvelsen. Norge er verre enn de fleste nasjoner. Endret 4. november 2018 av Edgelord 4 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Så flytt. Flytt selv. Her er det greit å ytre seg kritisk om hva man vil 5 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Så flytt. Slike kommentarer 6 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Folk som erstatter punktum med utropstegn. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 At man ikke kan kjøpe øl på søndager. Det finnes ikke en eneste god grunn for det. Overformynderi, dystopi, og byråkrati er noen stikkord som beskriver staten i Norge. Ikke rart man er deprimert når det ikke ligger til grunn for den alvorlige frihetsberøvelsen. Norge er verre enn de fleste nasjoner. Enig. Norge har mange lover jeg mener er helt feil. Dette er en av dem. Jeg får alltid et skikkelig reverse cultur-shock hver gang jeg er på ferie i Norge og får oppleve alle våre rare lover og regler som gjør hverdagen tungvint. Håper KrF går i oppløsning snart, så de ikke kan bruke kristenmoralismen sin til å sette bånd på oss noe lengere. Søndagstengte butikker? Har ikke ord for å forklare hvor latterlig det er. Begynner å le hver gang jeg tenker på det. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Har dere vurdert å kjøpe øl for to dager på lørdag heller? Legg halvparten i kjøleskapet og drikk halvparten på lørdag. Virker som en ikke-problemstilling.... Endret 4. november 2018 av Sandy Koufax 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Visste du at det finnes ulike typer øl? Ikke sikkert man har lyst på en lys lager på søndag selv om man har det på lørdag. Tåpelig at det ikke kan kjøpes alkohol på søndager. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Jeg drikker veldig sjeldent. Når jeg får lyst på en øl er det som oftest veldig spontant. Og det er nesten alltid sent på kvelden, når ingenting er tilgjengelig. TIl sammenligning: Her jeg bor nå er det en døgnåpen kiosk på bakkeplan i bygget jeg bor i, som selger øl, vin, og sprit 24/7. Slik SKAL det også være i Norge. Det er et absolutt minimumkrav for å behandle befolkningen som voksne i stand til å ta egne valg. Og når vi først er i gang kan vi ta bort krav til Skjenkebevilling også. Hvorfor er det staten som skal bestemme hvem som skal få lov til å selge alkohol? Vinmonopolet er en helt egen diskusjon... Endret 4. november 2018 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Men du bor i Filippinene. Der kan man kjøpe barn å ha sex med på søndager. Norge er et sivilisert og avansert samfunn med et regelverk som er muligens rigid, men tar hensyn til menneskets vel. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Latterlig kommentar. Hva har det med saken å gjøre? (Og man kan da kjøpe barn å ha sex med i Norge også.) Det siste du skriver der er jeg også uenig i. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Mener bare at du forherliger et samfunn som ikke har den nødvendige infrastruktur og ligger mange år tilbake. De er ikke bare langt bak i den økonomiske sfæren, men også på mange sosiale deler. Og omfanget av sexsalg av barn er selvsagt mye høyere i Filippinene. Det har utviklet seg en kultur med rike hvite som enten reiser ned dit eller kjøper gjennom Internett. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg forherliger ikke samfunnet. Jeg belyste et enkelt område hvor andre land har mye bedre lover enn Norge. Alle andre deler av dette landet er helt utenfor debatten. Så hvorfor nevner du det? Har jo ingenting med det vi snakker om å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Noe som irriterer grenseløst: dårlig debattførsel, som eksemplifisert ovenfor. Går jo helt fint for de aller fleste å diskutere et enkelt konkret punkt og sammenligne to land, uten at man sammenligner de to landene i sin helhet. Det blir å gå etter stråmenn. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg kan ikke ha lager av godsaker, da det blir spist/drukket, så skal jeg ha øl til kvelds, så må jeg handle før de stenger ølsalget den dagen Kjøper jeg øl på Lørdag, blir den drukket på Lørdag 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Folk som erstatter punktum med utropstegn. Dette gjør jeg hele tiden når jeg skriver sms eller på Messenger! Og det irriterer noe sykt! Fatter det ikke! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Lenovo nettbrett stavekontroll irriterer så inn i helvete , er svært sjeldent jeg ikke vet hvordan enkelte ord skrives Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Utrolig glad for at ølsalget ikke er åpent på søndager. Eller så ville jeg drukket meg så dritings at jeg ikke kunne dratt på jobb i morgen.. Sa ingen. Hvis det er tilfellet så har man større problemer enn at man ikke får kjøpt øl på en søndag.. Endret 4. november 2018 av Skosåle 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 FUCK ALBANSKE MENN SOM TROR DE EIER MEG. YOU DONT OWN SHIT YOU SHITSTAIN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Kult flagg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå