Leo_Khenir Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Folk som sier skola. Det heter skolen ffs. Jeg kan godta en del a-endinger, men når man går så langt som å si skola, da fortjener man en plass i helvete. No offence. Bare fryktelig, fryktelig irriterende. Hva med de tilfellene der a-ending er en del av dialektA? Mener du at de guttA og jentA som sier skolA skal havne i helvetA, selv om de bruker a-ending aktivt i dialektA? På trøndersk er det nemlig helt normalt å legge inn A-ending istedetfor -EN-ending. Og nordnorsk. Og egentlig de fleste dialekter fremfor penere Oslo Vest-dialekt. Endret 18. januar 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Ps3 pirate shitkids Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Snittleif, går det ikke ann å eie en ipod uten å være fanboy? Det er du som har blitt påvirket av alle på forumet til å hate Apple. Selv eier jeg 3 stk Ipod nano, men jeg ville ikke blitt sur om noen hadde stjålet dem. Jeg har ikke blitt påvirket av noen i min mening. Det eneste som har påvirket meg er en ipods (på lik linje med alle andre apple-produkter) mangel på funksjonalitet. Du -må- bruke itunes, og når du først har putta musikk inn på den så kan du bare glemme å få de ut igjen. Latterlig opplegg. Men vi kjenner jo alle til Apple og hvordan man enten skal gjøre det på denne måten eller så skal man det alikevel. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 skal havne i helvetA havne i helvetA i helvetA helvetA WTF?! 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 "Used for comic reference" - jeg SIER ikke "helvetA", selv om det hadde vært gøy. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Enig Ajeco. Han glemte HavnA... Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Folk som sier skola. Det heter skolen ffs. Jeg kan godta en del a-endinger, men når man går så langt som å si skola, da fortjener man en plass i helvete. No offence. Bare fryktelig, fryktelig irriterende. This. "Skola" høres jo helt forjævli ut. Det samme med "Glassa" istedet for "Glassene", "Mobila" istedet for "Mobilen" osv. Skal vi bli bergensere? Bergensere sier kun -en eller -ene. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Ja, derfor jeg foreslo det. Så vi skulle slippe a-endinger. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Jenta er godkjent bøying i bokmålsordboka (boka også, for den saks skyld). Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Og "Jeg hoppa ned" f.eks Irriterer meg over at lbp2 ikke har kommet i postkassa ennå Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Enig Ajeco. Han glemte HavnA... http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=Havn&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j Å si "Havnen" er like feil som å si "Helveta". Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Bergensere sier kun -en eller -ene. Ane-endinger? Scratch that, jeg snakker "nynorsk". Å si "Havnen" er like feil som å si "Helveta". Jeg har fremdeles til gode å møte en bergenser som sier "havna" Endret 18. januar 2011 av Friksjon Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Eller en bergenser som sier "jenta" eller "boka" eller "hytta". Bergensdialekt irriterer MEG. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 A-endelser i ord som skal ha En-endelse gjør i de aller fleste tilfeller vondt å høre. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=Hytte&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=Jente&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=Bok&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j Jenta, boka og hytta er korrekt. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Pokey: Så alle bergensere er per definisjon idioter, siden de sier "hyttEN", "bokEN", "jentEN" osv? /endtroll Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Folk som sier skola. Det heter skolen ffs. Jeg kan godta en del a-endinger, men når man går så langt som å si skola, da fortjener man en plass i helvete. No offence. Bare fryktelig, fryktelig irriterende. This. "Skola" høres jo helt forjævli ut. Det samme med "Glassa" istedet for "Glassene", "Mobila" istedet for "Mobilen" osv. Skal vi bli bergensere? Man kan ikke bare "bli" en del av mesterrasen, man må bli født sånn. 1 Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Hytten, boken og jenten er lov. Derimot er hytta, boka og jenta også korrekt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 En kjeks irriterer. Ikke fordi det er bokmålskorrekt, men for sunnmøringen i meg høres det ut som en retard som snakker. ET KJEKS! Kjeks har ikke kjønn... håper i så fall ikke det... Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 VG ser rart ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå